Fisketur ved Århus kyst
Fra : Niels Thrane

Dato : 30-12-00 23:55

Hej slagsbrødre og lystfiskere!

I går var jeg sammen med en kammerat ude og fiske ved kysten i nærheden af
Århus. Der blæste en halv-kraftig pålandsvind, og der var også lidt bølger
på vandet, som jeg senere skulle få glæde af.

Anyway, så startede vi med at fiske lidt over tre, og det varede ikke længe
inden jeg havde halet en torsk på 1,5 kg i land. Herefter kunne vi med
ganske korte mellemrum trække torsk i land, der stort set alle sammen var
over målet. Desuden fangede min kammerat en havørred på ca. 35 cm. Jeg
fangede også en skrubbe.

På grund af pålandsvinden gik jeg lidt ud i vandet, men da det var mørkt
kunne det jo godt være svært at se, hvor man satte fødderne. Som skæbnen nu
ville "snublede" jeg over en sten, men inden jeg kunne nå at sætte foden ned
et nyt sted havde en stor bølge væltet mig. Jeg fik med andre ord en lille
dukkert. Den første tanke der slog mig under vandet var: "FUUUUUUUUUCK, nu
er mit digitalkamera og min mobiltelefon lige til at smide ud.", men
heldigvis fik jeg rejst mig så hurtigt, at jeg ikke blev gennemblødt.
Faktisk fik jeg ret hurtigt varmen igen, så vi fiskede videre indtil ca.
1945, hvor vi tog hjem.

Alt i alt fik jeg 12 torsk og en skrubbe med hjem, mens min kammerat fik 15
torsk med hjem. Jeg vil tro, at vi fangede lige så mange undermålstorsk, som
blev sat ud igen. De fleste blev fanget på børsteorm, men nogle enkelte bed
også på sildestykker.

Som nævnt overlevede mit digitalkamera, så jeg poster også lige et billede
af mig med nogle af mine fisk i dk.binaer med titlen "Fisketur ved Århus".

--
Mvh.
Niels Thrane

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 03-01-01 09:05

"Niels Thrane" <niels@freeway.dk> wrote in message

> [...]
som
> blev sat ud igen. De fleste blev fanget på børsteorm, men nogle enkelte

Lyder som en herlig tur .. dukkerten til trods. Kystfanget nytårstorsk ..
ikke så ring' endda

Jan