Et billeds egenskaber............
Fra : Carsten Poulsen

Dato : 18-10-01 19:49

Jeg vil gerne finde ud af, hvordan man kan få et billeds egenskaber, fx
højde, bredde, filstørrelse mv at vide uden at billed er uploadet - men bare
ligger i et bibliotek.

Sådanne funktioner findes fx i AspImage komponenten.

Men der kan man kun få disse egenskaber på billedet at vide, HVIS billedet
er uploadet i browseren.

Det er min hensigt at lave en sådan komponent selv i enten Visual Basic
eller Java til brug til ASPkodning - men jeg vil gerne kunne finde ud af
billedets egenskaber uden at det er uploadet i browseren.

vh

Carsten

Fra : Jacob Nordfalk

Dato : 23-10-01 11:16

Carsten Poulsen wrote:

> [...]
> ligger i et bibliotek.
>
> Sådanne funktioner findes fx i AspImage komponenten.

Den kender jeg ikke. Er det Java?

> [...]
> eller Java til brug til ASPkodning - men jeg vil gerne kunne finde ud af
> billedets egenskaber uden at det er uploadet i browseren.

Det er uklart om du er i gang med at lave noget i browseren eller i serveren.

I browseren kendes billedets størrelse gangske rigtigt først når indlæsningen er påbegyndt. Hvordan
skulle den ellers vide det??

--
Jacob Nordfalk