DataInputStream
Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 17-10-01 13:53

Hej

Socket s = new Socket(pop3, 110);

DataOutputStream dos = new DataOutputStream(s.getOutputStream());
DataInputStream dis = new DataInputStream(s.getInputStream());

System.out.println(dis.readLine());

Når jeg skriver dette siger den (i sidste linie) : String readlinie() has
been depredated by the author of Java.io.DataInputStream - Hvad betyder
det - og hvordan løser jeg det?

--
Mange venlige hilsner fra

Michael Nielsen

Fra : KDA

Dato : 17-10-01 14:17

Du skrev

"Michael Michel Nielsen" <se_min_m@il@i_teksten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Når jeg skriver dette siger den (i sidste linie) : String readlinie() has
> been depredated by the author of Java.io.DataInputStream - Hvad betyder

Hej Michael

Det betyder, at du sagtens kan bruge metoden men, at den ikke vil være
sikker. Du kan derfor heller ikke regne med at den vil findes i kommende
versioner af JDK.

I dit eksempel - brug BufferedReader

Mvh
Pmn

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 17-10-01 14:31

Hey

> Det betyder, at du sagtens kan bruge metoden men, at den ikke vil være
> sikker. Du kan derfor heller ikke regne med at den vil findes i kommende
> versioner af JDK.

ok.. tak... måske su så kan fortælle mig hvorfor følgende kode ikke virker
på alle SMTP'er? .. den virker fint på min egen mailserver men ikke på
skolen.. ?!? .. det virke som om den går i stå... (Du/I må gerne prøve med
den smtp-server og mailadresse)

import java.net.*;
import java.io.*;

public class Class1
{
public static void main (String[] args) throws IOException

{
String crlf = "\r\n";
String smtp = "post.skivehs.dk";
String to = "<df0018@skivehs.dk>";
String from = "<df0018skivehs.dk>";
String sub = "Subject";
String headers = "From: " + from + crlf + "To: " + to + crlf + "Subject: "
+ sub + crlf + "MIME-Version: 1.0" + crlf + "Content-Type: text/plain;" +
crlf;
String body = "Hej med dig";

Socket s = new Socket(smtp, 25);

DataOutputStream dos = new DataOutputStream(s.getOutputStream());
DataInputStream dis = new DataInputStream(s.getInputStream());

dos.writeBytes("HELO www.skivehs.dk" + crlf);
dos.flush();

dos.writeBytes("MAIL FROM:" + from + " " + crlf);
dos.flush();

dos.writeBytes("RCPT TO:" + to + " " + crlf);
dos.flush();

dos.writeBytes("DATA" + crlf);
dos.flush();

dos.writeBytes(headers + crlf);