En rigtig god dag.
Fra : Deaster

Dato : 26-11-00 16:36

Nu da der er så mange brokkerier over at der ikke er nok
oplevelser/historier fra ens lystfisketure, vil jeg da gerne bidrage med en.

Var i går med min kære fader ude og "fiske" (jeg kan ligeså godt selv skrive
det i citationstegn, da jeg ved nogen her i gruppen ikke mener det er
rigtigt lystfiskeri), i Søllerød Put'n take sø.

Har efterhånden været der en temmeligt mange (5-7) gange uden at fange en
meter, mens mange andre har fanget en del mens jeg har været der.
Syntes at jeg havde prøvet en del ting, gennemløbere, power bait, power
jigs, alm. jigs, spindere etc. Så mine forhåbninger var ikke skruet helt
vildt i vejret, men vejret var dejligt og der var ikke så mange mennesker
kl. 7,00. Min fader gik op og købte kort, og jeg begyndte at rigge stængerne
til, samtidigt var der en del fisk oppe og ringe i overfladen så det kunne
da være man var heldig. Da min far er ved at sætte bobleflåd på sin stang
tænkte jeg at jeg lige ville prøve et par enkelte kast med min 15-20 år
gamle ABU Atom 15 gr. 3 kast, BANG, så var der fisk, efter en lille fight på
5 minutter hvor min far måtte på en lille soppetur for at få fisken ind, var
der landet en pæn regnbueørred på 3,8 kilo i nettet. Yes, god start.
Nåh, jeg kaster lidt mens min far, bliver færdig med sit bobleflåd, BANG, så
var der sgu en til, det var satans, nåh ind med den også en pæn regnbue på
2,1 kilo. Jeg bliver mere og mere overlegen mens, min far er rimeligt træt
af at han overhovedet ikke er kommet i gang med at fiske. Ligesom han kaster
ud første gang, BANG, nåh så var der fisk igen. Endnu en regnbue på 2,1
kilo, men så var festen også slut, de sidste 1 t 40 min, skete der ikke en
meter, men 3 fisk på 15 min. kan man ikke være utilfreds med. Så næste gang
tror jeg at jeg vil bruge mit Atom, det virker ret effektivt.

Nu håber jeg bare de smager godt, jeg skal spise om 2 timer

Jesper (Deaster)

Fra : Henrik Møller

Dato : 27-11-00 10:48

Hej Jesper

Tillykke med fangsten.

Rart at høre om fangstrapporter ind i mellem alle diskusionerne.

Fik du taget nogle billeder af herlighederne?

--
Ha en fortsat god dag.

Med venlig hilsen

Henrik Møller