At opdatere løbende med artikler...
Fra : Søren Egstrup

Dato : 20-10-01 04:37

Er der nogen der vil komme med et bud på dette:

http://www.aktiv-revision.dk/ , under Artikler/Nyheder , Artikler

Hvilke tekniker kan anbefales at benytte når den løbende opdatering af
artiklerne fremover skal varetages af en der "kun" kan bruge Word.
Således at den der indsætter nye artikler kun behøver at skrive
artiklen ind et sted.

/ Søren

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-10-01 09:27

"Søren Egstrup" <soren.egstrup@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> artiklerne fremover skal varetages af en der "kun" kan bruge Word.
> Således at den der indsætter nye artikler kun behøver at skrive
Du skal bruge et serverside-sprog (php,asp,jsp, etc..)og helst også
database-adgang (mysql,access, etc..)..

Jeg vil foreslå kombinationen php+mysql hvis du har adgang til dette:
http://www.php.net
http://www.mysql.com

/Martin

Fra : Søren Egstrup

Dato : 20-10-01 16:31

On Sat, 20 Oct 2001 10:27:25 +0200, "Martin Petersen"
<martin@REMOVEfyrreklitten.dk> wrote:

>Jeg vil foreslå kombinationen php+mysql hvis du har adgang til dette:
>http://www.php.net
>http://www.mysql.com

Tak, hvad ville du så tilbyde brugeren at lægge dataerne ind i ?

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 20-10-01 17:26

"Søren Egstrup" <soren.egstrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tak, hvad ville du så tilbyde brugeren at lægge dataerne ind i ?

mysql er en database, og det er i en database, dataen skal lægges ind.

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Søren Egstrup

Dato : 20-10-01 20:30

On Sat, 20 Oct 2001 18:25:41 +0200, "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk> wrote:

>mysql er en database, og det er i en database, dataen skal lægges ind.

Det er jeg godt klar over, men brugere er ligeglad, det jeg eftersøger
er flere løsninger på bruger indtastninger, om brugeren kan bruge
Word, en database formel, på serveren, en web formel, osv...

Man ser sig nogengange blind, fordi man kun tænker på én løsning når
der måske er flere løsninger at tilbyde brugerene.

/ Søren

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 20-10-01 20:53

> Det er jeg godt klar over, men brugere er ligeglad, det jeg eftersøger
> er flere løsninger på bruger indtastninger, om brugeren kan bruge
> Word, en database formel, på serveren, en web formel, osv...

Det er svært at svare på umiddelbart. Ud fra hvilken serverside teknologi du
har mulighed for at bruge skal du spørge i en af Serverside grupperne:

> / Søren

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Peter

Dato : 20-10-01 21:05

> [...]
> artiklerne fremover skal varetages af en der "kun" kan bruge Word.
> Således at den der indsætter nye artikler kun behøver at skrive

1) Opret en webmappe i windows stifinder der ligger på din webserver.
2) Fra word, gem som html i en aftalt mappe (f.eks "artikler").
3) Lav et serversidescript (perl, php eller asp), der danner en menu ud fra de filer der ligger i mappen (baseret på <title> som
overskrift)
eller opdater menuen manuelt.

--
Venlig hilsen / Best Regards

Peter Heinzl

Cgi Shop

Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk
www.123-poll.com

Fra : Søren Egstrup

Dato : 21-10-01 08:21

On Sat, 20 Oct 2001 22:05:16 +0200, "Peter" <peter@cgi-shop.dk> wrote:

> [...]
>3) Lav et serversidescript (perl, php eller asp), der danner en menu ud fra de filer der ligger i mappen (baseret på <title> som

Det lyder som en løsning jeg skal kikke på, har du erfaring med dette
så du ved om det kan lade sig gøre automatisk at indsætte en kode som
omdirigerer siden når den "fanges" af en søgemaskine.

Fra : Jakob H K

Dato : 21-10-01 21:27

Peter <peter@cgi-shop.dk> wrote:

> 3) Lav et serversidescript (perl, php eller asp), der danner en menu ud
> fra de filer der ligger i mappen (baseret på <title> som overskrift)

Kan du komme med et bud på hvor komplekst noget sådant ville være. Jeg
er selv komplet uerfaren med PHP men har overvejet at sætte mig lidt ind
i det præcis for at kunne tilføje denne funktionalitet til en
hjemmeside.

Hygge

Jakob H K

Fra : Peter

Dato : 22-10-01 07:41

> [...]
> er selv komplet uerfaren med PHP men har overvejet at sætte mig lidt ind
> i det præcis for at kunne tilføje denne funktionalitet til en

Jeg har mest erfaring med perl
Princippet (ligegyldigt hvilket sprog du bruger) vil lyde ca sådan her på nudansk:

For hver fil i C:\sti\artikler
{
Åbn fil

$variabel = "det der står mellem <title> og </title>"
luk fil

}

Alt efter programeringssprog skal der søges og beregnes på forskellig vis
for at få fat i <title>

Hvor komplekst det er, kan du tage stilling til.

php ved de mere om i dk.edb.internet.webdesign.serverside
--
Venlig hilsen / Best Regards

Peter Heinzl

Cgi Shop