Pro@ccess ADSL & ICQ
Fra : Jesper Vels

Dato : 18-10-01 22:01

Hej

Jeg har lige bestilt Pro@ccess ADSL... men jeg kommer til at tænke på... kan
man køre ICQ unden at man skal have TDC til at ændre i routeren...?

/Jesper Vels

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 19-10-01 06:25

Jesper Vels wrote:

> Jeg har lige bestilt Pro@ccess ADSL... men jeg kommer til at tænke på... kan
> man køre ICQ unden at man skal have TDC til at ændre i routeren...?

Det kan du (det gør jeg i hvert fald og har ikke pillet ved routeren).
Du skal muligvis "justere" det portnummer ICQ køre på (det havde jeg
rodet med inden jeg fik ADSL), men det er rimeligt nemt.

// Flemmming

--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-10-01 07:45

"Jesper Vels" <Jesper@vels.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har lige bestilt Pro@ccess ADSL... men jeg kommer til at tænke på...
kan
> man køre ICQ unden at man skal have TDC til at ændre i routeren...?

Yeap, du skal i Preferences->Connections->Server opsætte ICQ til at køre
Using Firewall og Not using Proxy. Så kan du også modtage filer, selv i en
lukket router.

--
Bjarke Andersen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 21-10-01 15:25

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
køre
> Using Firewall og Not using Proxy. Så kan du også modtage filer, selv

Dag x: Det virker.
Day x+1: Det virkede ikke mere og har ikke gjort det siden.

Måske... ??... nej, det kan da ikke være fordi ... ?? hmm...

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Wiljan

Dato : 19-10-01 13:44

Hej

Det er ikke bare....

Jeg kan ikke få ICQphone / talk til at virke med Pro@ccess men det virkede fint
da jeg havde ISDN det samme med netmeeting voice / video

Chat og filetransfer virker

Jeg har en speedstreem 5711 jeg har lånt som jeg selv kan konfigurerer men kan
stadig ikke få det til at virke...
any clue??

Wiljan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-10-01 13:44

"Wiljan" <Wiljan@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Chat og filetransfer virker
>
> Jeg har en speedstreem 5711 jeg har lånt som jeg selv kan konfigurerer men

ICQPhone er H.323 protokollen og anvender ikke bare lige ICQ's std porte.

Fra : Wiljan

Dato : 19-10-01 14:23

Hej Bjarke

> fint

> kan
>
> ICQPhone er H.323 protokollen og anvender ikke bare lige ICQ's std porte.

Jeg har update firmware i 5711 til h. 323 support

http://support.efficient.com/KB/techsub/1/netmeetingwithnat.shtml
system addserver 192.168.254.2 tcp h323
save
system addserver 192.168.254.2 tcp 1503
save

går fint, nen

system addHostMapping <first private addr> <second private addr> <first public
addr>

kan jeg ikke er det fordi at jeg kun har en wan adresse?

Hvad er det jeg mangler?

Wiljan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-10-01 14:45

> http://support.efficient.com/KB/techsub/1/netmeetingwithnat.shtml
> system addserver 192.168.254.2 tcp h323
> save

Kender ikke SS5711, men kan du virkelig give den kommandor?? H.323 er ikke
noget port nummer men en protokol.

> system addHostMapping <first private addr> <second private addr> <first
public
> addr>
>
> kan jeg ikke er det fordi at jeg kun har en wan adresse?

Som sagt før kender jeg intet til SpeedStream, jeg er Cisco menneske.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-10-01 14:50

> Kender ikke SS5711, men kan du virkelig give den kommandor?? H.323 er ikke
> noget port nummer men en protokol.

De nye versioner har vistnok en h323 proxy installeret.
Den givne kommando forekommer mig at være den oplagte aktiveringsmåde.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-10-01 18:56

> De nye versioner har vistnok en h323 proxy installeret.
> Den givne kommando forekommer mig at være den oplagte aktiveringsmåde.

Cool, den er måske bedre end Cisco til H.323 som de påstår er understøttet
men fungerer nada?

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email, remove *spammer* in address

Fra : Wiljan

Dato : 19-10-01 19:27

Hej igen

> Cool, den er måske bedre end Cisco til H.323 som de påstår er understøttet
> men fungerer nada?

Jeg kan stadig ikke få det til at virke.... jeg har en wan /32 dvs
255.255.255.255
Kan problemet være at der ikker er en exztra wan ip?

Jeg får snart lyst til at spørge om der overhoved er nogle der har fået
ICQphone / talk eller netmeeting/(video´lyd) til at virke med pro@ccess

Wiljan

Fra : Simon Skals

Dato : 19-10-01 19:12

It seems Wiljan wrote:
>Jeg får snart lyst til at spørge om der overhoved er nogle der har fået
>ICQphone / talk eller netmeeting/(video´lyd) til at virke med pro@ccess

Prøv at spørge i tele.internet.adsl.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>