Bedste patroner.
Fra : KENN HANSEN

Dato : 16-10-01 13:35

Hej Alle sammen.
Hvilken patronmærke er det bedste når vi snakker 12/70 og evt. i en 3ér

MVH
lars

Fra : Erik Munck

Dato : 16-10-01 16:02

Det er dem din bøsse skyder bedst med - det er ikke sikkert at det er det
samme som til min.
Ud og prøv forskellige mærker.

Muncken

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 16-10-01 18:01

"Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk> wrote in message
> Det er dem din bøsse skyder bedst med - det er ikke sikkert at det er det
> samme som til min.
> Ud og prøv forskellige mærker.

Kan gøres ved at sætte en skive på ca. 1 m. i diameter op og tegne en cirkel
med Ø 70 cm på den. Så skydes der på ca. 25 meters afstand til skiven.
Derefter kan man så kigge på hvoledes skudbilledet ser ud for forskellige
patronmærker. I det optimale skud er haglene ligeligt fordelt indefor
cirklen, og næsten uden randhagl.
Vær desuden opmærksom på at der også kan være forskel inden for forskellige
typer produceret af samme fabrikant. F.eks. skyder min Simson-Suhl næsten
perfekt med de røde Danarms patroner mens haglene fra de blå Danarms bliver
spredt mere eller mindre tilfældigt ud over skiven.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama