ERRICSON modem hos TDC kan ikke opgraderes~
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 20-10-01 15:06

Hvad går der galt for TDC når de siger at jeg ikke kan få højere
hastighed fordi deres server ikke kan snakke sammen med erricson modemerne?

hvornår har de en løsning så jeg kan få 1mbit

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-10-01 15:14

On Sat, 20 Oct 2001 16:05:58 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> Hvad går der galt for TDC når de siger at jeg ikke kan få højere
> hastighed fordi deres server ikke kan snakke sammen med erricson
> modemerne?
>
> hvornår har de en løsning så jeg kan få 1mbit

Det du skriver er noget vrøvl, hvis du ikke kan få en højere hastighed,
så er det pga. linie kvaliteten til din adresse, og den kan du ikke gøre
noget ved.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 20-10-01 15:58

Jesper Skriver wrote:

> Det du skriver er noget vrøvl, hvis du ikke kan få en højere hastighed,
> så er det pga. linie kvaliteten til din adresse, og den kan du ikke gøre
> noget ved.

Hmmm så fortæl hvorfor jeg får at vide at problemet ligger i at deres
server(mainframe) ikke kan kommunikere med erricson modemerne altid og
derved give mig højere hastighed. end 256/128?

Fortæl mig iøvrigt også hvorfor jeg får at vide at det er et kendt
problem de har haft i henved 2 måneder?

Af samme grund er der en TDC teknikker som skal ringe til mig mandag og
forklare mere om det...

Desuden har de ikke kommenteret noget om støj endnu. Ligger ca.
1650meter fra centralen.

SÅ inden du skriver at det er noget vrøvl jeg skriver, burde du måske
henvende dig til TDC og høre dig nærmere, hvorfor jeg så bliver fyldt
med lort til randen af dem?

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-10-01 16:36

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@rypevej.dk> wrote in message

> SÅ inden du skriver at det er noget vrøvl jeg skriver, burde du måske
> henvende dig til TDC og høre dig nærmere, hvorfor jeg så bliver fyldt
> med lort til randen af dem?

Ehm , Jesper Skriver arbejder ved TDC sådan til din info ;)

/Dennis

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-10-01 00:09

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> skrev i en meddelelse

> Ehm , Jesper Skriver arbejder ved TDC sådan til din info ;)

Jo...men derfor er det jo ikke sikkert, at han ved alt hvad der rører på
sig, i en virksomhed af TDC's størrelse.

Mvh HAA:

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-10-01 16:02

Henrik Aarfeldt wrote:
> [...]
>>

> Jo...men derfor er det jo ikke sikkert, at han ved alt hvad der rører på
> sig, i en virksomhed af TDC's størrelse.

Jeg ved faktisk godt han arbejder hos TDC, men så vidt jeg ved, er tdc
en rimelig stor virksomhed! Desuden kan han jo fortælle mig hvad der går
galt med deres erricson udstyr på deres F*** centraler som jeg har fået
at vide er problemet.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 21-10-01 18:20

Hej,

> [...]
> en rimelig stor virksomhed! Desuden kan han jo fortælle mig hvad der går
> galt med deres erricson udstyr på deres F*** centraler som jeg har fået

Af erfaring som tidl. supporter kan jeg fortælle dig, at den attitude/sprog
ikke vil hjælpe dig ret meget såfremt du vil have et ordentligt svar fra
TDC.
Når supporterer udtaler sig således er det typisk et forsøg på :
1) en god analogi
2) eksponere sin egen uvidenhed, dvs. manglende kompetence/uddannelse

Og uden at have hørt noget om nogen problemstillingen mht. til Ericsson
udstyr, tror jeg Jespers svar mht. til liniekvaliteten er ganske korrekt.

--
/Ole - www.dsl-faq.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-10-01 00:32

Sun, 21 Oct 2001 01:08:53 +0200, skrev Henrik Aarfeldt, på 13 linier,
i <vtnA7.1043$oH.199308343@news.orangenet.dk>, :

>"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> skrev i en meddelelse

>Jo...men derfor er det jo ikke sikkert, at han ved alt hvad der rører på
>sig, i en virksomhed af TDC's størrelse.

Hvis jeg ikke husker forkert var Jesper med til og starte BB op
istarten. incl test af det.
Så jeg tror nu godt han kender til det

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-10-01 19:01

On Sat, 20 Oct 2001 16:57:41 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> Hmmm så fortæl hvorfor jeg får at vide at problemet ligger i at deres
> server(mainframe) ikke kan kommunikere med erricson modemerne altid og
> derved give mig højere hastighed. end 256/128?

Sikket noget vrøvl mht. server(mainframe), faktum er:

Kundeservice har endnu ikke de samme muligheder for at ændre
indstillinger på Ericsson udstyret som de har på Siemens udstyret.

Derfor skal ændringer udføres af driften, og kundeservice skal bede dem
om det - det vil give en forsinkelse.

> Fortæl mig iøvrigt også hvorfor jeg får at vide at det er et kendt
> problem de har haft i henved 2 måneder?

"Problemet" har eksisteret den tid som Ericsson udstyret har været i
drift.

> Af samme grund er der en TDC teknikker som skal ringe til mig mandag og
> forklare mere om det...

Jeg kender ikke sagen - men det kunne være den mand/kvinde som rent
faktisk laver ændringen for dig.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-10-01 21:18

> [...]
> indstillinger på Ericsson udstyret som de har på Siemens udstyret.
>
> Derfor skal ændringer udføres af driften, og kundeservice skal bede dem

Det var måske årsagen til at jeg første gang fik at vide at der ville gå
en halv time.?

> "Problemet" har eksisteret den tid som Ericsson udstyret har været i
> drift.

Hvorfor anvender man ikke siemens frem for erricson...? Og hvorfor er
problemet ikke løst. Med 2 måneder har de haft meget tid synes jeg?
Er der desuden andre problemer der ville være godt at høre om?

Hvad er forskellen på erricson udstyret og siemens?

På mig virker det som om siemens er en kende bedre.?

Det vil jeg da håbe :)

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-10-01 02:20

Sun, 21 Oct 2001 22:18:18 +0200, skrev Mikkel Bundgaard, på 48 linier,
i <3BD32D8A.606@rypevej.dk>, :

>Hvad er forskellen på erricson udstyret og siemens?
>
>På mig virker det som om siemens er en kende bedre.?

Af hvilken grund skulle Siemens være bedre?
Min Erricson virker nu fint som den er....

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 22-10-01 16:34

Karsten Andersen wrote:
> Sun, 21 Oct 2001 22:18:18 +0200, skrev Mikkel Bundgaard, på 48 linier,
> i <3BD32D8A.606@rypevej.dk>, :

> Af hvilken grund skulle Siemens være bedre?
> Min Erricson virker nu fint som den er....

Min erricson kører skam også udmærket...! Det er blot det at der hos TDC
skal en teknikker til at opgradere linjen hver gang. hvis man ringer ind
til deres support kan de ikke gøre det umiddelbart som på siemens udstyret.

Nå men anyway, har fået 1mbit, og det virker

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Tim Christensen

Dato : 22-10-01 18:46

> Hvorfor anvender man ikke siemens frem for erricson...? Og hvorfor er
> problemet ikke løst. Med 2 måneder har de haft meget tid synes jeg?
> Er der desuden andre problemer der ville være godt at høre om?

Det kunne værre for at sikre leveringssikkerheden, eller presse prisen hos
leverandørerne.

> Hvad er forskellen på erricson udstyret og siemens?

Så vidt jeg ved er der ikke den store forskel.

> På mig virker det som om siemens er en kende bedre.?

Tror jeg skam ikke det er.

Mvh

Tim

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-10-01 19:17

On Sun, 21 Oct 2001 22:18:18 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> Det var måske årsagen til at jeg første gang fik at vide at der ville gå
> en halv time.?

Det skal jeg ikke kunne sige - men det er ikke umuligt.

> Hvorfor anvender man ikke siemens frem for erricson...?

2 leverandører med alle de fordele det giver, f.eks.
- bedre sikring af leverancer af udstyr
- bedre priser over tid

> Og hvorfor er problemet ikke løst. Med 2 måneder har de haft meget tid
> synes jeg?

Det er nok ikke det vigtigste "problem" at fixer her og nu.

> Hvad er forskellen på erricson udstyret og siemens?

2 forskellige leverandører - 2 forskellige måder at styre det på, for
kunden at se er der ingen forskel.

> På mig virker det som om siemens er en kende bedre.?

Næh.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 22-10-01 19:37

En anden ting, når man nu bladrer erricson manualen igennm, finder man
jo ud af hvor nedgraderet erricson modemet faktisk er.

Og læser man videre ser det faktisk ud som om erricson modem ville kunne
gøre det samme som speedstream routeren. Hvor har man valgt at
nedgradere erricson modemet så meget. Nogen specielt grund:

for tager man 192.168.254.254 får man jo smidt en side op med nogle få
indstillinger. Men kigger man i manualen er der mange flere, hvoraf
nogle af dem ser ud til at ville kunne have erstattet en speedstream
router. er jeg helt forkert eller har ret?

Ellers tak for hjælpen.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-10-01 19:45

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@rypevej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre det samme som speedstream routeren. Hvor har man valgt at
> nedgradere erricson modemet så meget. Nogen specielt grund:

For at have identiske grænsesnit mellem de enkelte udstyrstyper

Fra : Bo Carøe

Dato : 28-10-01 20:06

Først; mit Erricson kører fint.
Og på mit Erricson er det muligt at ændre alle de beskrevne
indstillinger som der står i manualen.

Du kan jo bare downloade nyt software til din Erricson, hvis du vil til
at rode med router funktioner osv. ( softwaren er på den CD som fulgte
med!!)
Men husk lige at notere de originale indstillinger inden du opdaterer !

Jeg har selv prøvet på om jeg kunne få det til at virke som en
speedstream router, men uden det store held endnu..

Mvh Bo Carøe

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-10-01 20:06

> [...]
> Er der desuden andre problemer der ville være godt at høre om?
>
> På mig virker det som om siemens er en kende bedre.?

Ahh må lige af med det Ericsson, ikke erricson *g* nå men hvis du havde set
gruppen her for vel et år siden ville du have set hvilke leverance og
kvalitets problemer tdc har haft med siemens så at de nu har to leverandøre
er vel en naturlig konsekvens heraf.

Hygge

Flemming