Oldie: Band of Gold - hvem med ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-10-01 23:04

Hej Alle sammen

Nu bliver jeg sikkert stenet fordi jeg har fået et "oldie flip"

Jeg "arvede" for mange år siden en cd med gode 80'er slagere :) den er siden
gået tabt under flytning osv.. melodien hed Band of Gold den "fangede mig"
nu flere år senere har jeg fundet den på nettet med artisten Freda Payne men
det var ikke den version jeg havde på min plade - der var mere "action" i
den version jeg havde ved nogen hvem der ellers har lavet melodien ?

Husk - det "bedste musik" blev lavet i slutningen af 60'erne og frem til
midt i 80'erne og siden er alt musik næsten kopier af det gamle ... lad og
ikke glemme de gode gamle slagere som alt "moderne" nedstammer ( og bliver
kopieret fra )

Hilsen
Lasse Madsen

Fra : Los

Dato : 16-10-01 23:25

"Lasse Madsen" ævlede:

> [...]
> ikke glemme de gode gamle slagere som alt "moderne" nedstammer ( og bliver

Sikke noget bagstræberisk nonsens! Selvfølgelig har al ny musik rod i noget
eksisterende (ligesom alt andet i livet), men der er sket revolutionerende
ting siden midtfirserne. Hvad med størstedelen af den elektroniske
musikscene? ("Det er ikke musik; det er bare larm!" Don't give me that. Det
var det samme vores bedsteforældre sagde om rock'n'roll.) Hvad med genrer
som Hip Hop, Acid Jazz og Trip Hop?
Også indenfor mere konventionelle rammer er der sket store ting. Grunge,
Indie, Seattle Rock osv.

Så fri mig for bedstefar-mentaliteten og åbenheden, der forsvandt, da du
blev 25 og købte villa, Volvo, vovhund og begyndte at samle på
Beatless-souvenirs!

Morten, der ellers er et meget positivt menneske, men bliver bedrøvet af
"den musikalske tomgang".

Fra : Peter G.

Dato : 16-10-01 23:24

In article <9qiaru$30na$1@news.cybercity.dk>, Lasse Madsen
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote...
> [...]
> det var ikke den version jeg havde på min plade - der var mere "action" i
> den version jeg havde ved nogen hvem der ellers har lavet melodien ?

Mange ser det ud til.

Bonnie Tyler
Belinda Carlisle
Sylvester..

Fundet på http://www.allmusic.com

Albums med sangen "Band Of Gold", skrevet af Dunbar/Wayne:

on His All Time Golden Classics [95] - Dyson, Ronnie
on Belinda [86] - Carlisle, Belinda
on Now & Then [Original Soundtrack] [95] - Now & Then
on Biggest Hits [85] - McClain, Charly
on Call Me [84] - Sylvester [1]
on Call Me [84] - Sylvester [1]
on Greatest Hits [83] - Sylvester [1]
on Uptown Avondale [92] - Afghan Whigs
on Evening with Freda Payne: Live [96] - Payne, Freda
on 63 Hits from the Sensational Seventies [93] - 63 Hits from the
Sensational Seventies
on Best of Motorcity Records, Vol. 17 [97] - Best of Motorcity Records,
Vol. 17
on Have a Nice Decade: The 70s Pop Culture [98] - Have a Nice Decade: The
70s Pop Culture
on Shag Spectacular, Vol. 2 [98] - Shag Spectacular, Vol. 2
on Disco Gold [Rivie're Int'l] [97] - Disco Gold
on Detroit: Motor City Frenzy [98] - Detroit: Motor City Frenzy
on 70's Collection [98] - 70's Collection
on 60's Girl Power [98] - 60's Girl Power
on Soul Hits of the 70s: Didn't It Blow Yo [95] - Soul Hits of the 70s:
Didn't It Blow Yo
on Put a Little Love in Your Heart: The Be [95] - Griffiths, Marcia
on Gay Happening, Vol. 2 [94] - Gay Happening, Vol. 2
on Rhythm & Blues: 1970 - Rhythm & Blues: 1970
on Sounds of the Seventies: Seventies Top - Sounds of the Seventies:
Seventies Top
on Soul Hits of the 70s: Didn't It Blow Yo [91] - Soul Hits of the 70s:
Didn't It Blow Yo
on Definitive Collection [95] - Tyler, Bonnie
on Souled on Reggae [Emporio] - Souled on Reggae
on Party Party - Party Party
on Anthology [99] - McClain, Charly
on Live in Concert [99] - Payne, Freda
on Greatest Hits [Import] [91] - Tyler, Bonnie
on Entertainment Weekly: Greatest Hits 197 [00] - Entertainment Weekly:
Greatest Hits 197
on Gay Anthems [96] - Gay Anthems
on Lost in Love [00] - Payne, Freda
on Greatest Love [Crimson] [98] - Greatest Love
on Soul Train: The Dance Years 1970 [00] - Soul Train: The Dance Years
1970
on Essential Hits Collection [98] - Essential Hits Collection
on Roadshow Classics, Vol. 1 [98] - Roadshow Classics, Vol. 1
on HDH Solid Gold, Vol. 2 [99] - HDH Solid Gold, Vol. 2
on Hits from the 70's [Fat Boy] [95] - Hits from the 70'

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Niels Overgård

Dato : 16-10-01 23:31

Hej Lasse
Det er jo kongen af 80'er-newyorker-bøsse-disco (hvis der ellers findes
sådan en stilart) Sylvester. Det er ham vi kender fra storhittet Do ya wanna
funk, som han lavede sammen med Patrick Cowley, i starten af 80'erne.

Mvh.
Niels Overgård

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-10-01 04:53

> [...]
wanna
> funk, som han lavede sammen med Patrick Cowley, i starten af 80'erne.

HAHA !

nå men jeg kigger på det ... tak ...

lasse