CSS og W3C...
Fra : Jonas Christensen

Dato : 18-10-01 16:22

Når jeg gennemgår mine stylesheets med W3C's validator, kommer den op med
denne fejl:

scrollbar-3d-light-color: #33cc00;
scrollbar-arrow-color: #33cc00;
scrollbar-base-color: #33cc00;
scrollbar-dark-shadow-color: #33cc00;
scrollbar-face-color: #ffffff;
scrollbar-highlight-color: #ffffff;
scrollbar-shadow-color: #33cc00;

- til alle disse linjer melder den f.eks. "Property scrollbar-3d-light-color
doesn't exist : #33cc00 "
.... men det virker jo fint i browseren...!? Er det validatoren, der ikke er
opdateret, eller laver jeg en fejl??

Linjerne ligger selvfølgelig under body{...} og jeg validerer ved CSS
version 2.

- Jonas

Fra : Rune Glerup

Dato : 18-10-01 16:34

Jonas Christensen skrev:

<klip>
> ... men det virker jo fint i browseren...!? Er det validatoren, der ikke er
> opdateret, eller laver jeg en fejl??

Det er fordi de scrollbarfeatures er noget Microsoft har implementeret i
Explorer uden om W3C. Du kan sagtens bruge det, men så vil dine
stylesheets bare ikke validere. Det er usikkert om scrollbar-tingene
kommer med i CSS3.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

$fetchid=substr($REQUEST_URI,(strrpos($REQUEST_URI,'?')+1));

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 19-10-01 01:41

Rune Glerup wrote:

> [...]
> Explorer uden om W3C. Du kan sagtens bruge det, men så vil dine
> stylesheets bare ikke validere. Det er usikkert om scrollbar-tingene

Når du siger at det er "usikkert", mener du så at W3C rent faktisk
overvejer at inkludere scrollbartingene, eller at du bare ikke ved om de
vil komme med eller ej? Hvis det er det første, så ved du i hvert fald
mere end mig. Jeg finder det meget usandsynligt at W3C skulle inkludere
denne feature, da den ikke kan bruges til at ændre noget ved layoutet af
selve siden, men kun browserens UI, og det har aldrig været meningen med
CSS.

Fra : Rune Glerup

Dato : 19-10-01 19:14

Jonas =?iso-8859-1?Q?J=F8rgensen?= skrev:

<klip>
> Når du siger at det er "usikkert" [...]

Da jeg sagde, det var usikkert, mente jeg usandsynligt. Min fejl.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Vertikal centrering? Se <http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-01 17:57

Thu, 18 Oct 2001 17:21:32 +0200, skrev "Jonas Christensen"
<admin@zaf.dk>:

>Linjerne ligger selvfølgelig under body{...} og jeg validerer ved CSS
>version 2.

Det er en MS-tilføjet css-ting og er ikke med i css-standarden.

Når du bruger det, vil du aldrig få din css valideret.
--
med venlig hilsen
Knud