Kampfikshan som har glemt kunsten at lave ~
Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 17-10-01 19:40

Hej Gruppe.
Jeg har behov for en aldrig så lille inspiration, for min kære kampfiskhan
har glemt kunsten at lave skumbobler. Og jeg kan jo ikke gøre som med små
børn - vise dem hvordan det gøres, for uanset hvor meget jeg end øver mig,
så vil jeg nok ikke kunne gøre denne kunsten.

Hunnen er ynglevillig (hun står med næsen vendt nedover), de befinder sig i
et lille akvarie hvor jeg har slukket for filteret og midlertidig for
lufttilførselen, så der ikke er nogen form for sirkulation i vandet, som
skulle kunne ødelægge redet.

Forslag modtages med tak
Hilsen Ditte

Fra : AnnetteS

Dato : 17-10-01 22:47

Hej Ditte.

Han har ikke glemt det, det er et instinkt hos dem.

Skru lidt op for varmen 28-30 grader , foder dem begge godt med røde
myggelarver.

Du holder hunnen i en gennemsigtig ynglekasse ik´? :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-10-01 10:23

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> wrote in message news:fXmz7.2338$YP6.292164@news000.worldonline.dk...

> Du holder hunnen i en gennemsigtig ynglekasse ik´? :)

Dyrplager!
Det har jeg da aldrig gjort, da jeg lavede kampfisk.
En (pleksi)glasplade til at dele akvariet med er glimrende
mvh
Jan

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 18-10-01 18:33

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote in message
> [...]
> Det har jeg da aldrig gjort, da jeg lavede kampfisk.
> En (pleksi)glasplade til at dele akvariet med er glimrende

Hej Jan.
Kan forstå din indstilling. Men for et par dage, så gør det altså ikke lige
den store skade. Jeg har ind til nu holdt hunnen i en yngelkasse i
sammenlagt 1½døgn, og hun er nu kommet ud af den, så de kan få bedre
kontakt. Hannen er meget interesseret nu og hunnen er mere end villig til at
komme til ham. Og nu må planterne og javamosen så gøre det ud for
gæmmesteder, hvis hun bliver træt af hans kur......
Hilsen Ditte

Fra : AnnetteS

Dato : 21-10-01 16:56

Kære jan ...
Dyreplager ???????????
-Det er 100 gange mere dyreplageri at holde dem sammen, så hunnen bliver
skambidt over hele kroppen indtil hun er klar til legen!!!!
Vh Annette

Kære Ditte...
Det er rart at høre :)
Jeg har lige fået små unger som tonser rundt og spiser ligenu. De er
bare søde :)
- VH Annette

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-10-01 18:27

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> wrote in message news:G9CA7.6175$5v1.470066@news010.worldonline.dk...

> Dyreplager ???????????

Undskyld - det var ikke min mening at hænge dig ud som dyrplager. Jeg burde have ladet bemærkningen ledsage af en smiley.

mvh
Jan

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-10-01 21:30

> [...]
>
> Undskyld - det var ikke min mening at hænge dig ud som dyrplager. Jeg
burde have ladet bemærkningen ledsage af en smiley.

Hej Jan og i andre.....
Eftersom det var jeg som lavede det lille indlægget i første omgang, så må
jeg vel også være så god at følge det lidt op.
Min han er nu endelig gået igang med at lave et skumrede, selv om det ikke
er så stort endnu.
Min hun går sammen med ham, og er altså ikke længre i gubbykassen. Og det
går kæmpefint. Der er hidtil ikke en eneste manglende del af hendes finder,
og selv om han svømmer efter hende og gør udfald, så bider han altså ikke.
Men nu er min han også lidt sær og er ikke så meget for at overfalde de
andre. Har han det vel mest i "kæften", og bare ladder som om han går til et
virkelig angreb. Til gendgæld, så er hun lidt efter ham, når han har det for
travelt med at svømme rundt i halen på hende. Men det ser næsten ud som om
de bare leger, for hun bider heller ikke ham.
JEg skal nok holde jer opdateret om hvordan dette kommer til at gå
Hilsen Ditte

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 18-10-01 18:33

Hej Anette.
Temperaturen er gradvis blevet hævet til 29 grader over 2 dage, og min hun
har det meste af tiden været i en gennemsigtig gubby yngelkasse. Da vi kom
hjem her i eftermiddag, var der heldigvis en lille antydning til skumrede.
Så jeg ser meget mere lyst på det idag. Men mange tak for tipsene, for de
vil jo altid komme til hjælp.