Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
pixels
Fra : Jytte Kvitle

Dato : 17-10-01 10:28

hvis en har formindsket et billede ved at reducere antal pixels fra f.eks
500 gange et eller andet til 100 gange et eller andet og lagret det, kan det
gøres om og hvis det kan hvordan?

Med vennlig hilsen
Jytte Kvitle
Høgskolen i Oslo (HiO)
e-mail jobb : Jytte.Kvitle@su.hio.no
tlf + 47 22453720
fax +47 22453745
mobil:
http://home.hio.no/~jytte/
e-mail privat: jytte@kvitle.net

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-10-01 10:44

Jytte Kvitle wrote:

> kan det gøres om og hvis det kan hvordan?

Nej - man kan ikke genskabe informationer, som er smidt væk.

Fra : Per F Andersen

Dato : 17-10-01 11:45

> [...]
>500 gange et eller andet til 100 gange et eller andet og lagret det, kan

Hvis det er lagret med samme navn kan det ikke gøres om, men hvis det
opdages inden programmet forlades kan man normalt bruge en fortryd-funktion,
hvorved det er muligt at 'få billedet tilbage'.

mvh Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-10-01 18:46

Per F Andersen wrote:

> Hvis det er lagret med samme navn kan det ikke gøres om, men hvis det
> opdages inden programmet forlades kan man normalt bruge en
> fortryd-funktion, hvorved det er muligt at 'få billedet tilbage'.

Korrekt - men jeg opfattede ikke spørgsmålet, som et spørgsmål om en
fortryd funktion i et givent billedbehandlingssoftware.

Med den rette software og lidt held, så kan man også genskabe arkiver,
som man har slettet, men det emne er off-topic i denne gruppe.