Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sort-hvid fremkaldelse
Fra : Torben Pedersen

Dato : 17-10-01 19:48

Hej til jer alle.

Et kort spørgsmål : Hvor får man en god fremkaldelse af sort-hvid
film..........og til en ikke helt ublu pris!

Med venlig hilsen

Torben

Fra : Amund Johansen

Dato : 17-10-01 19:52

Torben Pedersen wrote:

> [...]
>
> Et kort spørgsmål : Hvor får man en god fremkaldelse af sort-hvid
> film..........og til en ikke helt ublu pris!

   Prøv Ilford XP2 Super - C41 kjemi og gode resultater.
Kodak sine C-41 s/h er også OK.

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Torben Pedersen

Dato : 17-10-01 20:24

"Amund Johansen" <amunjoha@online.no> wrote in message

> [...]
>
> Amund
> --
> I'll see you on the dark side of the moon

Tak for det..........men er det ikke korrekt, at billederne ved C-41
processen vil blive fremkaldt på farvepapir,hvorved de vil fremstå som
bruntonede?Dette gælder i særlig grad Ilford XP2 Super,men i mindre grad
Kodak`s T-Max serie.Eller??????

Sagen er nu også den, at jeg har 3-4 eksponerede "ægte" sort-hvid film klar
til fremkaldelse.Men jeg kvier mig lidt ved at betale 250-300,-kr. for en
middelmådig fremkaldelse.Ligger man prisen på filmen oveni,så nærmer det sig
400,-kr..........................

Hilsen

Torben
Torben

Fra : Amund Johansen

Dato : 17-10-01 22:34

Torben Pedersen wrote:

> [...]
> processen vil blive fremkaldt på farvepapir,hvorved de vil fremstå som
> bruntonede?Dette gælder i særlig grad Ilford XP2 Super,men i mindre grad

   Hei,
bildene blir 100% OK hvis labben printer de på s/h papir. Det er
hele hemmeligheten ! På fargepapir er det vanskeligere å få bildene
bra til, men hvis kalibrering er OK og operatøren følger med bør
det blir bra.

Amund

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 17-10-01 21:20

Hej.

Har i ikke et kulturelt sted hvor man kan gå hen og selv fremkalde, eller få
hjælp til fremkaldelse og eventuelt kopiering på S/H papir.

Jeg tænker på et sted som Huset her i Århus.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Arneche Photo Design

Fra : Jørgen Angel

Dato : 18-10-01 07:48

Torben Pedersen <torbenbp@mail.dk> wrote:

> Hej til jer alle.
>
> Et kort spørgsmål : Hvor får man en god fremkaldelse af sort-hvid
> film..........og til en ikke helt ublu pris!

Check
http://www.xcopy.dk/
http://www.blackandwhite.dk/

Jørgen Angel

Fra : Henrik

Dato : 18-10-01 11:32

Torben Pedersen <torbenbp@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bcdd1c3$0$778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Et kort spørgsmål : Hvor får man en god fremkaldelse af sort-hvid
> film..........og til en ikke helt ublu pris!

Hej Torben
Hvor i landet holder du til ?
Er du i nærheden af det Københavnske, så vil jeg helt klart pege på Kaj ude
på Ålekistevej. De laver det selv i kælderen, ikke noget minilab der !
Mvh.
Henrik

Fra : Torben Pedersen

Dato : 18-10-01 21:01

Hejsa.

Konklusionen må vist være, at man skal overlade de "ægte" sort-hvid film,
til de folk der har grejerne til selv at fremkalde dem. Så må vi andre holde
os til de film,der kan klares i en standard C-41 kemi. Jeg var ikke klar
over ,at der er egentligt s/h papir, det er nok årsagen til, at jeg har
været lidt skuffet over resultatet med C-41 s/h filmene før.Tak for det
Amund!

Hilsen

Torben