/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Hvad er der sket med www.fotokritik.dk???
Fra : Martin Christiansen


Dato : 21-10-01 08:15

Jeg får kun en blank, hvid skærm, når jeg går ind på siden...???



 
 
Pia (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Pia


Dato : 21-10-01 08:45

Nej, den er blot enormt lang tid om at svare her til morgen. Tag en kop
kaffe, så er den der, når du kommer tilbage :)

:Pia


U. Pedersen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : U. Pedersen


Dato : 21-10-01 09:00

On Sun, 21 Oct 2001 09:45:28 +0200, "Pia" <@> wrote:

>Nej, den er blot enormt lang tid om at svare her til morgen. Tag en kop
>kaffe, så er den der, når du kommer tilbage :)
>
>:Pia
gir du, har snart drukket 2 kander
--

mvh
U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Kim Jeppesen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Kim Jeppesen


Dato : 21-10-01 09:02

Det samme her..

Gad vide om serveren er blevet overbelastet ?

Mvh

Kim



"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message
news:j305tt8bvecm732mbhn3g6eeaica7at4ul@4ax.com...
> On Sun, 21 Oct 2001 09:45:28 +0200, "Pia" <@> wrote:
>
> >Nej, den er blot enormt lang tid om at svare her til morgen. Tag en kop
> >kaffe, så er den der, når du kommer tilbage :)
> >
> >:Pia
> gir du, har snart drukket 2 kander
> --
>
> mvh
> U.P.
> http://dk.photos.yahoo.com/luf123
> http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)



Pia (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Pia


Dato : 21-10-01 09:24

ja, det bliver godt nok værre og værre for hver gang jeg prøver, en viser
kun menuen - men tænk på alle de ting du kan få gjort i dag Ulf, nu hvor du
er blevet helt hyper af al den koffein :) <sender en virtuel basse til at
dyppe>

:P


Niels Ebbesen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 21-10-01 10:19



Martin Christiansen wrote:
>
> Jeg får kun en blank, hvid skærm, når jeg går ind på siden...???


www.fotokritik.dk blev omtalt på forsiden af Politikens computer-tillæg
i torsdags, det har nok givet et temmeligt stort pres på serveren.

Det er sådan, at mange brugere med langsomme modem forbindelser ofte
henlægger deres surfning til søndag, dels fordi de får en lavere takst,
og fordi der traditionelt er mindre pres på nettet.

Og surfere med modems er en større belastning for web-serveren, det
skyldes, at alle web-servere har et max for hvor mange samtidige
connections de kan betjene (serverens kapasitet), og da en modem bruger
måske er fra 15 til 45 sekunder om at hente en tung side, så spærer han
typisk 4 eller 8 connections i det tidsrum, derfor kan en håndfuld modem
brugere faktisk blokere en web-server, så den virker helt utilgænglig.

Det lyder fjollet, men på min web-server vil jeg faktisk hellere ha'
besøg af mange brugere med kraftige ADSL-forbindelser, end nogle få
brugere med modem, det skyldes at brugerne med ADSL lynhurtigt henter
siderne, og de giver derfor også hurtigt plads til andre brugere.

Det er iøvrigt den hurtige succens akilleshæl, en posetiv presseomtale
kan overnigth ti- og tyvedoble antallet af besøg, og det kan være svært
at følge med, hvis man ikke råder over store resoucer, det er jo ikke
gratis at etablere et cluster af web-servere, det ideelle er en
kontinuerlig vækst, hvor man hen ad vejen kan udbygge kapasiteten i takt
med behovet.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Lehd (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Lehd


Dato : 21-10-01 10:54

Det kunne jo også være at den syge person der siden jeg gav kommentarer på
hans billede, har chikaneret mig på alle tænkelige måder. Han skrev i en
debat iaftes i mit navn, hvilket resulterede i masse besøg på min
hjemmeside.
jeg gik så selv ind efter en venlig sjæl fortalte mig hvor, og skrev 2
indlæg, og henviste til at se i www.fotokritik.dk hvor dette slagsmål er
startet.
Jeg har anmeldt vedkommende til politiet, da jeg har mange henvendelser med
IPNUMMERET, på trods af denne person bruger flere forskellige navne, og
Emailadresser.
Men kik selv , hvis ikke dette er chikane hvad er så ??
http://www.compuclub.dk/connect12/kommentar.asp?nyhedid=2713

mvh Kirsten Lehd





Per F Andersen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Per F Andersen


Dato : 21-10-01 12:05

> Jeg har anmeldt vedkommende til politiet, da jeg har mange henvendelser
med
> IPNUMMERET, på trods af denne person bruger flere forskellige navne, og
> Emailadresser.

Hvis der virkelig er en så syg person, der chikanerer og misbruger andres
navn og email, håber jeg da sandelig, at den pågældende bliver stoppet!

mvh Per




Niels Ebbesen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 21-10-01 12:46



Lehd wrote:

> IPNUMMERET, på trods af denne person bruger flere forskellige navne, og
> Emailadresser.


Hvis du har det IP-nummer som pågældne bruger anvender, så post det her,
så skal jeg lave et DNS opslag og finde ud hvilken ISP, der er hans up-link.

Du vil nok få mere ud af klage til hans ISP, de fleste ISP'er ser meget
alvorligt på misbrug, hvor brugere skriver i andres navne for at
kompromitere dem, og jeg er 100% sikker på, at en vel- dokumenteret og
formuleret klage, vil ha' den konsekvens, at den pågælde misbruger ikke
længre har adgang til Internettet.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Lehd (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Lehd


Dato : 21-10-01 21:03


"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:3BD2B562.9E616917@niels-ebbesen.net...
>
>
> Lehd wrote:
>
> > IPNUMMERET, på trods af denne person bruger flere forskellige navne, og
> > Emailadresser.
>
>
> Hvis du har det IP-nummer som pågældne bruger anvender, så post det her,
> så skal jeg lave et DNS opslag og finde ud hvilken ISP, der er hans
up-link.

Hej Niels
Jeg svarer dig privat. jeg vil ikke hænge denne person ud offentligt selvom
det er det han gør ved mig, men sålænge jeg ikke ved hvilke konsekvenser det
vil få angående min anmeldelse til politiet vil jeg gerne holde lav profil
og samle flere beviser.
Vi to er heller ikke altid enige, men du siger jo ikke din mening skjult

mvh Kirsten lehd




Jesper Yde (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Yde


Dato : 21-10-01 11:39

Er siden ikke også hostet hos en privat person (på en ADSL linje?) - Det
ville forklare hvorfor den ikke kan trække særligt meget.

mvh
Jesper




Niels Ebbesen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 21-10-01 12:23



Jesper Yde wrote:
>
> Er siden ikke også hostet hos en privat person (på en ADSL linje?)
> - Det ville forklare hvorfor den ikke kan trække særligt meget.


Det har ikke den store betydning, jeg driver www.photo-gallery.dk via en
512/512 megabit ADSL-linie fra WOL Tiscali, og mine billeder er
væssentlig større end dem der vises på www.fotokritik.dk.

Jeg havde i sidste måned over 100.000 side/billedvisninger, og min
båndbredde har plads til en 10 til 20 gange så meget trafik, hvis den
bliver nogenlunde jævnt fordelt.

Det store problem er altid, hvis trafikken kommer i store klumper, jeg
har f.eks. en kunde, hvis hjemmeside ligger hos en stor udbyder, men det
forhindrer ikke at der kan blive problemer, når vi annoncerer det
pågældne URL i IdeNyt, så selv proff. webhoteller kan få problemer, hvis
en kunde pludselig stiger fra måske et par hundrede besøg, til mange
tusinde besøg i døgnet.

Båndbredden har naturligvis en betydning, men det springende punkt er
serverens kapasitet, en alm. web-server kan kun lave en ting ad gangen,
og den ekspederer forespørgslerne i rækkefølge, og for at kunne styre
køen, så tildeles der f.eks. 1 Megabyte RAM pr. connection, og da hver
bruger typisk åbner 4 til 8 connections, så kan man hurtigt komme i den
situation, at der opstår buffer overflow.

Løsningen er en Unix maskine med flere processorer og 512 Megabyte til 1
Gigabyte RAM, den kan betjene flere brugere samtidigt, og den kan holde
temmelig mange connections åbne, men så er vi også oppe i prisklasse,
hvor man skal ha' vundet i lotto.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Jesper Yde (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Yde


Dato : 21-10-01 13:29

Dvs. min pentium 133 med 64MB ram (linux) og en 512/512 linje kommer jeg
ikke så langt med hvis jeg vil lave webserver?

mvh
Jesper




Niels Ebbesen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 21-10-01 14:02



Jesper Yde wrote:
>
> Dvs. min pentium 133 med 64MB ram (linux) og en 512/512 linje kommer
> jeg ikke så langt med hvis jeg vil lave webserver?



Jo den kan du sagtens starte op med, du kan nå meget langt med din
hardware, og frem for alt så får du høstet en masse erfaringer og viden,
som gør at du målrettet kan udbygge din service, efterhånden som der
kommer flere brugere og mere trafik.

Jeg server med en gammel 120 MHz PowerMac med 128 Mb RAM, den har ganske
vist RISC-processor, så omregnet svarer det nok til ca. 200 MHz på en
Pentium maskine.

Det er iøvrigt en stor fordel, at du vælger Linux som operativsystem,
det giver en meget bedre udnyttelse af din maskines resoucer, og du skal
heller ikke kæmpe med en masse sikerhedsproblemer, jeg kan anbefale
Apache web-server software, som er freeware.

Hvis du også installerer FTP- og mailserver, så kan du jo skære disse
væk, hvis du hen ad vejen får behov for, at bruge al kapasiteten til web-serveren.

Jeg sparer f.eks en hel del maskinkraft, fordi Mac'er er utrolig robuste
på et netværk, det er f.eks. ikke nødvendigt at installere en firewall,
da der ikke er åbne porte på en Mac, og så skal der jo ikke bruges
processorkraft på det sjov.

Man kan også tænke strategisk, når man designer selve hjemmesiden, et
site med statiske html-sider kræver meget mindre maskinkraft, end sites
der genereres dynamisk fra en database, og man kan også forenkle
designet, hovedmotivet på min forside bestod oprindligt af 12 små
billeder, ved at samle dem i et billede, så skal hver bruger kun ha' en
connection, hvor de før skulle ha' 12, for at hente det pågældne element.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Jan Boegh (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 21-10-01 15:47

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message news:3BD2B013.843F3210@niels-ebbesen.net...

> Det har ikke den store betydning, jeg driver www.photo-gallery.dk via en
> 512/512 megabit ADSL-linie fra WOL Tiscali, og mine billeder er
> væssentlig større end dem der vises på www.fotokritik.dk.

Det var godt nok noget af en forbindelse. Så virker min 2mbit linie noget tynd i'et i sammenligning

mvh
Jan
- der slet ikke har noget at gøre reklame for (snøft!)


Niels Ebbesen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 21-10-01 15:57



Jan Boegh wrote:

> Det var godt nok noget af en forbindelse. Så virker min 2mbit linie
> noget tynd i'et i sammenligning


Det ka' jeg godt forstå, der skulle ha' stået Kilobit - beklager fejlen,
og tak for at du var så overvågen.....:)

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Jan Boegh (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 21-10-01 18:33

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message news:3BD2E215.C3B41BF1@niels-ebbesen.net...

> Det ka' jeg godt forstå, der skulle ha' stået Kilobit - beklager fejlen,
> og tak for at du var så overvågen.....:)

Ku' ikke stå for fristelsen

vh
Jan


Soren Pedersen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Soren Pedersen


Dato : 21-10-01 15:03

>
> www.fotokritik.dk blev omtalt på forsiden af Politikens computer-tillæg
> i torsdags, det har nok givet et temmeligt stort pres på serveren.
>
Hvad skrev de ? - Er der evt. éen der gider scanne den og lægge den i
dk.binaer ? (Den ligger ikke på pol.dk).

Mvh
Søren




Niels Ebbesen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 21-10-01 15:50



Soren Pedersen wrote:

> Hvad skrev de ? - Er der evt. éen der gider scanne den og lægge den i
> dk.binaer ? (Den ligger ikke på pol.dk).


Jeg har smidt de gamle aviser og reklamer i genbrugscontaineren, så jeg
kan desværre ikke hjælpe, men jeg kan da oplyse, at Politiken's Internet
som tillæget hedder, hver uge har en rubrik på forsiden, hvor de
anbefaler en specielt god side, og at deres omtale af www.fotokritik.dk
var meget posetiv.

Og www.fotokritik.dk har garanteret fået meget trafik, det kan bl.a. ses
af deres Chart-tæller, sitet er gået fra noget over 200 til næsten 500
besøg i døgnet, og det er vel at mærke baseret på et gennemsnit på de
seneste 7 døgn, så der har været mange besøg de sidste par dage, ellers
ville det ikke kunne trække gennemsnittet helt derop.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Per F Andersen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Per F Andersen


Dato : 21-10-01 10:46

Havde også problemer igår ved 24-tiden, men kom ind nu med det samme!

mvh Per



Martin Christiansen (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Christiansen


Dato : 21-10-01 10:55

De er vist i gang med en større operation med at skifte noget ud derinde...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste