Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
at komprimere en hel bibliotek fuld af bil~
Fra : Pedersen's

Dato : 16-10-01 16:31

Hvilket program er bedst til lige at kmoprimere en hel bibliotek fuld af
billeder, inden de skal uploades til internettet ?

på forhånd tak

Pedersen !

Fra : Erik Christensen

Dato : 16-10-01 21:15

"Pedersen's" <bse28410@*.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program er bedst til lige at kmoprimere en hel bibliotek fuld af
> billeder, inden de skal uploades til internettet ?

Winzip

Mvh
Erik

Fra : L@rs

Dato : 16-10-01 23:18

"Pedersen's" <bse28410@*.cybercity.dk> wrote in message
> Hvilket program er bedst til lige at kmoprimere en hel bibliotek fuld af
> billeder, inden de skal uploades til internettet ?
>
> på forhånd tak
>
> Pedersen !

----

Hej

Hvis du ønsker at billederne skal kunne ses på nettet - så vil jeg anbefale
"ACDSee" -

se urlen http://www.acdsystems.com/English/index.htm

mvh

Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-10-01 00:20

Pedersen's wrote:

> Hvilket program er bedst til lige at kmoprimere en hel bibliotek fuld af
> billeder, inden de skal uploades til internettet ?

Med mindre du er ukritisk overfor slutresultatet, eller at du vælger en
JPEG-komprimering over middel, der giver noget større filer, så er det
ikke særlig smart at bruge en batch-funktion til at JPEG-komprimere.

Det skyldes at nogle typer motiver tåler en meget kraftig komprimering,
og andre typer motiver vil tage skade af den samme hårde komprimering,
så hvis du vil lave gode billeder til Internettet, så er du nødt til at
lave en indiduel komprimering.

Fra : Per F Andersen

Dato : 17-10-01 08:08

Der findes mange programmer, som kan lave batchkomprimere til jpg:

ThumbnailPlus
ACDSee
WebGraphics Optimizer Profesionel
PaintShopPro
PhotoShop
m.fl.

Jeg har opstillet dem i prioriteret orden, idet jeg går ud fra at programmet
kun skal bruges til det.

mvh Per