Sygdom - råd søges
Fra : Thomas Højris

Dato : 17-10-01 16:31

Hej,

Efter indkøb af hhv. nogle ancistrus maller og sværddragere døde 2 af
mallerne pludselig. Samtidig konstaterede jeg nogle små hvide prikker på
sværddragerne samt et par guppy'er. Jeg tog straks ned til planteimporten og
blev udstyret med et middel der hedder odimor som jeg er gået igang med en
behandling med igår.

To maller mere er døde (ingen ancistrus tilbage) og de øvrige fisk har
stadig hvide prikker. De virker dog kvikke nok og spiser også ligeså grådigt
som altid.

Udover sværddragere og guppyer har jeg et par dværggourami der som de eneste
ikke har prikker.

Mener I herinde at odimor er det rigtige middel ? Og hvor lang tid skal der
gå før jeg kan forvente at se en bedring ?

På forhånd tak.

Mvh.
Thomas

Fra : AnnetteS

Dato : 17-10-01 22:49

Hej Thomas.
Jeg bruger Costapur til den slags. Det er et Sera produkt til ca. 69 kr
og virker altid glimrende :) Held og lykke

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 30-10-01 23:37

Den sygdom du beskriver kan lyde som fiskedræber, og selv om´den let kan
behandles, vil du uvægerligt miste en del fisk.

Det kan også være almindelige forkølelsespletter, som også er let at
behandle med polyplet.

Jeg kender ikke det middel du nævner, men de fleste præparater i handelen er
ganske udemærket. De virker som regel i løbet af et par dage.

Torben