Maine coons?
Fra : Raven®

Dato : 19-10-01 16:33

Jeg er godt klar over, at nogen sikkert har stillet disse spørgsmål
tidligere, men jeg har først lige fundet gruppen, så jeg håber I vil bære
over med mig.
Jeg tænker på at anskaffe mig to af disse prægtige dyr, men har 2
problemer/spørgsmål: Hvordan finder man et sted at købe dem (gerne
halvvoksne), altså er der en opdrætter der kan anbefales, som samtidig har
priserne opgivet? Derefter spekulerer jeg på, hvordan de vil ha´ det med at
blive anbragt som indekatte på 63m2. Er det dyreplageri eller kan man slippe
godt fra det, med god samvittighed?

På forhånd tak.
Thomas

Fra : Grit Wessel

Dato : 19-10-01 17:05

> [...]
> problemer/spørgsmål: Hvordan finder man et sted at købe dem (gerne
> halvvoksne), altså er der en opdrætter der kan anbefales, som samtidig har

Maine Coon Klubben (http://www.mainecoonklubben.dk/) har en killingeliste,
hvor der også nogen gange er voksne katte til salg (dog ikke lige nu). Men
du kan bruge linket "Opdrættere" til at finde en masse maine coon
opdrættere... måske er der nogen af dem, der har voksne katte til salg.
Du kan også kigge på Maine Coon 2000 (http://www.mco2k.dk/). Her kan jeg
heller ikke lige finde voksne katte til salg, men igen kan du bruge det til
at finde maine coon sider (under "Deltagere").

> Derefter spekulerer jeg på, hvordan de vil ha´ det med at
> blive anbragt som indekatte på 63m2. Er det dyreplageri eller kan man
slippe
> godt fra det, med god samvittighed?

Du kan sagtens have to indekatte på 63 m2. Jeg kan anbefale dig at købe /
låne bogen "Katte i lejlighed", der er mange gode forslag til, hvordan man
gør sin lejlighed kattevenlig. Specielt er det vigtigt med nogle gode
klatremuligheder, her kan http://www.likita.dk/ stærkt anbefales!

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Raven®

Dato : 19-10-01 17:43

Tak for de go´e råd. Så blev jeg væsentlig klogere. Jeg prøver at kigge på
links´ne. Nu haster det heller ikke, eftersom det tidligst bli´r aktuelt om
et par mdr., men det er rart at ha´ gjort forarbejdet.

Thomas

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 19-10-01 18:41

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> wrote in
> [...]
> / låne bogen "Katte i lejlighed", der er mange gode forslag til,
> hvordan man gør sin lejlighed kattevenlig. Specielt er det vigtigt med

Jeg har luret lidt i gruppen i et pænt stykke tid nu, da jeg går med de
samme tanker som Thomas, dog "bare" et par huskatte. Der har været masser af
interessant stof at læse, og jeg har også været på jagt efter "Katte i
lejlighed", men den er åbenbart helt udsolgt fra forlaget. Jeg har været i
fire forskellige større boghandler i København for at se om de havde et
eksemplar på lager, men nej. Hvis nogen skulle falde over den modtager jeg
gerne et praj, men jeg må næsten foreslå at kigge på det lokale bibliotek
med det samme.

Turen til boghandleren var dog ikke spildt, jeg har fået meget ud af
Politikens Kattebog :)

Med venlig hilsen,
Carsten Sørensen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 19-10-01 19:08

Hej Carsten

Jeg ved, at vi på et tidspunkt har haft et par eksemplarer til salg i vores
stand i BB-klubben - skal jeg undersøge, om vi stadig har den? I fald vi
har, kan det aftales at du indbetaler til klubbens girokonto, og at vi så
sender bogen efterfølgende. Jeg mener vi tog 198,00 for den - og så kommer
der porto oveni...

Men bortset fra det, så mener jeg nu, at man også er godt hjulpet med
Politikens kattebog ved hånden - det er en glimrende bog, der beskriver
stort set alle situationer.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid>...

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 19-10-01 20:31

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in
> [...]
> fald vi har, kan det aftales at du indbetaler til klubbens girokonto,
> og at vi så sender bogen efterfølgende. Jeg mener vi tog 198,00 for den

Det ville jeg være _meget_ interesseret i, så det må du meget gerne hvis
lejligheden byder sig.

Med venlig hilsen,
Carsten Sørensen

Fra : Christina K

Dato : 19-10-01 21:56

Hej Thomas

Herfra vil jeg bare lige sige tillykke med dit valg og Maine Coons har
et dejligt temperament, man ikke kan lade være med at falde for. Vi har
selv fået en Maine Coon hankilling som nummer to kat her i August og det
er bare den mest tillidsfulde, charmerende og kluntede kat man kan
ønske sig.

Et godt råd inden man skal købe er at tage på katteudstilling og få en
snak med forskellige opdættere og ikke mindst så set en masse dejlige
katte.

Held og lykke i din søgen
Christina

PS: Gode store kradsemuligheder kan ikke bare anbefales, men er strengt
nødvendige. Tilsidst synes man selv at det er en pryd for stuen*gg*

Raven® <raven@remembers> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd0478a$0$3781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Birgitte

Dato : 20-10-01 00:18

Hej Raven
Jeg har lige solgt en voksen kastrat, så det er altså ikke umuligt.
Jeg vil forslå dig, at du kigger lidt på hjemmesider, da det ikke er alle,
der reklamere andre steder end deres egen hjemmeside med omplacering af
voksne katte.
Jeg har ikke selv reklameret ret meget op omkring salg af voksen kastrat,
det er gået lidt fra mund til mund.
Men jeg ved da, at flere katterier iblandt skal skille sig af med en eller
flere katte, som man meget gerne ønsker at få omplaceret.
Iøvrigt held og lykke med din søgen og 2 maine coon sammen er bare toppen.
Mange missehilsner fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Raven®

Dato : 20-10-01 18:40

Mange tak for alle de rare svar. Mht. kradsebræt har jeg et enkelt i
tankerne, vistnok lettere dyrt, men et der når op til loftet med forskellige
huler & "landingsplader", har nogen erfaring med dette? Og den med
katteudstillingen havde jeg da helt overset, tak for dén.

Thomas

Fra : Birgitte

Dato : 20-10-01 19:14

Hej Thomas
Det der med klatrestativer fra gulv til loft, er en rigtig god ting.
Alle vores katte elsker at lege tag fat eller blot at hyggesig på en af
platformene.
De er dyre og kan nem laves selv.
Vi har dog selv været for dovne til at være selvbyggere, men den tid kommer,
det er sikkert.
Du kan jo lave hylder i forskellige højder ud fra en stamme i midten, og så
lade lange bjælker fortsætte rundt i rummet under loftet.
Katte elsker højder og lidt plads.

sten@truetrust.dk

"Raven®" <raven@remembers> skrev i en meddelelse
> [...]
> huler & "landingsplader", har nogen erfaring med dette? Og den med
> katteudstillingen havde jeg da helt overset, tak for dén.

---

Fra : Fie

Dato : 20-10-01 21:44

Hejsa

Med hensyn til klatretræ, kan du med fordel kigge på www.likita.dk. De har
klatretræer til rimelige priser i forhold til de ublu priser, som bliver
taget hos dyrehandlere osv.

Hilsen
Fie

Fra : Fie

Dato : 25-10-01 21:22

Hejsa

Prøv at kigge i dk.marked.privat.dyr. Der er en Nina fra Tendertribes, som
sælger en maine coon ungkat, som er helt vildt dejlig Måske hun var
leveringsdygtig i en ekstra også ?

Fra : Nina

Dato : 26-10-01 19:14

Hej Fie
Tak for det
..... og Thomas, jo jeg har en sød pige til salg. Men to kan jeg ikke klare,
vil dog gerne have ørene foldede ud for dig, hvis jeg skulle høre om andre.
Kig på min hjemmeside(www.tendertribes.dk) , og jeg har flere billeder hvis
du er interesseret.
.... og "hyggedebatten" der kom ud af mit salgsindlæg... tja, den kan du da
også kigge igennem, den siger lidt om hvad jeg har af tanker bag mit opdræt
og forskellene på opdrættere

"Real life" fremvisning af rovdyret kan selvfølgelig ozze aftales men
jeg ved ikke hvor i landet du bor ?

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Grit Wessel

Dato : 26-10-01 20:50

> ... og "hyggedebatten" der kom ud af mit salgsindlæg... tja, den kan du da
> også kigge igennem, den siger lidt om hvad jeg har af tanker bag mit
opdræt
> og forskellene på opdrættere

Hej Nina

Jeg er glad for, at du kalder det en hyggedebat, jeg synes også, at det er
en af de mest konstruktive debatter, der længe er set mellem kattemennesker
;-D
Om man gør det på den ene eller den anden måde er fint med mig, men jeg
synes, at det er meget interessant, at høre forklaringen på, hvorfor andre
gør det på en anden måde end mig

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Nina

Dato : 26-10-01 21:01

Jeg kan nu godt li' en god debat, MEN jeg synes nok det er lidt træls lige
oveni min "salgsannonce". Havde jeg læst debatten som almindelig misse-køber
var jeg nok blevet lidt skræmt over de udtagelser. Og måske tro at der er
noget i vejen med katten, og det er bestemt ikke tilfældet, vi lukker jo
alle stamtavlerne. Sagen er at jeg jo fik 7 killinger, og jeg nænnede (mest
pga mig ) ikke at sende dem alle afsted med det samme, så min
hjemmeside, killingelister osv har slet ikke været opdateret længe. Nu er
det bare sådan at hendes mor er blevet rigtig træt af hende, og hun er meget
bedre tjent med at komme ud til en sød familie nu. Personligt havde jeg
hende gerne gående, hun er dejlig og minder mest om den hund jeg ikke har
.... og hun æææælsker øl

Men ja, en god debat, og et kanon tilbud jeg fik om at få dækket mine
udgifter (man har vel lov til at være naiv ...)

Kommer du til Glostrup den 3-4.?
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Grit Wessel

Dato : 27-10-01 11:07

> Jeg kan nu godt li' en god debat, MEN jeg synes nok det er lidt træls lige
> oveni min "salgsannonce".

Hej Nina

Ja, det kan jeg godt forstå. Jeg har også hver gang jeg svarede tænkt på, at
debatten burde flyttes til denne ng, men jeg ved ikke hvordan man FUT'er og
X-FUT'er, og jeg har desværre ikke overskud i øjeblikket til at sætte mig
ind i det.

> Kommer du til Glostrup den 3-4.?

Nej, jeg havde egentlig tilmeldt mig, men meldte så fra igen, da jeg blev
fristet af en udstilling i Leipzig. Jeg glæder mig enormt til at komme ned
og se nogle andre skovkatte end dem, jeg ser på hver udstilling Nu
venter jeg bare fra svar fra den tyske klub...

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Birgitte

Dato : 27-10-01 12:05

Jeg undrede mig også over, at man kunne komme i debat, fordi man prøvede at
sælge en killing Det er jo markede dk vi taler om, altså et sted man
sælger og ikke debatere thi hi.
Men det er nu set flere gange før i mange strenge, at man spørger i øst og
folk svare i vest.
At en streng hurtig bliver til noget helt andet end oprigtig var meningen.
Men jeg vil under alle omstændigheder ønske alle der skal på Glostrup
udstillingen og til Leipzig....
HELD OG LYKKE.... Vi holder en velfortjent pause med udstillinger pga.
killinger som fødes i november.

Mvh Birgitte.
DK. True Trust
Venter MCO og NFO killinger i november
www.truetrust.dk

> [...]
> og se nogle andre skovkatte end dem, jeg ser på hver udstilling Nu
> venter jeg bare fra svar fra den tyske klub...

---