Hvornår - neutaliseres???
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 18-10-01 21:46

Hej
Nu har vi endelig fået en ny misser - en dejlig hankat på 6 måneder...
Hvornår får man normalt kastreret hankatte???
MVH Tina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-10-01 23:07

Du kan kastrere ham nu

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-10-01 23:19

Hej Tina

Hankatte kan kastreres fra de er ganske unge - helt ned til 12 uger... - og
det vil være helt normalt at vælge at neutralisere når den er ca. 6 måneder
gammel, dvs. nu.
Nogle - gammeldags - dyrlæger siger at man skal vente til den er blevet
kønsmoden (det er noget gammelt sludder!), mens andre gerne neutraliserer
selv ganske unge killinger. De fleste dyrlæger er dog enige om, at 5-7
måneder er en god alder.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-10-01 08:52

> Hej
> Nu har vi endelig fået en ny misser - en dejlig hankat på 6 måneder...
> Hvornår får man normalt kastreret hankatte???

Nu, og i hvert fald inden den bliver kønsmoden. Er de først begyndt at strinte,
kan det være utroligt svært at få dem til at holde op - også selv om de bliver
katreret.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 19-10-01 09:05

Hvornår bliver den kønsmoden - jeg troede egentlig det var ved 6 mdrs
alderen???
Mvh Tina