Switche i CCNA (V2)
Fra : Brian Ibsen

Dato : 16-10-01 18:49

Hej... ang. CCNA..
Er der nogen der ved om CCNA Version 2 er "taget i brug" ??
og hvis den er, om det så sratig er C1900 switche man baserer spørgsmålene
på..

Vi står og skal bruge et lille test netværk og tænker over om vi skal købe
C1900 eller C2900.... eller måske bare een af hver !!
Og hvor meget forskel er der egentlig i OS.. 2900 kører vist rent IOS og
1900 har noget specielt right ??

Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-10-01 22:54

On Tue, 16 Oct 2001 19:49:06 +0200, "Brian Ibsen"
<flyinghigh@mailme.dk> wrote:

> Vi står og skal bruge et lille test netværk og tænker over om vi skal købe
> C1900 eller C2900.... eller måske bare een af hver !!

Jeg ville ikke køber noget langsommere end 2900. 10 Mbps er dødt.

> Og hvor meget forskel er der egentlig i OS..

Nok til at det er irriterende.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Ibsen

Dato : 17-10-01 19:01

> Nok til at det er irriterende.

Ja, og det er lige netop det.. Vores mål er selvfølge at få nogle folk med
at grundlæggende kendskab til netværk..
Vi har temmelig mange C2900'ere i vores netværk så det ville selvfølgelig
være at oplagt valg...
Problemet kommer så måske bare når folk skal til CCNA prøve og er vandt til
at bruge C2900'ere med IOS og nu pludselig står med konfigurations spørgsmål
som omhandler en ikke-IOS C1900

Vi skal bruge 2 switche (og 3 routere) i vores test netværk.... og der var
så her jeg overvejer om det var en god idee at have både en 1900 og en 2900
så folk kendte til begge "sprog"....

Brian

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-10-01 19:42

Hej "Brian Ibsen" <flyinghigh@mailme.dk>

>Problemet kommer så måske bare når folk skal til CCNA prøve og er vandt til
>at bruge C2900'ere med IOS og nu pludselig står med konfigurations spørgsmål
>som omhandler en ikke-IOS C1900

Hvis det er labtest og folkene har en grundlæggende viden om switching
og 2900, så tager det ikke mange minutter at finde rundt i 1900. De er
ret begrænsede, så der er ikke så meget at tage fejl af.

>Vi skal bruge 2 switche (og 3 routere) i vores test netværk.... og der var
>så her jeg overvejer om det var en god idee at have både en 1900 og en 2900
>så folk kendte til begge "sprog"....

Og ellers kan du jo spørge din pusher om ikke han kan skaffe nogle
aflagte 1900 switche billigt. Jeg håber de bruger noget andet i CCNA,
jeg kan ikke se den store pointe i at teste folks viden i forældet
udstyr.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Ibsen

Dato : 18-10-01 20:40

> [...]
> aflagte 1900 switche billigt. Jeg håber de bruger noget andet i CCNA,
> jeg kan ikke se den store pointe i at teste folks viden i forældet

Måske der er nogen der ligger inde med en aflagt 1900....
Men jeg ved at for 6 mdr. siden der var det C1900 som CCNA prøven var
basseret på..
Men man vil lave en CCNA v2 hvor man bl.a. piller IPX og AppleTalk ud og så
vist tager lidt ATM/ADSL ind..
Ret fornugtigt i mine øre !!