Permaplass
Fra : Johan Gadegaard

Dato : 11-12-00 19:38

Findes der ikke en person, der ved, hvor man kan købe produktet
"Permaplass" til pleje af flueliner. Jeg har mange steder hørt, at det
ikke importeres længere pga. indholdet af tallater. Produktet er så
godt, at jeg, iført plastichandsker, er villig til at løbe risikoen.

Johan Gadegaard

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-12-00 09:11

Johan Gadegaard skrev...
> [...]
> ikke importeres længere pga. indholdet af tallater. Produktet er så
> godt, at jeg, iført plastichandsker, er villig til at løbe risikoen.

Jeg tror du skal til Sverige for at få Permaplas.
I Danmark sælger visse tankstationer et middel der
hedder noget i retning af "vinyl renser og restorer". Altså ikke
vinyl make-up, men et produkt der fornyer de fordampede
blødgørere. Efter sigende skulle det være lige så godt.
Peter
psch[AT]mail.dk

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 21:36

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 20-12-00 21:36

Hej Finn og Peter

Jeg fandt det netop hos Steff i Århus efter et tip på Lystfiskerforum. Men
tak alligevel.

Pludselig ser det ud til, at det kan skaffes igen efter en meget lang pause.
Nu har de det også hos Korsholm i Skjern, fandt jeg ud af på en ose-tur
sammen med en fiskemakker.

Johan Gadegaard

Fra : Christian Skands

Dato : 20-12-00 22:49

"Johan Gadegaard" <kystflue@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pause.
> Nu har de det også hos Korsholm i Skjern, fandt jeg ud af på en ose-tur

Men er det så effektivt, skriv igen når du har prøvet det. Hvad koster det?

--
Med lystfisker hilsen

Christian
skands@mail.dk

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 20-12-00 23:50

> Men er det så effektivt, skriv igen når du har prøvet det. Hvad koster
det?

Jamen jeg har skam brugt det længe, og jeg har ikke prøvet noget, der bare
var i nærheden af at være ligeså godt. En bøtte koster typisk 55-65 kr. og
den holder meget længe.

Det er mest interessant til flyde-og skydeliner, da det forbedrer flydeevnen
temmelig meget. Det kan ikke tørres af, da meningen er, at det trænger ind
og blødgør linen. Jeg lader mine liner ligge indsmurte i et døgn, selvom der
står, at 4 timer er nok. De ekstra timer gør dog linen så meget blødere, at
jeg gerne venter.

Johan Gadegaard