Vedr. Indlæg postet fredag nat
Fra : Leis

Dato : 30-11-00 20:12

Hej NG,

Det er med dyb beklagelse at jeg har konstateret at der fredag nat er postet
en del indlæg til diverse debatter vedr. forskellige former for fiskeri.

Fredag var den årlige julefrokost dag for "slænget" og jeg var vært, i løbet
af de tidlige morgentimer har én af mine gæstet desværre "leget" lidt med
computeren herhjemme...det har desværre resulteret i nogle indlæg jeg ikke
kan stå inde for.

Til de af jer der har følt sig provokeret til at svare, eller har følt sig
trådt på, kan jeg kun beklage det skete.

Til de der mener jeg er arrogant, og kun poster indlæg for at skabe splid,
vil mine (meget sparsomme) tidligere indlæg modbevise det.

Leis

Dette er sendt til min postkasse:

On Sat, 25 Nov 2000, Laus Øback wrote:

> Øhh, ifølge mine, og formentlig de 100-vis af andre LYSTFISKERE, der har
erhvervet sig et fisketegn, er reglen flg:

> " Det er forbudt at drive LYSTFISKERI inden for 75 meter fra udsatte garn
o.l. af hensyn til ERHVERVSFISKERNES ve og vel samt af hensyn til de udsatte
redskaber"

> På hvilket tidspunkt, når du betaler de 250.- føler DU dig som
ERHVERVSFISKER?!

Jeg føler mig ikke som erhvervsfisker, og vil aldrig gøre det. Men et
redskab må være et redskab, om det så ejes af erhvervsfiskere eller
fritidsfiskere. Derfor må loven også gælde for fritidsfiskernes
redskaber!! -Dog ikke for fritidsfiskernes ve og vel!!!
Derfor bedes du respektere loven, hvis ikke for vores skyld, så for vores
redskabers skyld.

> Og føler du dig som ERHVERVSFISKER, kan du så ikke ikke gøre det bedre
end;

> Citat:
>
> ". Nu fisker jeg selv i en fjord, hvor der
> bliver hurtigt dybt. Jeg fanger måske 1-2 ørreder om året, selv om jeg
> hyppigt er afsted med net!!"
>
> Citat; slut

Nej, det gør jeg ikke, og vil aldrig gøre det!! Jeg fisker af primært
af lyst, og mængden af fisk kommer i anden række. Er der nu noget galt i
ikke at fange mange ørreder...det lader jeg pindfiskerneom!!

> Du imponerer mig sgu!

Leis, du imponerer sgu også mig. Dine usande historier om netfiskere, som
lader deres net stå i op til 6 dage osv. Du er virkelig god til at
digte. Svinedigter!! Løgner!! Du er en af dem, som uden grund kaster et
dårligt lys over en hel gruppe mennesker i samfundet...du er med til, med
svinske metoder at fjerne firtidsfiskeri fra det danske samfund. Har du
ikke dårlig samvittighed?? -Hvis du samtidig har i tankerne at du lyver??

Holst