Norsk skovkat?
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 20-10-01 14:46

Jeg fandt for to måneder siden, en lille killing ude ved mine forældre. Jeg
fik ondt af det lille kræ da den tydeligvis ikke kunne klare i det fri.
Efter en overhalning ved dyrlægen har jeg nu den sødeste killing man kunne
ønske sig. Senere hen fandt vi ud af at det var naboens kat der havde fået
killinger, men moren tog sig ikke af dem, det samme kan siges om ejeren
-( Da katten både var ramt af orm øjenbetændelse og andet godt :-/. Jeg er
nu blevet meget nysgerrig om hvorvidt der er tale om en Norsk Skovkat, da
jeg synes han ligner de killinger jeg har set på nettet meget. Jeg har ikke
på stående fod fået taget et billede af "Tiger", men jeg vil da snarest
poste et til jer. Er der nogen der måske kan beskrive nogle af de mest
gennemgående kendetegn ved norske skovkatte. Og husk lige at det er en
killing .
Med venlig hilsen.

Benedikte og Tiger.

Fra : Birgitte

Dato : 20-10-01 19:09

Hej Bennedikte og Tiger
Dejligt, at du fik killingen behandlet og at der fortsat findes mennesker
der elsker dyr, og som ikke er bange for at ofre hvad det koster for at få
en kælekat af kvalitet.
Jeg er Norsk Skovkatte opdrætter og har på min side www.truetrust.dk
under standard en beskrivelse af hvordan NFO skal se ud, dog står det på
engelsk, men du kan gå ind på http://www.norskskovkat.dk/dansk/fifestd.htm
der kan du på dansk læse standarden på NFO som den er idag.
Du er også velkommen til at maile mig og jeg vil med glæde sende dig
billeder af en NFO killing i forskellige vinkler og aldre.
Mange missehilsner fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 21-10-01 11:15

Hej Birgitte.

Tusind tak for dit indlæg, Vi kiggede på siden og fandt en del ligheder, dog
må vi erkende at tigers hale med nød og næppe kan nå ham til skulderbladende
(med lidt god vilje ). Jeg vil lige prøve at låne et digitalkamera og
sende dig et billede af ham, men du må lige huske på at han stadig er lidt
medtaget og derfor lidt tynd. Jeg kan dog fortælle at han har en sund
appetit og er fyldt med energi.

De venligste kattehilsner

Benedikte og Tiger (den "måske" Norske Skovkat).

Fra : Birgitte

Dato : 21-10-01 22:37

Hej igen

Øhhh.... haler er så som så i længderne, jeg har selv en NFO med en
medium hale som kun lige kan nå skulderbladene, men jeg har til gengæld også
en NFO der har en gigant lang hale, den kan nå om i munden på hende hvis hun
står almindeligt på gulvet. Holdes hun i stræk kan den nå op midt på
hovedet.
Det væsenlige er hovedets trekante form, der skal være lige lang på alle 3
sider.
Den skal have en snorlige profil, dvs fra hagen og op mellem ørene skal
katten hvis du ser den fra siden have en lige linie.
Vi har på vores side www.truetrust.dk
skrevet lidt om både Maine Coon katten som hos nogle også kaldes "den
Amerikanske Skovkat (bjergkat). Både om dens udseende i standard og dens
temperament.
Det samme har vi gjort on Norsk Skovkat, du skal være hjertlg velkommen til
at kigge på siden og få råd og vejledning.

Jamen uanset om det er en NFO eller anden race, er Tiger så ikke bare den
dejligste af alle ??
Vi har et sådan;- at ingen af vores katte jo er perfekte, men vi elsker dem
jo som de er, det kunne jo netop være den lille forskel der gør udslaget.
Du må meget gerne sende mig billede af Tiger,- man er vel nysgerrig *S*
Mange miauuer fra Birgitte

DK. True Trust
www.truetrust.dk

---