OTD til en fritidsfisker gruppe
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-11-00 23:27

OTD til en fritidsfisker gruppe

OTD = oplæg til debat

Nu har jeg i 5 dage undladt at skrive her i gruppen, jeg har ønsket at
forholde mig afventende, for at se om fritidsfiskerne kun ønsker endnu
en omgang mudderkastning, eller om de blot er generet af majoriteten af
lystfiskere, så de ikke kan diskutere deres hobby i fred og ro.

Jeg er kommet til den konklution, at det ikke rimmeligt, at
fritidsfiskerne skal finde sig i lystfiskernes mopperier -
fritidsfiskere har som alle andre interessegrupper et helt rimmeligt
krav på at få deres egen gruppe...!

Der var ikke mere end en håndfuld lystfiskere på UseNet, dengang
lystfiskergruppen blev oprettet, og vi har jo gennem årene set flere og
flere fritidsfiskerne dukke op i gruppen, mange af disse har
lystfiskerne moppet væk for bestandig, men det ser ud til, at der
efterhånden er en lille permanet flok fritidsfiskere, som i fælleskab
kan opbygge en selvstændig fritidsfisker gruppe.

Derfor har jeg lavet flg. OTD / oplæg til debat, som jeg også poster i
news:dk.admin, som er den gruppe, hvor man diskuterer oprettelsen af nye
grupper, og det er kun de indlæg, der er postet i news:dk.admin - som
indgår i Styregruppens vurderinger, når den skal beslutte om gruppen kan oprettes.

Jeg har sat FUT til news:dk.admin - da en vidre debat af forslaget er
meget off-topic her i lystfisker gruppen.

-----------------------------OTD------------------------------
Gruppenavn:

dk.fritid.redskabsfiskeri eller dk.fritid.amatørfiskeri

Beskrivelse:

Gruppe til debat omkring emnet reskabsfiskeri.

Fundats:

Gruppen er beregnet til snak, spørgsmål og debat omkring fiskeri med
faststående, selvfiskende redskaber (ruser og garn), herunder
fritidsfiskeri, reskabsfiskeri, amatørfiskeri og bierhvervsfiskeri.

Bemærk venligst, at ovenstående liste langtfra er udtømmende og blot har
til formål at klargøre, hvilke typer emner, der kan diskuteres i gruppen.

Gruppen er en debat-gruppe, der må ikke postes opslag for hjemmesider og
køb/salg/bytte annoncer i gruppen, den type indlæg henvises til opslags-
og markedsgrupperne.

Begrundelse:

Der postes en del indlæg om redskabsfiskeri i dk.fritid.lystfiskeri, og
disse skaber konsekvent ukonstruktive skænderier og mudderkastning, da
der altid har været uløslige interessekonflikter mellem lystfiskerne og redskabsfiskerne.

Moderering:

Nej

Forslagsstiller:

Niels Ebbesen info@niels-ebbesen.net
24. - 11 - 2000
Diskussionsperiode frem til den 18. - 12 - 2000

Niels Riis Ebbesen