Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Website for fotografer og modeller
Fra : Martin Petersen

Dato : 17-10-01 08:35

Bare et lille hint til alle modelfotointeresserede....

Besøg Modellerne.dk....der kan man altid finde en model eller lægge sine
billeder ud til offentlig skue.Man kan booke modeller on-line, deltage i
diskussioner, lægge billeder ud og meget mere....

Et enkelt lille bet....det koster 100 kr for fotografer at blive tilmeldt,
og der kan ikke betales on-line...(for modeller koster det 50 kr.)

Jeg synes det er et rigtig godt site, men det er bare min mening.....

/Martin Petersen

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-10-01 10:48

Jeg må nu nok indrømme jeg er uenig.

For det første havde jeg i sin tid store problemer med at blive tilmeldt.
Jeg stod ikke på www.krak.dk og derfor kunne man ikke få bekræftet min
adresse, men efter et stykke tid fik krak dog opdateret, så man blev klar
over at den var god nok. Jeg tænkte at selv om det var en anelse besværligt,
så var det jo godt at det var et seriøst foretagende.
Jeg har dog kun brugt siden i begrænset omfang, været inde og se om der var
nogle modeller jeg ville bruge. Men jeg har syntes at udvalget var for småt,
så derfor har jeg nok tøvet med at deltage aktivt. Desuden er jeg igang med
min egen hjemmeside, og har naturligvis ikke lyst til at smide billeder på
modellerne.dk inden de kommer på min egen side.
Men så kommer den store overraskelse. Jeg får en mail fra modellerne.dk
hvori der står at min profil er blevet deaktiveret. Ingen nærmere
forklaring, kun hvor jeg kan kontakte dem. Det gør jeg så og får til sidst
denne besked:

Du er blevet deaktiveret fordi du ikke har været logget ind siden 15/7-01.
Såfremt du ønsker at være med skal du tilmelde dig igen.
Med venlig hilsen
Jens

Det synes jeg var en anelse for dårligt. Havde jeg nu modtaget en advarsel
via mail der fortalte mig at hvis jeg ikke snart loggede på, så ville jeg
blive deaktiveret, så havde det været i orden. Men at man uden videre
deaktiverer min profil og dernæst forlanger at jeg tilmelder mig igen (gebyr
100 kr) synes jeg er lige lovligt stramtandet!

I forsøg på at skabe lidt forståelse kontakter jeg igen Jens, der kan
fortælle mig følgende:

Der har været skrevet en hel del advarsler om at vi rydder op i de ikke
aktive (det vil sige folk der ikke har været logget på i mere end en måned).
Med venlig hilsen
Jens

og....

Det er et spørgsmål om hvornår du sidst har logget dig på.
Det har stået meget længe i bla. div. forum, og du er ikke den eneste.
Alle der ikke har været logget på (og det skal man for at se om der er post
til en) i en måned bliver slettet.
Det mindste man kan gøre er at se efter om der er post, det kunne jo være
der var en model der ville have fat i en.
Med venlig hilsen
Jens

Så det vil sige at selv om man ikke har et eneste billede på modellerne.dk,
så skal man gå derind og tjekke om en eller anden model tilfældigvis er
HEEEEELT vild efter at få taget billeder af en. Altså, det kan godt være
der nogen der synes jeg er dygtig, men så populær tror jeg sgu ikke jeg lige
bliver. Desuden har jeg ikke set nogen advarsler. Man kan godt sende en mail
hvori der står at jeg er deaktiveret, men ikke en mail som advarer mig.
????? Det kan andre websites godt finde ud af, og det koster jo ikke noget.
Det har da garanteret heller ikke noget med tilmellingesgebyret på 100. kr
at gøre.....

Så mit råd er at lade være med at tilmelde sig, med mindre man vil bruge
meget tid på det. Tænk på hvis du rejser på ferie i et stykke tid, eller du
måske bare er ret tralvt optaget af andet end modellerne.dk, så kan du
risikere de dropper dig, og det er altså bare uden advarsel, og Jens skriver
jo her at det er alle der ikke logger på i en måned der bliver slettet.

Så det site har jeg brugt for sidste gang.....

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

Martin Petersen <livephoto@livephoto.adsl.dk> skrev i en

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-10-01 11:04

Ja, jeg må sige at det lyder som en dårlig oplevelse.......
Jeg har heldigvis værer forskånet for den slags......

/Martin

Fra : Henrik

Dato : 17-10-01 11:53

Hej Tim

Jeg har heldigvis ikke haft dine dårlige oplevelser med modellerne.dk, men
det er jo nok fordi jeg kigger forbi fra tid til anden *S*.

Man burde måske maile folk en advarsel inden de bliver deaktiveret, for god
ordens skyld. Men ellers så har der ikke manglet advarsler inde på sitet om
at der ville blive ryttet op i profilerne. Det er både blevet smidt rundt i
brugernes postkasser og det stod i samtlige forums.

Så du er altså blevet slettet fra et site du alligevel ikke brugte til
noget, er det så slemt at du skal advarer andre om at kigge forbi ?!

Jo flere aktive vi er, jo mere liv kommer på sitet og modeludbudet det
bredere. Så har man en intr. for modelfoto, ung eller gammel, amatør eller
ej, så synes jeg man skulle give sitet en chance.

Det drives af amatører for amatører !

Mvh. Henrik Schwarz

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-10-01 12:37

> [...]
> at der ville blive ryttet op i profilerne. Det er både blevet smidt rundt
> brugernes postkasser og det stod i samtlige forums.

Så er det nok derfor jeg ikke har set det du. Når der nu alligevel aldrig
ligger noget i ens postkasse, hvorfor så blive ved med at tjekke den?? Jeg
har ikke set noget på dk.fritid.foto om det, så den der med samtlige
forums.....

> Så du er altså blevet slettet fra et site du alligevel ikke brugte til
> noget, er det så slemt at du skal advarer andre om at kigge forbi ?!

De fleste foreninger har noget der hedder inaktive medlemmer, og det hænder
fra tid til anden at folk bliver inaktive. Men derfor smider man dem jo ikke
ud! (eller hvad???) Jeg er i perioder meget travlt beskæftiget, og så er det
altså ikke lige min tomme postkasse i modellerne.dk jeg går højest op i. Når
nu man har min mail-adresse, hvorfor så ikke bruge den????

Fra : Jens

Dato : 18-10-01 10:42

Jeg er da ked af hvis Tim føler sig forkert behandlet.
Men det er mere end et år siden, jeg skrev rundt at man skulle være aktiv
(dvs. se efter post jævnligt).
Oprydningen i denne omgang var på grundlag af et længerevarende nedbrud på
serveren. Da siden atter virkede var der en del modeller og fotografer der
ikke ønskede at være med længere, så derfor satte jeg mig for at folk der
ikke havde været logget på i mere end 2 måneder blev slettet.
Jeg sendte i den forbindelse en mail til de pårørte, men fik en del retur,
og jeg ved ikke om Tim var i blandt disse.
Jeg kan kun beklage at Tim ikke vil være med længere, idet jeg mener at det
er et godt sted efterhånden.
Med venlig hilsen
Jens

Fra : Henrik

Dato : 18-10-01 11:06

Tim Lerche Sørensen <35mm@film.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9qjqi0$1bqq$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> ligger noget i ens postkasse, hvorfor så blive ved med at tjekke den?? Jeg
> har ikke set noget på dk.fritid.foto om det, så den der med samtlige

Okay Tim *S*, fik ikke udtrykt mig helt korrekt her, for med forums mente
jeg de forums der er inde på sitet. Det ku jo godt være du havde deltaget i
debatten og derfor havde Jens også postet opslag i samlige grupper der (det
var det jeg mente).
Henrik S.

Fra : Jens

Dato : 18-10-01 11:43

Jeg kan nu konstatere at Tim er med i modellerne.dk igen.

Vi arbejder på en løsning så dette undgås i fremtiden
JEns

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 18-10-01 22:45

"Jens" <booking@modellerne.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan nu konstatere at Tim er med i modellerne.dk igen.
>
> Vi arbejder på en løsning så dette undgås i fremtiden

Nu kunne man jo også prøve at ind fordi de forums der er på selve siden, for
der kan han og andre jo læse sådan ting, lidt tid før de bliver sat i
kraft....
Fotograf Thomas Lorentsen ( ganske tilfreds fotograf på siden )
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.com/cap/userhtml/next/winners.htm