Kontrol af dato
Fra : Danlamp Teknik

Dato : 18-10-01 11:08

Hejsa
Jeg har et sted hvor der skal tastes 2 datoer ind.
En start og en slut dato, hvordan laver jeg et eller andet så jeg kan
kontroller om min slut dato er "nyer" end min start dato ?

Henrik.

Fra : Rayman

Dato : 18-10-01 19:49

Du kan bruge:
datediff("d", Date1, Date2)
når du skriver "d", får du dage, "m" giver måneder osv.
Hvis Date2 er større (nyere) end Date 1, er resultatet negativt:

If DateDiff("d", Date1, Date2) > 0 then
MsgBox "Date1 er nyest"
Else
MsgBox "Date2 er nyest"
End If

Mvh. Rayman.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-10-01 11:14

Rayman skrev:
> If DateDiff("d", Date1, Date2) > 0 then
> MsgBox "Date1 er nyest"
> Else
> MsgBox "Date2 er nyest"
> End If

Hvis du allerede har konverteret "noget" til datoer (variabler af
datatypen Date), er det lettere blot at sammenligne direkte om den ene
dato er større end den anden, f.eks. noget i retning af:

If Date1 > Date2 Then
MsgBox "Date1 > Date2"
ElseIf Date1 < Date2 Then
MsgBox "Date1 < Date2"