Sportex kevlar pike
Fra : Torben abildgaard

Dato : 30-12-00 20:57

Nogen der kender ovenstående produkt?

vh/Torben,

der var på Sundet med Bonito efter bule-torsk den 27. december.
Bådens samlede fangst var to torsk på knap 3 kilo, et par hvillinger på et
kilos penge og en pose sild.

Formentlig ikke skippers skyld. For da han havde pisket rundt i sundet i
halvanden time uden beviselige buler og pirkene endnu ikke havde været i
vandet i et helt minut sammenlagt, bredte mytteriet sig med deraf følgende
drivfiskeri ;(

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-12-00 21:11

Torben abildgaard wrote:

> [...]
> vandet i et helt minut sammenlagt, bredte mytteriet sig med deraf følgende

Jeg kender Sportex klinger, jeg har bygget et par stænger på deres
klinger, som er ret gode, men ellers ved jeg ikke noget om Sportex.

Men jeg kan samtidig oplyse, at det område lidt nord for Helsingør, hvor
bulefiskeriet normalt dykes, ikke er stedet til drivfiskeri, det burde
Bonito's skipper have fortalt jer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : affe

Dato : 30-12-00 23:52

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelandet

> [...]
> Niels Riis Ebbesen
>
> --
> Niels Ebbesen free-lance grafik & webdesign

Hej.

Var köper du dina Sportex klingor och vilka klasser finns dom vad betalar du
för dom?

/Affe

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-12-00 15:34

affe wrote:

> Var köper du dina Sportex klingor och vilka klasser finns
> dom vad betalar du för dom?

De Sportex klinger jeg har bygget på, er 6 fods enhånds UL
spinnestænger, de er rigtig gode i en lille robåd, jeg kender ikke meget
til Sportex øvrige leveringsprogram.

Jeg vil tro, at de fleste større grejhandlere kan skaffe Sportex stænger
og klinger, prisniveuet må du selv undersøge.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-12-00 15:41

affe wrote:

> Var köper du dina Sportex klingor och vilka klasser finns
> dom vad betalar du för dom?

En hurtig søgning på AltaVista, gav temmelig mange hit på "Sportex +
rods", bl.a. flg. link.

http://www.martex.co.uk/eftta/1970.htm

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Boysen

Dato : 31-12-00 01:33

Torben abildgaard skrev:
> Nogen der kender ovenstående produkt?

Jeg kender ikke Sportex kevlar pike, men mon ikke det er det samme som
Drennan pike wire?
Jeg bruger Drennan pike wire på tredje år, og det er jeg generelt meget
tilfreds med. Tidligere brugte jeg 0.70 line, hvilket også fungerer fint.
Jeg føler ikke selv, at jeg fanger flere fisk nu, men i adskillige artikler
jeg har læst, anbefales wire kraftigt.
Det skulle fange bedre, da det er mere smidigt og meget tyndere/synligt i
vandet. Der er vist nok 20 meter i en rulle, hvilket rækker til en del
fisketure.

/Michael Boysen