Garmin - pc - garmin
Fra : Helle Skoett

Dato : 16-10-01 18:30

Hej gruppe.
Jeg skal have tømt min lille garmin gpsII. En lille bærbar sag, der har
nogle år på bagen.
Jeg har hørt, at man kan tømme den over i "det levende søkort", men her kan
man vist kun se de ture, vi har sejlet i dk.
Kan man komme til at "se" de øvrige ture?
Og kan man senere sende ture og waypoints over i en ny gps?
Jeg har også hørt, at man kan købe en CD fra Garmin, som man kan lægge i
PCen, og derefter tømme gps'en.
Har I erfaringer med den? (Hvis I siger god for den, har jeg ikke det
mindste mod at investere i den, men duer den ikke, kan jeg jo lige så godt
drage nytte at jeres erfaringer)
Kan man flytte alle turene ud af den ene gps, og ind i en anden uden
forringelser?
Vi har solgt båden, men vil rigtig gerne have vores egne "historier" med os.
I gamle dage med en decca kunne man jo intet gemme, men i dag er gpsen jo
nærmest en logbog, som kan støtte den håndskrevne - så jeg har svært ved
bare at efterlade indholdet.
vh
helle

Fra : Karsten

Dato : 18-10-01 21:10

Jeg har ikke forstand på de omtalte programmer. Grunden til at jeg
alligevel svarer er at du skriver, at i vil gemme "turene" I har
sejlet???
Mener du dermed det "brødkrumme spor" GPS'en laver (som bruges til
"backtrack" funktionen, eller mener du Jeres waypoints og ruter?
Hvis det er "brødkrumme sporet" må du være klar over, at hukommelsen
til denne er meget lille, så det alligevel sandsynligvis kun er de
seneste par korte ture, der ligger i denne hukommelse...

Mvh. Karsten.

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 25-10-01 16:45

Hej gruppe
Jeg kan anbefale dette lille program.
Det er nemt at have med at gøre.
Jeg har brugt det i flere år, og er glad for at bruge det.
http://www.gpsu.co.uk/download.html
Venlig hilsen
Gert

Fra : Søren Gunni

Dato : 10-11-01 22:28

Hej Helle!

Hvis du i det levende vælger opdater, kan du downloade et program som kan
up/downloade waypoints og router til og fra søkort og GPS. Jeg mener det
default understøtter Garmin og der kan hentes en ext. fil til Furuno.

Søren