lokalnet mellem win 2000 Pro og win 98 Se
Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-10-01 16:12

Jeg er newbee mht. win 2000.
Hvordan sætter man et lokalnet op mellem win 2000 pro og win 98se??

mvh Søren

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-10-01 21:56

"Soeren Nielsen" <soeren.n@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er newbee mht. win 2000.
> Hvordan sætter man et lokalnet op mellem win 2000 pro og win
98se??

Med et serielkabel, et parallelkabel eller to netkort og et
kabel.

Niels

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-10-01 22:47

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Soeren Nielsen" <soeren.n@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> 98se??
>
> Med et serielkabel, et parallelkabel eller to netkort og et
> kabel.
det er med netkort

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-10-01 00:05

> det er med netkort

Husk i så fald at det skal være 'krydset' i tilfældet TP.

Niels

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-10-01 19:46

> "Soeren Nielsen" <soeren.n@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Husk i så fald at det skal være 'krydset' i tilfældet TP.

Vi bruger coax-kabler (BNC), dem kan man jo ikke rigtig "krydse".
Er det et problem at bruge coax??
Eller kan det være noget med den "interne netværksadresse"
der er kommet på som indstillingsmulighed i win2k??

mvh Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-10-01 23:36

On Fri, 19 Oct 2001 20:45:50 +0200, "Soeren Nielsen"
<soeren.n@get2net.dk> wrote:

> Vi bruger coax-kabler (BNC), dem kan man jo ikke rigtig "krydse".

Det skal man heller ikke.

> Er det et problem at bruge coax??

Nej.

Et par typiske fejl er:

1) Netkortet er ikke konfigureret til at køre coax, og kan ikke
selv finde ud af at auto-detekte, at det er den forbindelses-
type der anvendes. Løsningen er at konfigurere kortet.

2) Coax-nettet er ikke sat korrekt op med T-stykker og termine-
ring. Løsningen er at reviewe hvordan man laver et 10base-2
netværk.

> Eller kan det være noget med den "interne netværksadresse"
> der er kommet på som indstillingsmulighed i win2k??

Snakker du om IPX? Er der en særlig grund til, at du ikke kan
anvende IP?

Hvis du forsøger at få det til at virke med IPX, så prøv at
konfigurere begge maskiner fast med en rammetype (fx. 802.3) i
stedet for at lade dem forsøge at auto-detekte.

Intern netværksadresse bør være ligegyldig.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-10-01 08:07

"Soeren Nielsen" skrev:
> Jeg er newbee mht. win 2000.
> Hvordan sætter man et lokalnet op mellem win 2000 pro og win 98se??

Jeg har lige lavet det herhjemme - og det gav ikke de store problemer...

Det laves stort set på samme måde som med 2 Win98 computere.

Eneste forskel er så at Win98 brugeren skal oprettes som bruger på Win2K
maskinen !

Det sidste havde jeg ikke fået gjort, så jeg havde fin læse/skrive adgang på
Win98
naskinen fra Win2K maskinen - men ikke omvendt !

Det var det eneste problem, som jeg rendte ind i !

--

Jan Vestergaard
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-10-01 19:50

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Win98
> naskinen fra Win2K maskinen - men ikke omvendt !
>
> Det var det eneste problem, som jeg rendte ind i !

Vi har oprettet brugere i win2k, men der er ikke kontakt nogen af vejene.

Vi har tidligere brugt IPX, men i win2k er der et "Internt netværksnummer"
hvor
der står "00000000" som standard
hvad er dette??

mvh Søren