Bundesliga kampe snart i 2mbit/s streaming~
Fra : Charbax

Dato : 17-10-01 14:01

Det står idag i politikken på

Et par uger siden kunne man streame Danmark mod Island landshold kampen live
i 450kbit/s. Nu vil man snart kunne streame 2mbit/s kampe on-demand fra
dagen efter at bundesliga kampene er spillet.

Det betyder åbenbart at der er selskaber i tyskland som godt tror at de kan
levere tilstrækkelig båndbredde, og det betyder vidst også at det lykkedes
for internet-selskaber i tyskland at få rettigheder til at ligge fodbold
kampe på nettet selvom Bundesliga er en af de dyreste
fodbold-nationnal-liga-licenser.. Hvis det kan lade sig gøre for nogen at få
rettigheder til at ligge bundesliga kampe på nettet burde det nok også kunne
lade sig gøre i danmark med superligaen, af DBU/Tv2/tv3 eller nogen andre.

Kan det være Fodbold-on-demand kan være det som faktisk kick-starter
bredbånds-underholdningen fremfor hollywood-film-on-demand sådan som andre
måske havde forudsagt? JEg har også hørt at Toshiba overvejede at levere
alle kampe af Fifa world cup 2002 (i syd-korea og japan) i høj-bitrate på
nettet (måske som pay-per-view), men det ved jeg nu ikke om de virkelig tør,
nu også at rettighederne til World Cup 2002 kampene bliver noget af det
dyreste fodbold tv-rettigheder nogensinde.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-10-01 15:13

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>Hvis det kan lade sig gøre for nogen at få rettigheder til at ligge
>bundesliga kampe på nettet burde det nok også kunne lade sig gøre i
>danmark med superligaen, af DBU/Tv2/tv3 eller nogen andre.

Man kan ikke sammenligne æbler og pærer.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Simon Skals

Dato : 17-10-01 16:03

It seems Charbax wrote:
>Kan det være Fodbold-on-demand kan være det som faktisk kick-starter
>bredbånds-underholdningen fremfor hollywood-film-on-demand sådan som andre
>måske havde forudsagt?

Det er nok ikke helt utænkeligt.

Du nævner VM 2002, hvor mange af kampene formentlig vil blive
spillet, mens klokken er mellem 8.00 og 16.00 i Europa.

Mon ikke der vil være en solid efterspørgsel på live streaming
fra folk, der sidder på arbejdspladserne rundt omkring på
kontinentet?

Det ligner umiddelbart en meget oplagt mulighed for pay-per-view
streams med volumen - for første gang nogensinde, så vidt jeg
ved.

Fordele er klare:

1. Interessen er enorm.

2. Alle med internet på arbejdspladsen er potentielle kunder.

3. Streamingen behøver ikke være tip-top DVD-kvalitet. Mindre end
500 kbps burde være rigeligt til en stream i tilfredsstillende
kvalitet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : --==JKADK==--

Dato : 17-10-01 17:18

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message news:slrn9sr7df.qai.spam@www.gid.dk...
> Det ligner umiddelbart en meget oplagt mulighed for pay-per-view
> streams med volumen - for første gang nogensinde, så vidt jeg
> ved.

Er det noget CC ( du arbejder for CC korrekt ? ) vil være med til arbejde henimod herhjemme i DK ?

Regards

Fra : Simon Skals

Dato : 17-10-01 22:47

It seems --==JKADK==-- wrote:
>Er det noget CC ( du arbejder for CC korrekt ? )

Yep.

>vil være med til arbejde henimod herhjemme i DK ?

Jeg kan svare helt ærligt og sige, at det ved jeg absolut intet
om.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Charbax

Dato : 18-10-01 04:29

det var vidst en fejl jeg skrev 2mbit/s.

http://www.qsc.de/index.php står der 1mbit/s. Det er afligevel fedt! Det
er cirka den bitrate man tit finde 1-CD DivX film på nettet! Om de kan lave
det ligeså flot i 1mbit/s i Windows Media eller Real Video som man kan kan
med divx 4 ved jeg ikke, men det er sikkert rigeligt tilfredsende!

Ihvertfald er det pinligt syntes jeg stadig at se video som på
http://www.uefa.com/competitions/ucl/Multimedia/type=all/index.html som det
bedste UEFA kan præstere. At give os 1 minut og 6 sekunder, hvoraf over 20
sekunder er intro og outro, og at de resterende 40 sekunder fylder op med
udelukkende mål i slow motion og med techno musik i baggrunden..

UEFA/FIFA osv. burde kunne oprette nye love uden særlige problemmer.
Ihvertfald det med rettigheder til at sælge kampe som arkiv fra dagen efter
at kampene bliver spillet. Det er meget sjælent at nogen tv-station, på nær
Eurosport gider at vise hele kampe efter dagen efter at kampene bliver
spillet. Og eurosport havde endda ikke penge nok til mere end UEFA-cup kampe
og VM-kvalifikation af asiatiske hold. Man kan f.eks. se Iraq mod Iran eller
Kina mod Quatar live på Eurosport. Det er interessant men en del pinligt
syntes jeg.

Fra : Charbax

Dato : 18-10-01 05:13

http://212.185.76.71/ kan man allerede streame halvanden minutters
resumeer af alle bundesliga kampene i ca. 500kbit/s.

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-10-01 11:32

On Thu, 18 Oct 2001 05:29:09 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

> [...]
>Eurosport gider at vise hele kampe efter dagen efter at kampene bliver

Det hænger sikkert sammen med at der ikke er ret mange der gider se
hele kampe længe efter at de er spillet.

--
Jens

'I never met a piece of chocolate I didn't like.'

Fra : Charbax

Dato : 18-10-01 14:25

> Det hænger sikkert sammen med at der ikke er ret mange der gider se
> hele kampe længe efter at de er spillet.

der er måske ikke nok til at tv-selskaberne kan tjene penge påat vise
reklamer for den lave seertal, men der er rigeligt til at det kan betale sig
at få det leveret over internettet er jeg ret sikker på. Man vil jo nok
heller ikke have for mange til at ville se det samme 1mbit/s stream, på
engang ligemeget om folk betaler.. for det er har folk her sagt ikke nemt at
opgradere en båndbredde til meget mere end få gbit/s.

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 18-10-01 21:43

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

> Kan det være Fodbold-on-demand kan være det som faktisk kick-starter
> bredbånds-underholdningen fremfor hollywood-film-on-demand sådan som andre
> måske havde forudsagt?

"You are Bo Warming and I claim my five pounds."

Bredbånds webcam fra japanske toiletter?
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH