er det muligt at..
Fra : Mark Andersen

Dato : 19-10-01 10:44

lave en side hvorpå man f.eks. har en liste fuld af produkter
hvor hvis man trykker på en knap den så linker til en side
som modtager et id via linket f.eks sådan her request.php?id=1234
og som kan gøre dette igen og igen indtil man er færdig og via request.php
sender en mail når man er færdig..

mit spørgsmål er egentligt om man kan få request.php til at huske de
$QUERY_STRING's man sender til den.. og tilsidst sende dem videre?

hvordan gør man??? ka man? hvis ik, hva ka man istedet? =)

mvh
/mark

Fra : Christian Joergensen

Dato : 19-10-01 10:46

Mark Andersen <mark@b4zz.dk> wrote:

> mit spørgsmål er egentligt om man kan få request.php til at huske de
> $QUERY_STRING's man sender til den.. og tilsidst sende dem videre?

Jeg forstår ikke?

Noget ala:

header("Location: http://example.com/request.php?".getenv("QUERY_STRING"));

--
Christian Jørgensen / Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk /

Fra : Mark Andersen

Dato : 19-10-01 10:56

nej.. eller det ved jeg ikke.. =P

jeg ved godt det ik var skidegodt fortalt, jeg prøver på en anden måde..

jeg har en liste i frame 1:

list.php
---
item1 [tilføj]
item2 [tilføj]
--

når man trykker [tilføj] sender den <a href=request.php?id=item1>
og request.php laver så i frame 2:

--
du har nu tilføjet 1 ting

[send]
--

men man skal via list.php i frame 1 kunne blive ved med at tilføje..
og request.php skal selfølgelig kunne huske de tidligere tilføjelser man har

jeg håber det gør det lidt klarere =)

mvh
/mark

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-10-01 10:50

"Mark Andersen" <mark@b4zz.dk> wrote in message
> [...]
> som modtager et id via linket f.eks sådan her request.php?id=1234
> og som kan gøre dette igen og igen indtil man er færdig og via

Lyder som en indkøbskurv...

> mit spørgsmål er egentligt om man kan få request.php til at huske de
> $QUERY_STRING's man sender til den.. og tilsidst sende dem videre?

Nemt. Du skriver det bare i sessionen...

session_register('ids');
if (!isset($ids)) {
$ids = array();
}

$ids[] = $id;
eller:
$ids[$id] = 1;

Det er i hvert fald princippet i det. Altså, læs om sessioner:
http://dk.php.net/session

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 20-10-01 09:21

> [...]
> $QUERY_STRING's man sender til den.. og tilsidst sende dem videre?
>

> hvordan gør man??? ka man? hvis ik, hva ka man istedet? =)

.... man kan vel egentlig også implementere noget database, hvis det er det
man vil!

mvh
Jesper