Afbrydelse af abn.
Fra : bensen

Dato : 18-10-01 21:12

Jeg planlægger at købe en mobil med tilhørende abn hos en udbyder jeg
ikke er interesseret i at være hos. Årsagen er selvfølgelig at netop
denne udbyder sælger den mobil jeg vil have.
Normalt er man bundet i 6mrd på et abn, ligesom telefonen er låst.
Hvis man får simlåsen åbnet,- hvordan forholder man sig så med abn??
Er man tvunget til alligevel at betale,-evt tvunget til at betale
forud??

Der er sikkert nogen kloge hoveder der ved en masse om det???

Venligst.
Bensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 18-10-01 21:20

> [...]
> Hvis man får simlåsen åbnet,- hvordan forholder man sig så med abn??
> Er man tvunget til alligevel at betale,-evt tvunget til at betale

Ja, du betaler stadig abonnement - uanset om du bruger det eller ej.
Om telefonen bliver låst op og brugt med et andet abonnement er sådan set
ligegyldigt.

Bemærk hvis du køber et abonnement med et indbygget antal minutter, så kan
du jo lige så godt bruge dem. De er jo allerede betalt.
Du kan evt. bruge abonnementet i en ekstra-telefon el. lign. i de 6 mdr. det
løber.

*Fischer