Godfather - en oplevelse for de søvnløse..~
Fra : Jesper Winding

Dato : 20-10-01 09:15

Er lige blevet færdig med en godfather marathon der egentlig startede med at
jeg bare gerne ville tage hul på boxen... men som det jo går sidder jeg nu
her med søvnen dryppende fra øjnene og en hvislen af søde dynelyde i mine
ører - Francis Ford Coppola bliver ikke for ingenting regnet som én af
Hollywoods bedste fortællere...
Dette er egentligt bare en kraftig anbefaling - og et håb om at nogle af
mine medgruppister vil få en lige så god oplevelse som mig - Godfather
filmene er nogle jeg vil komme tilbage til igen og igen - lækkert at de nu
er ude på DVD.
Nu vil jeg finde kæresten (som faldt i søvn omkring kl 5 inde under
dynen og håbe jeg ikke vågner med et skrig og et hestehoved i bunden af
sengen...

-=JESPER=-

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-10-01 10:00

Jesper Winding wrote:

>Nu vil jeg finde kæresten (som faldt i søvn omkring kl 5 inde under
>dynen og håbe jeg ikke vågner med et skrig og et hestehoved i bunden af
>sengen...

Jeg VIL ikke sige det, jeg VIL ikke sige det...

--
"...personality goes a long way."

Fra : Zeki

Dato : 20-10-01 12:36

> Nu vil jeg finde kæresten (som faldt i søvn omkring kl 5 inde under
> dynen og håbe jeg ikke vågner med et skrig og et hestehoved i bunden af
> sengen...

På en af dokumentar-filmene er der en ganske interessant historie vedrørende
hestehovedet. Oprindeligt skulle hovedet ligger over dynen, ved siden af
Woltz's hoved.

Desuden blev den oprindelige GF1 klippet til her. Hele
hestehovedet-fortællingen kan ses i 'deleted scenes'.

Zeki

Fra : Kong Kent

Dato : 21-10-01 12:24

<snip>
> [...]
> mine medgruppister vil få en lige så god oplevelse som mig - Godfather
> filmene er nogle jeg vil komme tilbage til igen og igen - lækkert at de nu

Jeg glæder mig også helt vildt. Jeg har selv ejet alle 3 VHS kopier siden
GF3 udkom. Første gang jeg så GF1 var med min far, da jeg ikke var mere end
7 - 8 år. Siden har de film stået som noget af det allerbedste nogensinde
indenfor de filmiske mesterværker.

Jeg har med vilje ikke købt boxen endnu, selvom jeg savlede over den i 10
min. da jeg købte Phantom Menace, for min kæreste sagde til mig: "Ville det
ikke være dumt at købe den nu hvor der kun er 2 mdr. til jul - det kunne jo
være at der var nogen der ville give dig den. Hele familien ved jo at du er
helt vild med de film"

Og Kent forstår godt et vink med en vognstang

Men for at understøtte dit indlæg: De film er simpelthen så gode, at jeg
tvivler på om der nogensinde kommer en trilogi, elller bare 2 film, der
nogensinde slår Godfather serien.

> Nu vil jeg finde kæresten (som faldt i søvn omkring kl 5 inde under
> dynen og håbe jeg ikke vågner med et skrig og et hestehoved i bunden af
> sengen...

LOL

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 21-10-01 13:02

Hej !

Kong Kent wrote:
> Men for at understøtte dit indlæg: De film er simpelthen så gode, at
> jeg tvivler på om der nogensinde kommer en trilogi, elller bare 2
> film, der nogensinde slår Godfather serien.

AAAARRGHHH !! det her driver mig til vanvid !!!

jeg har aldrig set de film :(

jeg HAR boksen på hylden men har IKKE fået dem set, hulk hulk
hulk..... 9 timer er altså LANG tid når man skal skrive diverse
rapporter til imorgen og ikke er begyndt endnu :(

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Kong Kent

Dato : 21-10-01 13:27

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> skrev i en news:Usenet.pakahadh@localhost...
> [...]
> hulk..... 9 timer er altså LANG tid når man skal skrive diverse
> rapporter til imorgen og ikke er begyndt endnu

hmm.... det er et spørgsmål om prioritering
Men få nu lavet de rapporter færdige, og gør det ordentligt. Derefter kan du
mandag eftermiddag læne dig stille og roligt tilbage i sofaen, og nyde
etteren. Hvis du bryder dig om filmen (og gud nåde trøste dig hvis ikke du
gør!!!) - så fortsætter du bare med 2eren og 3eren bagefter.

Jeg misunder dig faktisk. Jeg selv kan 95% af al dialogen i alle 3 film, og
bliver i dag aldrig overrasket i en eneste scene. Jeg har simpelthen set dem
så mange gange. Men dig! Du har al forventningens glæde foran dig. Du vil de
næste 5 - 6 gange du ser filmene hele tiden opdage nye fede ting, og det
misunder jeg dig. Du vil mandag eftermiddag opdage et mesterværk!

Husk nu at skrive de rapporter!