LOTR - forsalg
Fra : Jesper Stampe

Dato : 19-10-01 12:22

Der er altså stil over disse gutter: http://www.gladblad.dk/lotr/

Dem der skal i Imperial (altså for at se film) i løbet af de næste dage
kikker nok lige en extra omgang.

Fra : JOH

Dato : 19-10-01 19:21

Hmmm.. Nordisk Film laver åbenbart ikke den samme brøler igen overfor de
hardcore filmfans...
Prøv at se engang på skrivelse på siden under "kø regler". Hvad der ligger i
"for-fordele" fra imperials side kunne være interessant at vide..

Jeg husker godt den skandale ved SW salget, hvor kø-folket blev overhalet af
telefonsalg - og ingen antal begræsning... ...gad vide om internet
billetsalget åbnes på samme tid ;)

JOH

-----------fra http://www.gladblad.dk/lotr/

Hejsa alle glade LotR kø-frænder,
Eftersom vi alle er interesserede i at få det bedste ud af at ligge i denne
kø (nemlig at få Lord Of The Rings premierebilletter), og at Imperial og
Nordisk Film denne gang har valgt at forfordele os kø-folk, har vi taget
initiativ til at lave dette sæt, skal vi sige, etiske kø-regler, så vi
undgår tumult og opstand i rækkerne.

-----------

(resten kan du læse på siden)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-10-01 21:53

JOH wrote:

> [...]
>
> Jeg husker godt den skandale ved SW salget, hvor kø-folket blev overhalet af
> telefonsalg - og ingen antal begræsning... ...gad vide om internet

Efter hvad vi snakkede med den flinke billetdame i biocity om i går, så
bliver billetsalget åbnet samtidig, uanset om man møder op, ringer eller
tager den over nettet. Men hun taler vel kun for biocitybiograferne. Jeg
går ikke så meget i biografen, så jeg ved ikke noget om det, men LOTR og
Harry Potter skal jeg da se.

/Trine

Fra : CybaMerc

Dato : 20-10-01 09:30

A long time ago in a galaxy far, far away....
JOH wrote:

>Hmmm.. Nordisk Film laver åbenbart ikke den samme brøler igen overfor de
>hardcore filmfans...

Jeg går ud fra, at du med "hardcore filmfans" mener skamløse
billethajer. De idioter, der lå derinde fortjente absolut ikke så
meget som en enkelt billet.

[snip]

>Jeg husker godt den skandale ved SW salget, hvor kø-folket blev overhalet af
>telefonsalg

Overhalet?! Dørene til Imperial blev skam åbnet tidligt.

Der findes intet argument for disse billetkøer i Danmark. Hvis folk
vil ligge ude og demonstrere deres dumhed, så må det være deres egen
sag. Det skal ikke gå ud over os andre, der har ansvar og
forpligtelser.

[snip]

Fra : JOH

Dato : 20-10-01 10:17

"CybaMerc" <CybaMerc@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg går ud fra, at du med "hardcore filmfans" mener skamløse
> billethajer. De idioter, der lå derinde fortjente absolut ikke så

Filmfans der lå i en uge på fortovet vil unægtelig blive til "skamløse
billethajer" når der ikke er sat regler op fra biografens side - som de
burde have gjort. Jeg skal ikke benægte det, men jeg tror mere "mængde
købet" blev gjort som en social heltegerning for sin SW-gruppe - end for
profit.

> [...]
> vil ligge ude og demonstrere deres dumhed, så må det være deres egen
> sag. Det skal ikke gå ud over os andre, der har ansvar og

Mon ikke de fans i køen også har ansvar og forpligtelser i deres liv, - og
mon ikke det er muligt at forberede disse på et hul i kalenderen, hvis
viljen er der.
Med det engagement disse fans har omkring filmen, så ser jeg ikke noget galt
i, at de får deres aften sammen som de første - rave rundt i biograf-salen
udklædt som whatever og have en fantastisk aften/nat.

Jeg kan godt vente en 24 timer eller mere. Det overlever jeg nok.

JOH

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-10-01 21:43

"JOH" <johaarup@inet.uni2.dk> writes:

> [...]
> burde have gjort. Jeg skal ikke benægte det, men jeg tror mere "mængde
> købet" blev gjort som en social heltegerning for sin SW-gruppe - end for

Jeg er for nylig blevet informeret om, at den første i Imperial-køen
faktisk købte til alle de, der havde ligget der i over to døgn efter
indbyrdes aftale i køen. De andre var hajer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : CybaMerc

Dato : 21-10-01 15:02

JOH wrote:

[snip]

>Mon ikke de fans i køen også har ansvar og forpligtelser i deres liv - og
>mon ikke det er muligt at forberede disse på et hul i kalenderen, hvis
>viljen er der.

De personer, der lå derinde til TPM-forsalget var ikke specielt gamle.
For mig virkede de some en blanding af studerende og bistandsklienter.

Folk der har arbejde kan altså ikke bare tage fri efter behag.

Iøvrigt kan jeg sige, at jeg personligt under ingen omstændigheder
nogensinde ville nedlade mig til at ligge på et fortov for nogle
billetter, når vi nu har et relativt velfungerende
telefon-bookingsystem. Og jeg tror, du ville svært ved at finde en
person, der ville blive mere skuffet end mig over ikke at komme ind
til gallapremieren i Imperial.

>Med det engagement disse fans har omkring filmen, så ser jeg ikke noget galt
>i, at de får deres aften sammen som de første - rave rundt i biograf-salen
>udklædt som whatever og have en fantastisk aften/nat.

Nu var jeg både derinde, mens de lå på fortovet og til selve
gallapremieren, og mage til samling proletarer skal man lede længe
efter. Det havde jo intet med engagement at gøre. De havde fået en
fiks ide på baggrund af køerne i udlandet og blev derefter gejlet op
af hinanden.

Der findes *intet* argument for billetkøer til biografforestillinger i
Danmark. Vi har et centralt telefonisk biobookingsystem (med ekstra
bemanding på de store forsalg) samt et efterhånden udmærket webbaseret
system (det havde vi så ikke dengang). Hvis folk vil ligge i kø for at
få nogle billetter, så er det helt deres egen sag (forudsat at
biografen er indforstået med, at de ligger der); men der absolut ingen
grund til at give dem særbehandling.

Næh, gallapremieren på ANH: SE - den var der stil over. Der var både
publikum og arrangement iorden (hvis man lige ser bort fra et mindre
problem med en røgmaskine).

[snip]

Fra : JOH

Dato : 21-10-01 15:47

> [...]

> telefon-bookingsystem. Og jeg tror, du ville svært ved at finde en
> person, der ville blive mere skuffet end mig over ikke at komme ind

Skarp som altid - og ja, vi er uenige - og sådan er det. Faktum er dog, at
Imperial har scoret en masse gratis PR (aviser/radio/lorry/tv2 osv) og giver
LOTR-køen 1 times forspring foran telefon og internet billetsalget. Hvis vi
siger, at hver køber bruger 30 sec og køber 8 billetter hver - jamen så er
de galla-billetter solgt på den time. Så medmindre du vil overvinde din egne
grænser ..og arbejdsmoral, så må du se dig slået i denne omgang.

> Næh, gallapremieren på ANH: SE - den var der stil over. Der var både
> publikum og arrangement iorden (hvis man lige ser bort fra et mindre
> problem med en røgmaskine).

"A New Hope"?

JOH

Fra : CybaMerc

Dato : 21-10-01 19:48

A long time ago in a galaxy far, far away....
JOH wrote:

[snip]

> Så medmindre du vil overvinde din egne grænser ..og
> arbejdsmoral, så må du se dig slået i denne omgang.

Det ville jeg sgu nok være under alle omstændigheder. Jeg er lidt sent
ude med forberedelserne :/

Det er godt nok nedtur. Det bli'r fandme en vild oplevelse.

Jeps.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-01 16:00

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> writes:

> Folk der har arbejde kan altså ikke bare tage fri efter behag.

Jeg kunne sagtens. Og nummer 1 derinde nu er en af mine venners
kollegaer, så han kan også.

Jeg har ikke _lyst_ til at bruge fridage på det pjat.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : CybaMerc

Dato : 21-10-01 19:52

Peter B. Juul wrote:

>Jeg kunne sagtens. Og nummer 1 derinde nu er en af mine venners
>kollegaer, så han kan også.

Jeg vil da heller ikke udelukke, at jeg kunne; men jeg ville have det
rimeligt dårligt med at spørge om fri på det grundlag. Og jeg ville
have det endnu dårligere med at betale for det.

Men der er stadig mange som ikke bare kan tage fri i en uge, når det
passer dem.

[snip]

Fra : Mads T. Andersen

Dato : 24-10-01 08:15

> Jeg vil da heller ikke udelukke, at jeg kunne; men jeg ville have det
> rimeligt dårligt med at spørge om fri på det grundlag. Og jeg ville
> have det endnu dårligere med at betale for det.

Der er jo også mange, der har oparbejdet flextimer
ved overarbejde + ferie, så de personer har vel fortjent det
fuldt ud. Selvfølgelig er det noget andet med dem der
går i skole.

> Men der er stadig mange som ikke bare kan tage fri i en uge, når det
> passer dem.

ja, men en dag kan vel også gøre det?

mvh

Mads A

Fra : CybaMerc

Dato : 25-10-01 20:56

A long time ago in a galaxy far, far away....
Mads T. Andersen wrote:

[snip]

>ja, men en dag kan vel også gøre det?

Næh... allerede dagen inden var de langt over 100 i køen. Selv ringede
jeg lidt inden 9:30 til NF, og på det tidspunkt var billetterne
naturligvis væk.

Endnu en premiere NF har håndteret katastrofalt!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-10-01 22:31

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> writes:

> Endnu en premiere NF har håndteret katastrofalt!

Hvordan liiiige det?

De folk, der gjorde en stor indsats for at komme til at få
premierebilletter, fik det. Max 8 stk. pr. mand (og de interne
køregler gjorde, at en gruppe på 3-4 der skiftedes kunne få 8 til
deling.)

Imperial respekterede køen (checkede numre) og lukkede først telefoner
igennem da kø-folket var blevet betjent.

Hvad vil du mere?

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : CybaMerc

Dato : 26-10-01 22:49

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

[snip]

>Hvad vil du mere?

At de ikke lefler for kø-folket.

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 20-10-01 10:46

> [...]
> vil ligge ude og demonstrere deres dumhed, så må det være deres egen
> sag. Det skal ikke gå ud over os andre, der har ansvar og

Jeg kunne ikke være mere enig.

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 20-10-01 10:43

> [...]
> Der er altså stil over disse gutter: http://www.gladblad.dk/lotr/
>
> Dem der skal i Imperial (altså for at se film) i løbet af de næste dage

Nørder.
Har folk virkelig ikke andet at tage sig til ?
De er da helt til grin

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-10-01 11:15

"Nicholas F. Bryde" <nbryde@image.dk> wrote in message

> Nørder.
> Har folk virkelig ikke andet at tage sig til ?
> De er da helt til grin

Hvorfor? har du ikke noget du interesserer dig så meget for at du gerne
ville bruge et par dages sjov og ballade for?
Hvad er der galt med nørder? Det må da være folk der mangler entutiasme i
deres liv der er til grin...

-=JESPER=-

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 20-10-01 13:23

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> wrote in message

> "Nicholas F. Bryde" <nbryde@image.dk> wrote in message

> Hvorfor?

bl.a fordi deres formål er at hamstre billetter, som folk ellers ville have
en mulighed for at købe på lige vilkår.

>har du ikke noget du interesserer dig så meget for at du gerne
> ville bruge et par dages sjov og ballade for

jeg ville ikke udstille mig selv eller udvise manglende realitetssans på den
måde som de gør.

> Hvad er der galt med nørder?

intet, andet end at de til tider kan være lidt påkrævende.

Fra : Mads T. Andersen

Dato : 20-10-01 14:46

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 20-10-01 15:34

"Mads T. Andersen" <mogwai@skjoldhoej.dk> wrote in message

> [...]

Det er principielt også ligemeget. Men det er da rart at se Nordisk film har
ændret politik på dette område, så mangler vi bare at de forbyder eller
andre måder begrænser tilgangen af billeter til kø-hamstrene. I

> den
> Udstille!?

> udstiller du også dig selv når du står i kø ved toiletterne?

Nu er der jo også forskel på at stå i kø ved toiletterne og ligge på
fortorvet i en lille uge!

> Manglende realitetssans?
> Gad godt vide hvilken indflydelse det har på man gerne vil se en
> film før de andre bekvemmelighedsfanatikere.

Tja at man i den grad vælger ligge på fortorvet i en lille uge og droppe
andre forpligtelser med det formål at se en "skide film" er vist
selvforklarende.

> Jeg kan kun respektere de folk der vil stå i kø i flere dage
> for at nå deres mål.

ja det kan jeg så ikke.

> Definér påkrævende...

tid/omgivelser

> Jeg har på intet tidspunkt mødt en nørd der mente at han/hun
> havde ret til mere end andre,

Nu er kender jeg ikke situationen der inde, men mon ikke de får strøm og
andre goder fra Nordisk film, det er jo så deres valg. men jeg gad godt se
deres udtryk hvis der blev indført et max på 2 billetter pr. person, strøm
og lignende. blev fjernet.

tværtimod kæmper de det stykke
> ekstra for at nå deres mål.

På bekostning af andre

Fra : Mads T. Andersen

Dato : 21-10-01 18:30

> Tja at man i den grad vælger ligge på fortorvet i en lille uge og droppe
> andre forpligtelser med det formål at se en "skide film" er vist
> selvforklarende.
Droppe hvilke forpligtelser?
hvem bliver svigtet, familien, jobbet?
ved du noget jeg ikke ved om de aftaler de har truffet inden?

> [...]
> deres udtryk hvis der blev indført et max på 2 billetter pr. person, strøm
Jeg tror ikke at strøm osv. på noget tidspunkt er blevet afkrævet,
tværtimod ligner det mere en gestus fra biografens side for at
gøre flere interesserede i at sidde i kø, eller muligvis har de bare
ondt af køberne, det skal jeg ikke kunne sige.

> tværtimod kæmper de det stykke
>
> På bekostning af andre
Lad mig vende den på en anden måde:
hvis der ikke fandtes mulighed for at købe billetten
i biografen, men at den skulle bestilles over nettet/telefon
vil du stadig have problemer med at skaffe din billet,
der kan være tale om overbelastninger på nettet,
du bliver med sikkerhed sat i kø m.h.t. telefonen.
Og det ender med at man sidder og venter foran computeren/telefonen
til det præcise tidspunkt, hvor der bliver åbnet for bestillinger,
og alligevel er du ikke sikker på at få en billet til premieren.
Så det gør ikke den store forskel om køen er der eller ej,
mulighederne er, som jeg ser det, næsten de samme, hvis man
bestiller billetterne i stedet for at hente dem.

mvh

Mads

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 20-10-01 19:47

> bl.a fordi deres formål er at hamstre billetter, som folk ellers ville
have
> en mulighed for at købe på lige vilkår.

Hvad er det for noget sludder - tror du at de kan tjene noget synderligt på
de billetter - taget i betragtning af hvor lang tid de har brugt på det. De
køber da helt sikkert til sig selv + venner. Jeg kan også forestille mig at
det er forholdsvist skægt at ligge i den kø (ok, kommer an på ens definition
af skægt). Nordisk film er nok temmelig glade, pga al den gratis reklame de
får. Det mangler da bare at folk der ligger i kø for at få et tilbud også
kommer først til. Jeg vil sammenligne situationen med de velkendte køtilbud.

Kasper

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-10-01 20:23

"Kasper Daniel Hansen" <kdh@omk.dk> wrote in message

> [...]

De
> køber da helt sikkert til sig selv + venner.
SNIP

Fra : CybaMerc

Dato : 21-10-01 15:16

A long time ago in a galaxy far, far away....
Kasper Daniel Hansen wrote:

[snip]

>Jeg vil sammenligne situationen med de velkendte køtilbud.

På hvilken måde? Hvor stor tror du selv chancen er for at få et
køtilbud i f.eks. Fona, hvis du ringer til dem istedet for at møde op
personligt?

Nordisk Film har et telefonsik bookingsystem. Det har de fleste
butikker ikke.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-10-01 21:44

"Nicholas F. Bryde" <nbryde@image.dk> writes:

> Nørder.

Den mest negative omtale af kø-folket jeg endnu har set har jeg selv
skrevet. På Geek Culture. Bare så vi nørder ikke bliver trukket over
en kam.

Fra : Jesper Winding

Dato : 21-10-01 06:51

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Den mest negative omtale af kø-folket jeg endnu har set har jeg selv
> skrevet. På Geek Culture.

Jeg så at du også lige fik en kommentar tilbage fra kø-folket
Umiddelbart har du ret - men jeg finder det også enormt betryggende at folk
stadig opfører sig "nørdet" i et stadigt mere regelret samfund... Og jeg kan
ikke lade være med at finde det inspirerende at folk kan gå så meget op i en
ting, være så entusiastiske omkring noget de finder spændende...

-=JESPER=-