netværk W2K - 98SE
Fra : N I E L S

Dato : 20-10-01 03:33

Opsætningsvejledning for "paphoveder" søges!

De 2 computere er forbundet med et krydset kabel mellem et ethernet-kort og
et PCMCIA-kort.

Har desuden på W2K-maskinen (den stationære) et ATM ud af huset, som det ku'
være sjovt at benytte fra 98'eren. (bærbar).

Sig hvad jeg skal gøre!

Undskyld at jeg igen bringer dette ofte stillede spørgsmål på bane, men jeg
har ikke kunne finde en god grundig og brugervenlig wizard nogen steder.

N I E L S

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 20-10-01 23:55

"N I E L S" <...REMOVE...underlig@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3bd0e221$0$42086$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Har desuden på W2K-maskinen (den stationære) et ATM ud af huset, som det ku'
> være sjovt at benytte fra 98'eren. (bærbar).

ICS.
Se mere her:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Stine

Dato : 18-01-02 10:58

Først og fremmest, skal du ikke bruge et krydset kabel mellem 2 pcere. du
skal bruge et straigt kabel. Alt efter hvad du finder billigst, eller hvad
du kan bruge i fremtiden, kan du købe en switch til 200 kr også kan du bruge
krydset kabel.

På begge PC skal du under netværk installere identisk protocol og vælger du
f.eks tcp, kan du configurerer på den ene TCP adr som 100.100.100.100 og
subnetmask til 255.255.255.0 og på den anden Pc tcp til 100.100.100.101 og
subnetmask til 255.255.255.0.

Netkortene skal selvfølgelig være installeret.

ønsker du at benytte IPX (til spil ??) skal du vælge at installerer denne
også og sætte dem til autodetect, hvad de vist nok er sat til som default.
Så det skulle bare spille.

MVH

MCSE HENRIK HILSKOV

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-01-02 11:18

Stine wrote:

>Først og fremmest, skal du ikke bruge et krydset kabel mellem 2 pcere. du
>skal bruge et straigt kabel.

Forkert.

>Alt efter hvad du finder billigst, eller hvad
>du kan bruge i fremtiden, kan du købe en switch til 200 kr også kan du bruge
>krydset kabel.

Forkert. Det er lige omvendt.

Krydset kabel direkte mellem to netkort, straight kabel mellem et
netkort og en hub/switch.

>MCSE HENRIK HILSKOV

Hvad lærer I egentlig på de MCSE-kurser?

--
"...in Spain!"