Åbning af porte på TDC router.
Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-10-01 08:17

Som de fleste nok ved, er routeren man får med ved PRO@CCASS blokeret på
mange af portene. En af mine venner fik så åbnet portene af TDC, men de
sagde at man ikke kunne åbne alle portene for alle IP adresserne. Man skulle
vælge hvilke porte der skulle åbnes for hvilke IP.
Kan de passe? Skulle man ikke kunne åbne alle porte for alle IP. Som han har
det nu, skal han have et IP til at hoste f.eks. Counterstrike og et til
netmeeting o.s.v.
Det kan da ikke passe...vel?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-10-01 08:20

"Morten Nielsen" <kingofchess@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skulle
> vælge hvilke porte der skulle åbnes for hvilke IP.

Portene er ikke lukkede. Men når flere interne ip deles om en ekstern kan en
given ekstern port kun have en intern adresse som default.

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-10-01 09:37

"Morten Nielsen" <kingofchess@hotmail.com> wrote in message
> [...]
har
> det nu, skal han have et IP til at hoste f.eks. Counterstrike og et til

Kommer an på hvilke IP'er de snakker om. De har sikkert snakket om LAN IP
adresser og TDC har stort set kun 2 løsninger.

Standard: Alle porte lukkede, på nær enkelte som er NATet til bestemte LAN
adresser.
Åben: Alle porte er åbne (NATet) til én bestem LAN adresse.

Og så kan man selvfølgelig betale sig fra special konfigurationer.

--
Bjarke Andersen