fiskeri med pokemon bolde og kinderæg som ~
Fra : bo.i.jensen@forum.dk

Dato : 02-12-00 20:39

Jeg har en søn på 5 år, som er vild med pokemon.

Nu er det sådan, at man kan købe nogle plasticbolde med små figure og
slik i som børene så leger med - sliket smager dog a vitaminpiller!!!.
Boldene er røde/hvide og fra hvad jeg kan se, må de være perfekte til
gedde fiskeri. Og nu hvor ekspernterne siger at pokemon dillen er ved
at være slut, kan det være man kan arve børnenes legetøj eller måske
snart købe dem på udsalg i BR.

Jeg har også læst om nogle der fisker med de små plasitc æg der er inde
i kinderæggene. Hvordan de virker skal være usagt, man det må siges at
være en sjov form for genbrug.
Jeg har stadig ikke prøvet dem, men jeg tror det er et hit. Jeg håber
et høre fra andre, der har erfaring med dette. Jeg vil selv prøve et
lille eksperiment, og så skrive igen med mine resultater.

Med venlig hilsen

Ajax

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Fra : PAR

Dato : 03-12-00 15:36

Jeg har igennem flere år fisket med små "hoppebolde" på ca.. 3 cm i
diameter - og skudt en vatpind igennem dem. Det virker fint.
Man kan også få nogle større bolde på ca. 5 cm i diameter, men de er for
tunge til min lettere stang. Jeg har så prøvet en lidt stivere stang, men
det faldt ikke i min smag at fiske på den måde.

Per Arleth

Fra : Ard

Dato : 06-12-00 01:54

Den er god ! Er der flere lignende historier blandt læserne i
nyhedsgruppen ?
Jeg har selv, efter flere timers intensivt fiskeri, vundet et væddemål
om en kasse øl i februar ved at fange en havørred på min datters
lyserøde mickey mouse tandbørste.

Tandbørsten ligger dog desværre på bunden af Isefjorden. Jeg havde
smeltet et lille stykke stålforfang ind i børsten med en krog for
enden af den. Tandbørsten røg af ved fiskens første hop men fisken kom
i land på den bare krog.

Ard

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-12-00 08:00

"Ard" <ard@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smeltet et lille stykke stålforfang ind i børsten med en krog for
> enden af den. Tandbørsten røg af ved fiskens første hop men fisken kom

Det var lige godt f...
Jeg har aldrig fisket aktiv med en tandbørste, men har ofte anvendt skaftet
af diverse tandbørster til blinkfremstilling.
Et tandbørsteskaft er godt at forme ved hjælp af varme, og nemt at snitte i
og slibe på. Når jeg så har kreeret hvad jeg mener kan blive en storfanger,
bruger jeg først den tilrettede tandbørste til at lave en afstøbning, for
derefter at støbe blinket i tin.
Der er faktisk tilblevet en hel del gode originale blink på denne måde, men
man må også kassere en del hvor kasteegenskaberne ikke helt lever op til
forventningerne. Så kan man blot snitte lidt mere, og lave en ny afstøbning.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Erik Thorsen

Dato : 06-12-00 07:39

"Ard" <ard@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv, efter flere timers intensivt fiskeri, vundet et væddemål
> om en kasse øl i februar ved at fange en havørred på min datters
> lyserøde mickey mouse tandbørste.

Ha ha, så mangler du bare at gøre det samme med bestefars tænder
hilsen erik thorsen

Fra : Anders H|yer Svendse~

Dato : 06-12-00 08:57

Ard wrote:

> [...]
> Jeg har selv, efter flere timers intensivt fiskeri, vundet et væddemål
> om en kasse øl i februar ved at fange en havørred på min datters

Jeg har en - det er godt nok ikke min egen. I en udsendsendelse om
tørfluefiskeri i de Svenske elve, var der en der satte imitationstilhængerne
på plads ved at kroge en øreprop og fange en ørred på denne "mudler" - det
var godt lir efter min mening...

Senere
Anders