margen css
Fra : David Blangstrup

Dato : 19-10-01 16:27

Hvordan får jeg en (fx) stribet baggrund til kun at ligge ude i margen
på mit xhtml dokument med css?
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 19-10-01 16:48

"David Blangstrup" <firstname@lastname.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan får jeg en (fx) stribet baggrund til kun at ligge ude i margen
> på mit xhtml dokument med css?

Du bruger et stribet billede som baggrund på din body, og på indholdet af
din side, laver du din baggrundsfarve f.eks. hvid.

Så er der kun en stribet baggrund hvor margin er

> - David

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Rune Glerup

Dato : 19-10-01 19:24

David Blangstrup skrev:

> Hvordan får jeg en (fx) stribet baggrund til kun at ligge ude i margen
> på mit xhtml dokument med css?

Du kunne eksperimentere med:

body {
   margin : 20px;
   background : #ffffff;
}

html {
   background : url(baggrund.img.gif);
}

Det vil kun virke i Explorer fra version 6 samt selvfølgelig
i Mozilla/Netscape6 og Opera.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Vertikal centrering? Se <http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-10-01 19:44

In article <MPG.163a8e0f345e2e1f989693@sunsite.dk>, Rune Glerup
<rune@kaboom.dk> wrote:

> [...]
> background : url(baggrund.img.gif);
> }
>
> Det vil kun virke i Explorer fra version 6 samt selvfølgelig

Mange tak! Det løste problemet. Det virker også på Internet
Explorer 5.1 på en mac med MacOSX 10.1 Ret check'et. I kan se det
ved at klikke på mit link.
Kan I så løse dette: Jeg vil stadig gerne have en lille animated gif
stående låst i øverste højre hjørne, men det kan jeg ikke mere med

body {

background: url("buzzy.gif") no-repeat fixed right top;

}

Er der noget at gøre ved det?
- David

--