Mudder - kastningsforslag ! ? !
Fra : Kalle

Dato : 16-12-00 23:53

Hej gruppe

Ofte kan vi ikke være os selv bekendt overfor de personer, der søger seriøse
oplysninger i vores gruppe.
Jeg har et forslag, der lyder således:
Den der har det endelige ord at sige i denne gruppe kan bryde ind i debatten
og sige, at der fortsætter i "alt.debat.fiskeri", eller hvad den nu skal
hedde.
Så "header" STOP - fortsættes i "alt.debat.fiskeri", kunne være en løsning
på endeløse debatter??

Hvad mener i om forslaget??

Hilsen fra Karsten brydsoe@image.dk fra Brande, Midtjylland

Fra : Erik Thorsen

Dato : 17-12-00 11:52

"Kalle" <brydsoe@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Ofte kan vi ikke være os selv bekendt overfor de personer, der søger
seriøse
> oplysninger i vores gruppe.
Det har du ret i. jeg føler dog selv, at alle der også beder om seriøse
oplysninger også får seriøse svar. Useriøse debut'er på NG'en ender altid ud
med en mudderkage lige i sylten, det er ret menneskelig om end ikke særlig
ønskværdigt.

> [...]
debatten
> og sige, at der fortsætter i "alt.debat.fiskeri", eller hvad den nu skal

Jeg går ud fra at du mener. Den der starter en tråd også har retten til at
sige stop. Det er bare ikke så nemt, ofte udvikler en tråd sig hen ad vejen
og ender sjældent op i det den startede med. det gør vel heller ikke så
meget, bare den ikke udvikler sig til den rene hat og blå briller.

> Så "header" STOP - fortsættes i "alt.debat.fiskeri", kunne være en løsning
> på endeløse debatter??

Der er intet i vejen med at flytte indlæg op i en ny tråd, hvis den udvikler
sig væk fra den oprindelige subjekt. Det vil helt ok, det sker som sagt bare
ikke ret tit, og det er ikke kun her i denne NG, det er fremherskende
overalt på usenet.

> Hvad mener i om forslaget??

Det er dog et forslag og også konstruktivt, gid alle ville gøre det samme,
så var der ikke så meget mudder. På den anden side usenettet er også et
autonom sted, hvor der bør vær en høj grad af frihed (frihed under ansvar)
til at gøre og sige hvad man vil. Denne "frihed" kolliderer desværre ofte
med, at hvis der ikke er en vis orden, så fungerer usenettet heller ikke
optimalt. Derfor kommer der nogle gange den situation, at folk kommer på
kollisions kurs, det kan vel ikke være anderledes. Jeg mener ikke, at vi
skal have særlige udvalgte til at regulere indlæggene, det bliver nok heller
ikke lykken.

hilsen erik thorsen