Skærme
Fijala 3554
?? Phillips vs. Sony ??
Fra : H Juul

Dato : 19-10-01 09:42

Hejsa.

En af mine kolleger har kig på følgende skærme:

1)
Phillips: 19" Flat Square Tube colour monitor (Dell M991 19" Monitor), 1600
x 1200 at 75Hz, dot pitch 0.26 mm

2)
Sony: 19" Trinitron Flat Display colour (Dell UltraScan P991 19" Monitor),
1600 x 1200 at 85Hz, dot pitch .24 mm ~ .25 mm

Er Sony skærmen 1500 kr. mere værd ?

Mvh
Henrik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-10-01 10:40

Helt bestemt 1500 Kr. vil være givet godt ud i længten.

Jeg har en 17" 5 eller 6 år gammel Sony skærm, det er stadig som ny kanont
billede, har aldrig været i stykker.

Har en kammerat som har en 17" Phillips skærm som han har fået byttet flere
gang sidst til en helt ny model som er gået i stykker igen, Har hørt at
Philips også har lidt problemer med favestyringen.

Fra : Thomas

Dato : 19-10-01 19:44

> Helt bestemt 1500 Kr. vil være givet godt ud i længten.

Jeg er ikke helt enig i dette synspunkt. Grunden til dette er, nogle dårlige
oplevelser en af mine kammerater har haft med deres service. Han købte en
G500 skærm, og den var inde ved Sony 2 gange - og det tog ca. 1 måned.

Mhs. til Philips er der ingen problemer. Har du problemer, kommer de med en
ombytter inden for kort tid. En af mine venner fik en defekt 21" Philips, og
her var der ingen brok - de kom med en helt ny skærm.

Til Sony's fordel skal det siges, at den dårlige oplevelse skete før, Sony
startede med on-site service. ( som de kører med nu )

Måske, måske ikke. Det er et meget svært spørgsmål - lidt i stil med
AMD/Intel. Hvis jeg var dig ville jeg købe en Philips.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 20-10-01 15:02

"Thomas" <tthygesen@yahoo.com> skrev

> Til Sony's fordel skal det siges, at den dårlige oplevelse skete før,
Sony
> startede med on-site service. ( som de kører med nu )

Sonys on-site er nu ikke helt uden problemer. Man får en ny brugt,
repareret skærm i bytte for sin egen. Det kan såmænd også være meget
godt, men jeg har været igennem møllen et par gange, og fik hver gang en
skærm med et ringere billede end den jeg havde indleveret + et par
skrammer i kabinettet.

Til sidst kontaktede jeg Sonys danske hovedkontor og forelagde dem sagen,
hvorefter jeg fik en spritny og helt perfekt skærm (endda en nyere model
. Så de forsøger i det mindste at yde en god service.

- Og til spørgsmålet om det kan betale sig at købe Sony frem for Philips:
Helt klart! De Philips-skærme jeg har stiftet bekendtskab med når ikke
min Sony G420 til sokkeholderne hvad angår skarphed. Der er selvfølgelig
de to trinitronstreger, man skal leve med, men efter et kort stykke tid
vænner man sig til dem.

mvh
Peter