Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fodboldbilleder endnu engang ...
Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 18-10-01 21:41

Jeg har taget endnu en serie af Haderslevs seneste hjemmekamp:

http://boca.dk/hfk/hfk_b93/

- som vi vandt 3-2 ... :)

De er taget med Nikon F-50, 80-300 mm tele og indscannet på Nikon LS-1000.

Venligst,
Jacob W. Jensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-10-01 00:23

Jacob W. Jensen skrev i meddelelsen <9qnf0e$2r9$1@egon.worldonline.dk>...
>Jeg har taget endnu en serie af Haderslevs seneste hjemmekamp:
>
>http://boca.dk/hfk/hfk_b93/
>
>- som vi vandt 3-2 ... :)
>
>De er taget med Nikon F-50, 80-300 mm tele og indscannet på Nikon LS-1000.

Lækre billeder.. Hvordan er effekten i billede 2 lavet? En pige står skarpt
og nogle drenge løber forbi de er ret utydelige... sådan motion blur eller
hvad det hedder.. Det kan da ikke være fordi hun har stået stille, det
ligner da ikke en stilling som er dejlig at være i?

Ellers meget lækre billeder, jeg undrer mig lidt over hvordan du får så
stærke farver?

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 19-10-01 10:09

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

LS-1000.

> Lækre billeder.. Hvordan er effekten i billede 2 lavet? En pige står
skarpt
> og nogle drenge løber forbi de er ret utydelige

Det skyldes at lukkertiden er relativt lang - 1/8 sekund mener jeg det er.
Idet spillerne er i bevægelse tværes de lidt ud pga. den lange lukkertid,
men fordi pigen står stille, står hun også stille på billedet.

Et andet eks: Hvis jeg havde panonreret med spillerne ville hele billedet
have været udtværet - undtaget spillerne.

> Ellers meget lækre billeder, jeg undrer mig lidt over hvordan du får så
> stærke farver?

Af film har jeg brugt Kodak ISO 400, som jo er kendt for at have meget
kraftige farver.

Vh.
Jacob W. Jensen
http://boca.dk/hfk/hfk_b93/

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 19-10-01 15:56

> Af film har jeg brugt Kodak ISO 400, som jo er kendt for at have meget
> kraftige farver.

.... og så har jeg da forresten også skruet lidt op for kontrasten i PSP.