Fynske kyster (fangst rapport)
Fra : Hanne Hansen

Dato : 29-12-00 17:27

Hej Alle

Tak for anbefalingerne ang. fynske kyststeder.
Onsdag var jeg ved Helnæs, dejligt område, der var bare ikke nogen fisk. Der
gik en der da jeg kom (var det dig Thomas???) han havde heller ikke set
eller mærket noget.
Efter 1½ times tid kørte jeg over til Å, det vil sige forbi Å og hen til den
næste bugt hvor jeg startede med at spise den medbragte madpakke og fik en
kop varm kaffe. Herefter ladede jeg spinnestangen igen og gik om langs
kysten mod Å. Efter 2 timer vendte jeg om uden overhovedet at have set en
eneste fisk. (det vil sige fisk havde jeg set ca. en milliard af i form af
yngel som var på storrelse med spidsen på en fiskekrog).

Torsdag kørte jeg en tur til Enebærodde(her har jeg tidligere været som
spejder og ville gerne se den dejlige natur igen). Jeg startede nede ved
bommen og gik der ud af i et per timer og vendte så om igen, det eneste jeg
så var en ørred på ca. 1½-2 kg. som vendte om lige da jeg havde fået blinket
halet ind og skulle til at løfte stangen.

I dag var jeg så på jagt men der er jo en helt anden nyheds gruppe så det
vil jeg ikke belemre jer med.

I morgen vil jeg en tur til Nyborg og se om der ikke skulle være et sted
hvor jeg kan lufte fluestangen, hvis der er nogen der har nogle steder skal
i være mere end velkomne til at maile mig eller poste her i gruppen.

Slut for denne gang.

Med lystfisker hilsner.
Vagn

Fra : Peter Samsø

Dato : 29-12-00 18:32

Hej

Er der nogle som kender nogle gode steder omkring Århus- østjylland.

Torsk?
Fladfisk?
Havørred?

Mvh.

Peter

Fra : Steffen Skov

Dato : 30-12-00 12:02

I øjeblikket er der ingen fisk i Århusbugten, selv fritidsfiskerne ryster
fortvivlet på hovedet, men ellers plejer det at være godt mellem de to
midterste røde bøjer ind til Studstrupværket. Her stå torsken på skrænten på
ca 20 m vand.
hilsen
Steffen

--
http://sskov.homepage.dk
Lidt om en Ohlson 22 og sejlads

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 19:49

Fra : Vagn Hansen

Dato : 04-01-01 19:49

Hej Erik

Som du kan læse i min fangst rapport var det måske ikke de bedste steder jeg
var blevet anbefalet . På helnæs var der en der havde fanget et par fine
havørreder lige for enden af dæmningen, så det ville jeg jo også prøve.
Kysten ved Å var min egen ide, da jeg har været der for 15 år siden med min
far og morfar for at fange hornfisk(min far har fanget sin første og eneste
ørred her).
De andre steder ved Nyborg og Enebærodde var også anbefalinger fra gæve
lystfiskere her fra gruppen.
Så ingen hemmelige steder i det

Vagn