Fluer til vinterørreder
Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 18-12-00 00:23

Da jeg forhåbentligt snart skal have min debut med kyst-fluefiskeriet efter
"overspringere" (jeg har tiltro til pakkerne under juletræet ;) ), kunne jeg
godt tænke mig at få at vide, hvilke fluer der simpelthen er et "must" i
enhver fluefiskers æske i denne tid. Jeg har anskaffet mig diverse
rejeimitationer (bl.a. i orange og med "gummiantenner") og buskede og
vingede fluer med og uden kuglekædeøjne (grå, sorte, brune; nogle beviklet
med kobber-/sølvtråd); jeg fik grejforhandleren til at udvælge nogle.
Krogstørrelsen for alle fluer er 8. Mangler jeg fluer med krogstørrelse 2-6?
Rørfluer?

Mange hilsner fra det fynske...

--
Martin N. Rasmussen (=> http://hjem.get2net.dk/Aslan)
Netikette? Find forklaringen på: http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Patrick Frømming

Dato : 18-12-00 09:27

Hej Martin

Prøv med en Deep Throat Mysis eller en Glimmerreje.
Billeder og bindebeskrivelse kan du se på:
http://www.bananfluerne.dk

Knæk & bræk
Patrick