Søkort
Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 02-01-01 10:24

Er der nogle der har erfaringer med søkortene på cd-rom som netop er
udgivet? Kan de bruges til noget ang fiskeri? Selvfølgeligig kan de bruges
til navigation, men hvad ellers?

Eller er det bedre at invistere i det nye "levende danmarkskort" som nu har
2-cm-kortene med (1:50.000)

mvh

Erik Breum Petersen

Fra : Tom Sander Hansen

Dato : 07-01-01 01:01

"Erik Breum Petersen" <breum@hehe.com> wrote in message
> [...]
> til navigation, men hvad ellers?
>
> Eller er det bedre at invistere i det nye "levende danmarkskort" som nu

Hej Erik
Jeg har begge CD-rommer.
Det levende Danmarkskort går naturligvist først og fremmest på de
landbaserede kort og har af den grund en god dækning af det landbaserede
fiskeri indenfor søer, åer etc. Det dækker også kyster og har dybdekurver
for kystområderne angivet som er tilstrækkelige til kystfiskeri.

Det levende søkort dækker meget naturligt søen/havet og ikke så meget
Danmarks "indland" og er fremragende hvis man fisker fra båd.
Der er flere oplysninger om dybdeforhold i vandet og desuden gode
beskrivelser af havneforhold mv. så det henvender sig til "sejlerfolket"
eller "småbådsfiskeren".

Så hvis man er det ene eller det andet må man vælge efter ovenstående eller
købe begge to. Det er to forskellige produkter.

De indeholder meget god information begge CD-rommer og jeg kan kun anbefale
dem.

Tom Sander

Fra : Michael

Dato : 08-01-01 21:19

Hej Tom

Tom Sander Hansen wrote:

> [...]
> Der er flere oplysninger om dybdeforhold i vandet og desuden gode
> beskrivelser af havneforhold mv. så det henvender sig til "sejlerfolket"

Det henvender sig absolut også til kystfiskeren, det er et kanon værktøj til
ukendte kyststrækninger for kystfiskeren Mht. hvor hurtigt der bliver dybt mm.

Mvh.

Michael