Star Wars TPM (nu igen)
Fra : David J. V. Jensen

Dato : 19-10-01 02:51

Forleden dag lejede jeg Star Wars - The Phantom Menace (på dvd), jeg havde
lidt tømmermænd så jeg tænkte denne film ville være perfekt underholdning.
Det skal lige nævnes at jeg ikke så The Phantom Menace i biffen, jeg var
simpelthen ikke særligt interesseret i filmen, på trods af at jeg elsker de
første Star Wars film.

Og jeg må indrømme jeg blev positivt overrasket. Den tekniske side af filmen
er fænomenal! Helt fantastisk! Det eventyrunivers George Lucas her har
bygget op er, i mangel af bedre ord, gennemført.

Jake Lloyd der spiller den unge Anakin Skywalker er dog, efter min ydmyge
mening, en fejlcasting af format. I guder hvor er knægten en elendig
skuespiller. George Lucas burde have fået vennen Steven Spielberg til at
sørge for den sag. Men da Anakin er mindre fremtrædende i filmen end jeg
havde forventet, så gør det egentlig ikke så meget.

Og Jar Jar Binks kan jeg sgu' godt leve med. Børnene er vel helt vilde med
ham, så hva' faen...... Men hvis G. Lucas beslutter at droppe ham totalt i
den næste film, så vil det alligevel glæde mig.

Alt i alt syntes jeg filmen er god og den afslutter med en dunkel undertone
der kan tyde godt for den næste Star Wars film. Palpatine starter en militær
opbygning og bliver en bad guy af format. Og Anakin har heller ikke ligefrem
en lys fremtid i sigte. Sååååååååå jeg tror vi har noget godt i vente. Jeg
er ihvertfald bleven en tilbagevenden Star Wars fan der har fået fornyet
troen på nogle gode film i "serien".

Mvh.
David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-10-01 22:00

> [...]
> er ihvertfald bleven en tilbagevenden Star Wars fan der har fået fornyet

Faktisk som du her beskriver det var osse min opfattelse af filmen, jeg så
den heller ikke i biffen og havde ikke ret store forventninger til den, MEN
den film vækkede min gamle Star Wars entusiasme op fra de døde igen... jeg
har nærmest nærlæst StarWars.com for nyheder og set filmen 3 gange på 4 dage
+ jeg så alt extramaterialet dagen efter, den film er perfekt i mine øjne...
jeg kan nu godt lide knægten og Jar Jar holder kun fordi det er så godt
lavet, men med alle de små ting der minder os om de gamle har den fortjent
en plads i universet med de 3 andre, jeg synes Lucas formår at holde samme
intensitet og "eventyrhed" som i de andre... jeg er MEGET spændt på næste
film.... En scene der skiller sig ud er PodRacer scenen der i Digitalt
Surround med hele svineriet slået til virkelig får selv den bedste DTS film
til at blegne... Thumbs Up til Lucas!... desuden var jeg lidt skuffet over
at Ewan McGregor og Liam Neeson var heltene... ikke nogle fyre jeg så som
Jedis, men de holder 100% og mere til.... kanon film!

sniper_Nolight

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 20-10-01 01:53

"sniper_Nolight" skrev:

> .............. set filmen 3 gange på 4 dage
> + jeg så alt extramaterialet dagen efter, den film er perfekt i mine
øjne...

Ja efter at have set filmen, genså jeg den dagen efter og var igennem alt
ekstramaterialet. Fornem dvd som jeg seriøst overvejer at købe.

>... desuden var jeg lidt skuffet over
> at Ewan McGregor og Liam Neeson var heltene... ikke nogle fyre jeg så som
> Jedis, men de holder 100% og mere til.... kanon film!

Netop brugen af kendte ansigter: Ewan McGregor, Liam Neeson, Pernille August
og Samuel L. Jackson gjorde også mig meget skeptisk overfor filmen. Men
groft taget er det kun Liam Neeson der er et gennemgående træk i filmen. Og
man kan ikke komme udenom at de alle er fremragende skuespillere.

Mvh.
David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-10-01 02:57

> Ja efter at have set filmen, genså jeg den dagen efter og var igennem alt
> ekstramaterialet. Fornem dvd som jeg seriøst overvejer at købe.

Jeg har Reg 1 udgaven som er superb med THX EX lyd... men for det ikke skal
være løgn har jeg bestilt den i et katalog hvor man får 3 DVD'er for 199,-
som et åbnigstilbud... så nu vil jeg se om reg 1 eller 2 har bedst
billede... lyden mener jeg ikke er EX på reg 2 så er den jeg har bedst giver
jeg den anden til min makker

> [...]
Og
> man kan ikke komme udenom at de alle er fremragende skuespillere.

Det er de ihvertfald og ud fra hvad jeg kan se mig frem til på StarWars.com
får Samuel Jackson mere screentime i 2'eren... der er ihvertfald nogle
scener hvor han svinger med sin lightsaber... men vi får nok ikke hans
normale ordforråd at høre, såsom: "Darth you Black ass motherfucker, I'm
gonna bust your ass!"

Fra : Jakob Raunsø

Dato : 20-10-01 11:53

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> som et åbnigstilbud... så nu vil jeg se om reg 1 eller 2 har bedst
> billede... lyden mener jeg ikke er EX på reg 2 så er den jeg har bedst

Har du en Center Baghøjtaler? Hvis ikke så betyder det ikke en disse om du
vælger EX eller ej. Jeg er dog heller ikke klar over om Reg. 2 har EX, men
det burde den vel næsten have. Jeg kan ikke se, hvorfor den ikke skulle.

Mvh Jakob Raunsø

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-10-01 17:52

> Har du en Center Baghøjtaler? Hvis ikke så betyder det ikke en disse om du
> vælger EX eller ej.

Det er jeg klar over og min forstærker tillader en ekstra forstærker til
netop det formål, så hvis jeg vil have det er muligheden der.

Jeg er dog heller ikke klar over om Reg. 2 har EX, men
> det burde den vel næsten have. Jeg kan ikke se, hvorfor den ikke skulle.

Jeg er ikke sikker men mener ikke den har.
Kan ikke huske hvor jeg har det fra.

sniper_Nolight

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-01 19:29

sniper_Nolight wrote:

> lyden mener jeg ikke er EX på reg 2 så er den jeg har bedst giver
> jeg den anden til min makker

Reg 2 har såmand også THX EX:
<http://timefordvd.com/dvd/review/StarWarsEpisode1.shtml>