Havsöring
Fra : Daniel Grip

Dato : 23-12-00 17:36

Hejsan

Jag undrar om man måste ha någon speciell flugfiskar utrustning när man
fiskar efter havsöring i havet runt skånes kust. Mest utanför malmö.

Jag har redan spö i klass 6-7 med tillhörande liner.

Vilka liner är dom bästa
Flyt
Sinktip
Sjunk

Och när får man lov att börja fiska.

Vore tacksam för svar till main Mail: daniel.grip@telia.com
MvH
Daniel Grip
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-12-00 18:34

Daniel Grip wrote:

> [...]
> fiskar efter havsöring i havet runt skånes kust. Mest utanför malmö.
>
> Jag har redan spö i klass 6-7 med tillhörande liner.

Du kan sagtens bruge dit alm. fluegrej til kystfluefiskeri, du skal dog
være opmærksom på, at det ikke er ret mange fluehjul, der tåler
saltvand, og det er jo lidt ærgeligt, at ødelægge et dyrt fluehjul på
nogle få ture, og hvis din fluestang har en fin nikkelsølv hjulholder,
så har den det heller ikke så godt med saltvand.

Et af de bedste hjul til kystfluefiskeri er det billige Loop Graphit, i
Danmark kan det købes for under 500,- kr. De gamle ABU fluehjul kan også
tåle mosten, og de kan nok findes brugt til meget små penge.

Jeg selv, og alle dem jeg kender fisker med en flydende WF eller SH,
klasse 6 - 7 eller 8.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen