Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Strømadapter til Canon A20
Fra : Jan E.S.

Dato : 19-10-01 21:13

Hej Gruppe

Jeg har lige erhvervet mig et Canon A20 kamera.
Det lykkedes mig ikke at købe en strømadapter ACH600.
Men jeg har mulighed for at fremskaffe en erstatning med den rigtige
spænding, men jeg mangler at få oplyst polariteten på stikket.

Altså, er det centerpinden der er + og "kappen" der er -, eller
er det omvendt?????

MvH Jan

(Fjern "NOSPAM" fra mail adressen)

Fra : Jan E.S.

Dato : 25-11-01 01:47

Jeg har fundet ud af det, og hvis det har interesse
for andre, kan jeg oplyse at der skal være + på
centerpinden og - på "kabben".

MvH Jan

Jan E.S. <erstedNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:CP%z7.291$zG2.6291@news.get2net.dk...

Fra : Christian Hove

Dato : 08-12-01 11:56

Hej Jan

Hvad hedder erstatningen og hvor fandt du den henne?

mvh.

Christian Hove

Fra : Jan E.S.

Dato : 15-12-01 23:29

Hej Christian

Der er egentlig ikke tale om en rigtig erstatning, men jeg
fandt en netadaptor, vist nok til gammel CD afspiller,
og den hed Sony 5V / 900mA, og med det rigtige stik.
Den skulle dog bygges lidt om, da kameraet kun skal
have 4,3V. Det gjorde jeg ved at adskille adaptoren,
og montere en diode i serie med + forsyningen, og da
en diode jo altid har et spændingsfald på 0,7V fik jeg
således mine 4,3V.
Jeg kan kun anbefale at være MEGET omhyggelig
med sådan noget "hjemmesløjd", da det nemt kan
komme til at koste afbrændt kamera..!!!

MvH Jan Sørensen