Forbandede Bambi-mordere!!
Fra : Hermes

Dato : 16-10-01 19:03

JA, dig din våbenliderlige HillBilly!!!!

Fra : Erik Prestmo

Dato : 16-10-01 19:19

Hermes <dr.dyregod@hakkebakke.dk> skrev i
> JA, dig din våbenliderlige HillBilly!!!!

Visste du at hat og redsel rettet mot våpen og våpeneiere avslører dine
psykologiske skavanker like sikkert som noe annet symptom?

I følge en ikke ukjent psykolog sier dette oss at du har problemer med det
seksuelle.....

Du kan jo gjette hvilken læge jeg sikter til....

På tide å bestille time?

Fra : Peter Weis

Dato : 16-10-01 20:25

"Hermes" <dr.dyregod@hakkebakke.dk> skrev i en meddelelse
> JA, dig din våbenliderlige HillBilly!!!!

Jamen, er det ikke synd at spise dem levende? Det er i hvert fald svært at
få dem til at ligge stille på tallerkenen, hvis de ikke først er døde.

mvh
Peter

Fra : Frans Jensen

Dato : 16-10-01 21:20

On Tue, 16 Oct 2001 21:24:55 +0200, "Peter Weis"
<peterweis@iname.com> wrote:

>"Hermes" <dr.dyregod@hakkebakke.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jamen, er det ikke synd at spise dem levende? Det er i hvert fald svært at
>få dem til at ligge stille på tallerkenen, hvis de ikke først er døde.

har du aldrig hørt om hypnose??

det svære er at løbe et rådyr op og holde det stille mens man
hypnotiserer det

--
Jeg er født med en bajer i hånden
sådan har jeg tænkt mig at jeg også ville dø ­

Fra : Frans Jensen

Dato : 16-10-01 21:26

On Tue, 16 Oct 2001 20:02:47 +0200, "Hermes"
<dr.dyregod@hakkebakke.dk> wrote:

>JA, dig din våbenliderlige HillBilly!!!!

det er f*ndme ikke nemt det her

1)Man kan vælge at slå dyr ihjel og spise dem
og få ballade med folk af "hermes" typen

2)Man kan vælge at spise planterne,
så sulter dyrene ihjel, det er dyrplageri
og man får dyreværnsforeningerne på nakken

3)Man kan vælge helt at holde op med at spise,
så får man ikke ballade med nogen

Hermes jeg synes du skal overveje kraftigt at følge
forslag nr. 3

Fra : Hermes

Dato : 16-10-01 22:43

Åhh hvor er I morsomme! Så får I rigtig den der fællesfølelse: Vi er så
bedrevidende og gode. Men inderst inde ved jeg jo godt at I har det dårligt
med Jer selv! (Måske ikke den kære Frans, der har så fed en signatur i sine
mails: Tillykke Frans du er nok den største bambidræbende ´Redneck, jeg
nogensinde er stødt på)

Men først vil jeg lige pointere at jeg egentlig ikke ønsker at genere en hel
gruppe med denne dejlige hobby. Mit indlæg er bare ment som en provokation,
som dem der gider kan tage op!

Og inden I/du nu afskriver mig som en uvidende byboer kan jeg fortælle, at
jeg selv har været på adskillige jagter, spiser masser af kød og ikke selv
kan sige mig fri for at have taget livet af uskyldige dyr!! Jeg er bare
blevet KLOGERE!! Og lad være med at forælle en masse om den vigtige funktion
I udfører i naturen, og om hvordan dyrene har haft et pragtfuldt liv - Jeg
kender sgu alle argumenterne og de holder ikke en skid!!

Serven over ;)

Fra : Lasse Larsen

Dato : 17-10-01 01:25

> [...]
> kan sige mig fri for at have taget livet af uskyldige dyr!! Jeg er bare

Hvad er det helt præcist der har gjort dig klogere? Siden du kender alle
argumenterne for (bambi)jagt, hvad så med at komme med dem imod. Jeg kan jo
sagtens skrige at alle med rødt hår er kriminelle. Jeg ved godt at der ikke
er nogen statistisk grundlag, men jeg er blevet klogere!!. Den holder vist
ikke helt, vel?.

"Hermes" <dr.dyregod@hakkebakke.dk> - Hmm
Hvis din argumentation holder, er der vel ingen grund til at gemme sig. De
fleste af os tør i det mindste stå ved vores holdninger(lcl@lgk.dk). Jeg
tvivler på at du nogensinde har været på jagt. Dit unuanceret indlæg ligner
noget Dyrenes Befrielses front kunne finde på. Her kan man snakke om nogle
mennesker der mishandler dyr!.

Mvh Lasse Larsen

Fra : Peter Weis

Dato : 17-10-01 16:44

> [...]
> I udfører i naturen, og om hvordan dyrene har haft et pragtfuldt liv - Jeg
> kender sgu alle argumenterne og de holder ikke en skid!!

Det er da vist synspunkter som ingen af os har fremført endnu.
Vi indrømmer at vi er bambidræbere, og vi ser ikke noget galt i det.
Jeg har også høns i baghaven, som jeg af og til har taget livet af for at
spise dem. Er der noget galt i det?

mvh
Peter

Fra : Lars Haugaard

Dato : 17-10-01 19:46

Umiddelbart ville man vel blot affærdige "Hermes" som endnu en Newsgroup
surfer som af afveje var kommet herind, når man læser hans første indlæg.
Det lægger umiddelbart bare op til at man tænker:"Idiot, hvis han intet har
på hjertet, hvorfor så begynde?"
Men nu hævder Hermes jo at han allerede har kendskab til vores, syntes jeg,
glimrende argumenter for at gå på jagt, og at han ikke giver en .... for
dem? Ok, men hvorfor så begynde en "diskussion"? For at provokere, jamen
hvorfor det når enhver meningsudveksling på forhånd er dødfødt da Hermes jo
tilsyneladende har alle svar på forhånd.

Vi lever i et samfund som efterhånden er blevet så fremskredent og
industrialiseret, at det at slå ihjel for at få mad, noget som har været ret
så vigtigt og dominerende i størstedelen af menneskehedens historie, nu er
fjernet fra folks bevisthed og overladt til de "fabrikker" der fremstiller
den føde vi alle(med FÅ undtagelser) fylder i os. Idag er en af de største
seværdigheder i Zoologisk Have ikke længere løven eller tigeren, men at se
en ko blive malket!

Men enig, det er ikke nødvendigt selv at slå et dyr ihjel idag for at få
tilfredsstillet sit behov for animalsk protein. Det kan vi købe i Brugsen.
Det er heller ikke nødvendigt for mig at have får gående i mine to små
folde, jeg kunne jo slå græsset, men jeg syntes nu alligevel det er dejligt
at se lammene blive store, og faktisk glæde mig til at de ender på
middagsbordet, og tilmed har haft hvad vi mennesker kalder "et godt liv."(de
skal forøvrigt snart slagtes, du kan jo komme og hjælpe til, den slags
dyrehold kan du jo ikke have noget imod!.-))

Lige sådan med jagten, det er ikke nødvendigt længere, og da slet ikke hvis
man overlader drabet til andre, men vi er bare nogle der godt kan lide det,
både spændingen og også drabet.
I en tid med øget fokusering på dyrevelfærd og økologi så kan jeg forøvrigt
ikke komme på noget der opfylder disse kriterier bedre end vildt nedlagt på
en forsvarlig måde!

Slutteligt lidt om dit alias. Hermes var jo i den græske mytologi gudernes
budbringer, men blev efterhånden også hyrdernes gud, men på den tid nøjes
man vel med at klippe dem og ikke slagte, eller hyr?

De venligste hilsner

"En af Dianas elskere"(for nu at blive i mytologien!)

(Lars Haugaard)

Fra : Peter Weis

Dato : 17-10-01 21:25

Hej Lars

Jeg er i det store hele enig i dit glimrende indlæg. Men jeg vil alligevel
svare på to ting. Altså ikke fordi jeg i øvrigt er uenig, men altså ...

"Lars Haugaard" <haugaard@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jo
> tilsyneladende har alle svar på forhånd.

Ja og nej. Det værste man kan gøre ved modstandere er at affærdige dem og
sige "lad dog barnet".
Der findes trolls og kooks som lever for at provokere, men et enkelt indlæg
gør det ikke. Det fortjener at blive taget alvorligt uanset hvor uenige man
i øvrigt er med skribenten. Da Hermes i tilgift har haft den godhed at
reagere på de første svar, tyder på at han ikke tilhøre gruppen af
sindsforstyrrede provokatører. Trods det indledende fuldemands-indlæg har
han tilsyneadende alligevel tænkt over tingene.
Om det så er nogen nytte til at svare ham, ved jeg ikke. Nytten er svær
atdefinere. Men hvis han har skiftet holdning en gang, kan det vel lade sig
gøre igen. Måske han har været udsat for specielt dårlig prægning fra nogen
af de brådne kar i jægerkredse, måske han blot ikke fik lov til at røre i
sin potte med en grydeske. Det ved vi altsammen ikke noget om, og sådanne
fordomme skal ikke i første omgang forhindre os i at udøve den påvirkning
som måtte være mulig i dette medie. Jeg holder, med Aksel Larsen, på at "man
er dum hvis man ikke man kan blive klogere", og det håb har jeg også for
Hermes.

[klip]

> Slutteligt lidt om dit alias. Hermes var jo i den græske mytologi gudernes
> budbringer, men blev efterhånden også hyrdernes gud, men på den tid nøjes
> man vel med at klippe dem og ikke slagte, eller hyr?

Den anden ting jeg vil kommentere, er et lidt formalistisk flueknepperi: Du
svarer på mit indlæg, men skifter i løbet af dit svar adresse så det til
sidst retter sig mod Hermes. Det er bedre at lave to svar med hver sin
adresse. Så bliver debatten også lidt klarere.
Men, OK - det med flueknepperiet, sådan har jeg det bare ind imellem. Gad
vide om det har noget med mine potteture med naboens datter at gøre ...

mvh
Peter

Fra : Jan Nielsen

Dato : 18-10-01 09:52

On Wed, 17 Oct 2001 22:25:09 +0200, "Peter Weis" <peterweis@iname.com> wrote:

>.... Måske han har været udsat for specielt dårlig prægning fra nogen
>af de brådne kar i jægerkredse, måske han blot ikke fik lov til at røre i
>sin potte med en grydeske.

Sandsynligvis er han blot en "Troll". Hvis han stod ved sine meninger,
var han næppe anonym.

Jagt- og religions grupper er yndede mål for amatørtrolde...

--
- JN -

Fra : PJ

Dato : 23-10-01 14:01

Hej JN -

Ja du har sikkert ret - eller frit oversat: Så er det vel bare en KARLSMART
LANDSBYTOSSE (SELVGLAD NØRD). Og han hygger sig jo bare ved at overbevise
sig SELV om emnet - der kun p.g.a. platte holdninger aldrig kan komme på et
rimeligt plan - så skal vi ikke bruge tid på noget andet?

MVH PJ

Fra : Lars Haugaard

Dato : 19-10-01 17:54

Hej Peter.

Flueknepperiet er taget til efterretning, det var et kiks ...

Lars

www.danbbs.dk/~haugaard

Fra : Knud Erik Jørgensen

Dato : 16-10-01 22:53

Hej Hermes.

Prøv denne side: http://www.psyknet.dk/Forside/psyklid/skizofreni.htm

Det kan måske hjælpe.

v.h.

K.E. Jørgensen

"Tal til mig og vi er medmennesker! Spil og syng for mig, og vi er som
brødre og søstre!"

Fra : Savini

Dato : 15-10-01 23:29

jeg kan ikke dy mig. Du mener altså at det er bedre at dyrene lever et
ekstremt dårligt liv i en alt for lille "celle"? Tænk på girsene
sammenlignet med vildsvinene.

Hvad så med de antijægere som sover med dun/fjer dyner. Så du det pogram,
eller har det ikke været her endnu, om hvordan gæssene lider bare for at
folk kan få en dyne af fjer og dun?

Hvad mener du selv Hermesetas?

Hvorfor kalder du os hillbillies og rednecks, jeg troede det var fattige
landmænd som drak og tævede deres koner og børn for sjov.

Du siger du er bybo, har været jæger. Fint. Jeg kender en del som bor i
storbyen som er jægere, de er da ikke hillbillies eller hva'?

Thomas

Fra : Jeppe

Dato : 18-10-01 16:00

Stor tak til Walt Disney for at fordreje virkligheden for små børn som
Hermes!!

Fra : Hermes

Dato : 18-10-01 22:37

Hej igen!
Har lige siddet og nydt jeres herlige indlæg med en god kop kaffe. Hvor er
det dog morsom læsning.. Har også taget en rundtur på diverse "psyk-sider" I
så venligt har henvist til, og nej jeg lider ikke af
penis/pistol -misundelse ;)
Jeg vil også skynde mig at sige at jeg ikke er medlem af Dyrenes
Befrielsesfront, da jeg er ganske enig i at de ikke nogen gavn (tværtimod).
Dog menigt medlem af "Dyrenes Beskyttelse" og "WSPA".

Udover diverse fornærmelser og analyser af min person, har jeg hæftet mig
ved at en meget lille del af Jer, rent faktisk ikke er idioter (se HillBilly
og Redneck).
Som jeg nævner indledningsvis har jeg selv deltaget i flere jagter og har da
også selv pløkket et par solsorte med mit luftgevær - Skal nævnes at jeg
skammer mig inderligt, og hvis der findes en Gud, er jeg sikker på at han er
pisse utilfreds med mig!
Det er også rigtigt at jeg ikke har kastet mig ud i en dyb diskussion på de
enkelte argumenter for og imod, men det er i erkendelse af at det ville tage
et menneskeliv (specielt fordi jeg ved, I har 10000 vis af gode
undskyldninger som retfærdiggører jeres handlinger)

For at tage ét konkret argument, kan jeg nævne, at jeg uden at tøve ville gå
på jagt efter min mad, HVIS jeg ikke kunne gå i supermarkedet og købe den.
Sagen er bare at det kan jeg! Og selv om det ville være ønskværdigt, ved jeg
at det er utopisk at forestille sig et samfund, hvor vi ikke opdrættede dyr
til slagtning. Det der må være opgaven er at give disse dyr det bedst mulige
liv overhovedet muligt - indtil slagtedagen, hvor de skal dræbes på et
splitsekund med en boltpistol ind i hjernen, og ikke af en skydeliderlig
idiot, med grøn flishat, der fyrer løs omkring sig. Som vi alle godt ved, er
det jo ikke usædvanligt, at I må påkalde schweishunden!!!
Altså, hvorfor dræbe de dyr, der nu har det gode liv, når alle dyrene med
det miserable, alligevel mister livet hvadenten I går på jagt eller ej!!

Med venlig hilsen

Dr.Herpesetas Hakkebakkesen alias Hermes

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 18-10-01 23:43

On Thu, 18 Oct 2001 23:37:26 +0200, "Hermes"
<dr.dyregod@hakkebakke.dk> wrote:

<snip>
> [...]
>skammer mig inderligt, og hvis der findes en Gud, er jeg sikker på at han er

Som han er utilfreds med andre rovdyr ?

> [...]
>et menneskeliv (specielt fordi jeg ved, I har 10000 vis af gode
>undskyldninger som retfærdiggører jeres handlinger)

Og du har på generelt grunnlag avfeid alle som grunnløse.

>For at tage ét konkret argument, kan jeg nævne, at jeg uden at tøve ville gå
>på jagt efter min mad, HVIS jeg ikke kunne gå i supermarkedet og købe den.
>Sagen er bare at det kan jeg!

Og ettersom du tar dette valget, er dette altså Det Riktige Valg [tm],
og alle som tar et annet valg, gjør altså feil ?

> [...]
>splitsekund med en boltpistol ind i hjernen, og ikke af en skydeliderlig
>idiot, med grøn flishat, der fyrer løs omkring sig.

Om ikke dette er et klassisk eksempel på å tilpasse virkeligheten til
sine egne argumenter, så vet ikke jeg. Du trekker frem det beste
glansbildet fra slakteriet, og den verste stereotypen fra jegernes
rekker...

Det oser ikke akkurat av seriøsitet...

>Som vi alle godt ved, er
>det jo ikke usædvanligt, at I må påkalde schweishunden!!!

"Vi" ? Jeg vet i allefall at det er særdeles sjelden jeg, og de jeg
jakter sammen med, må påkalle noen ettersøkshund. Og i de tilfeller
det er nødvendig med ettersøk, er vi såpass profesjonelle i det vi
gjør at viltet avlives etter relativt kort tid. I løpet av 7 års
elgjakt, nært 150 elg felt, har jeg vært med på to ettersøk der viltet
ikke allerede var dødt like ved skuddstedet.
I tillegg kommer rådyr og hjortejakt, der jeg også har vært med på ett
ettersøk, der dyret ble avlivet like ved skuddstedet et par minutter
etter påskyting.

For noen dager siden, leverte vi lam fra gården, som skulle til et
slakteri 4 timer unna. I Europeisk sammenheng er dette, etter hva jeg
har forstått, en særdeles kort reise for et slaktedyr.

>Altså, hvorfor dræbe de dyr, der nu har det gode liv, når alle dyrene med
>det miserable, alligevel mister livet hvadenten I går på jagt eller ej!!

Som du sikkert er klar over, er landbruket, som all annen produksjon,
underlagt et marked. Dersom markedet etterspør mindre av et produkt,
må man produsere mindre, eller få dårligere pris. Dersom man fyller
fryseren med viltkjøtt, vil behovet for annet kjøtt bli mindre, og man
må redusere produksjonen i landbruket.

Altså kommer ikke viltkjøttet i tillegg, men istedet for annet kjøtt.

------------- Jon Inge Bragstad --------------
-------- Visit Jonis Huntingpages. -----------
- http://home.online.no/~sivertb/hunters.htm -
------- Member of the Hunting Trail. ---------

Fra : Savini

Dato : 19-10-01 11:46

> [...]

> det miserable, alligevel mister livet hvadenten I går på jagt eller ej!!

Du mener altså at du kun vil have kød "uden"smag udover det du selv
tilsætter ved madlavningen?

Der findes da ikke noget bedre en noget mad man selv har fkudt. Det smager
jo fantastisk.

Du snakker om gud og alt det pis. Jeg vil hellere leve nu og have det godt
end at være en helgen som får den samme "dom", hvis vi skal være religiøse,
som alle andre.

OT: Hvorfor tro på noget som man ikke ved findes? Hvorfor tro på noget som
alle andre tror på? Hvorfor ikke selv finde sin egen "gud" eller anden som
man fortæller alt? Opfind en hemmelig ven f.eks.

Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 21-10-01 08:56

> [...]

> det miserable, alligevel mister livet hvadenten I går på jagt eller ej!!

Hej Hermes

Mener du - dybt alvorligt - at det er bedre at være fremmedgjort over for
det drab som er nødvendigt når vi skal spise dyr, end det er selv at få blod
på hænderne?
Eller vil du skelne mellem 1. klasses dyr der har ret til et frit liv og til
at dø af alderdom, sult, rovdyr etc, og 2. klasses dyr som ikke har ret til
et frit liv og som derfor må tjene som fødemiddel for os?
Jeg synes begge holdninger er ubehagelige, men jeg har måske misforstået
dig. Jeg synes det er hyklerisk at betjene sig af lejemordere (slagtere) og
så skælde ud på gør-det-selv-mordere. Og jeg synes at det er ubehageligt at
skelne mellem forskellige dyreklassers forskellige grundlæggende
rettigheder, ligesom hvis man mente at hvide mennesker havde andre
rettigheder end folk med andre hudfarver. Men måske jeg har misforstået dig,
og i så fald undskylder jeg på forhånd.
Hvis derimod grundlaget for din kritik er, at du synes vi ser fjollede ud i
vores sjove hatte, så synes jeg du skulle kalde os latterlige bambidræbere
istedet for at forbande os.

mvh
Peter