CSS - a:active
Fra : MiG

Dato : 16-10-01 12:49

Hvordan kan man bruge "a:active" når man ikke bruger frames??

En side som jeg er ved at lave og som bruger "a:active" virker ikke som det
skal... Active virker kun lige i det sekund man trykker på linket!?!

Hvad gør jeg galt??

Her er min kilde:
body, td
{
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: normal;
text-decoration: none;
font-size: 10pt;
color: #666666;
}

..overskrift
{
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: bold;
text-decoration: none;
font-size: 10pt;
color: #888888;
}

{
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: normal;
text-decoration: none;
font-size: 10pt;
color: #000000;
}

a:hover
{
[...]

text-decoration: underline;
font-size: 10pt;
color: #666666;
}

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-10-01 13:04

"MiG" <clark@cool.dk> wrote in message
> [...]
det
> skal... Active virker kun lige i det sekund man trykker på linket!?!
Hvad vil du ellers have der skal ske når indholdet i vinduet erstattes af
noget nyt?

Martin

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 16-10-01 13:05

MiG wrote
> En side som jeg er ved at lave og som bruger "a:active" virker ikke
> som det skal... Active virker kun lige i det sekund man trykker
> på linket!?!

Jeg tror ikke du gør noget galt, "active" virker vel på den måde. Det er
når brugeren trykker på linket, at linket aktiveres og sender dig
videre. Hvis du vil have at linket skal "lyse op", når du holder musen
henover det, skal du bruge "hover".

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil maile til mig!
www: http://www.sjl.dk/

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-10-01 13:11

MiG <clark@cool.dk> wrote:

> Active virker kun lige i det sekund man trykker på linket!?!

Hvad skulle det ellers gøre? Et link _er_ jo kun aktivt når man trykker
på det.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : rh

Dato : 17-10-01 09:36

hvordan får man det aktive link til at være makeret når man har klikket på
det ?

Fra : J.C. Voss

Dato : 17-10-01 10:13

rh <div@hollensted.dk> wrote:

> hvordan får man det aktive link til at være makeret når man har klikket på
> det ?

Hmm, gøres nok bedst med noget javascript, men du kan da prøve med dette
css først:

a:visited
{ color: #ff9933 ;
background-color: #000000 ;
}

Det gør at alle dine besøgte links fremstår som gul skrift på sort
baggrund.

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 17-10-01 11:08

J.C. Voss wrote
> Hmm, gøres nok bedst med noget javascript

Javascript!? Man skal da bare bruge "a:visited", som du også selv
skriver. At benytte Javascript, hvis man overhovedet kan, det er da at
skyde gråspurve med kanoner! :)

/Søren

Fra : J.C. Voss

Dato : 17-10-01 11:12

Søren Jacob Lauritsen <devnull@nospam.sjl.dk> wrote:

> Javascript!? Man skal da bare bruge "a:visited", som du også selv
> skriver. At benytte Javascript, hvis man overhovedet kan, det er da at
> skyde gråspurve med kanoner! :)

At jeg foreslår det afspejler nok blot mit forsvindende lille kendskab
til det og dets funktion (-;

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 17-10-01 15:05

J.C. Voss wrote
> At jeg foreslår det afspejler nok blot mit forsvindende lille kendskab
> til det og dets funktion (-;

Nååå okay! ;) Jeg blev helt bange! :)

/Søren

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 17-10-01 10:13

benytter a:visited

--
<--------------------------------------->
Tony Reinkvist

* Og på 8. dagen sagde Gud: "Man må lære at leve med lidt afvigelser" *

Fra : rh

Dato : 17-10-01 11:26

det skal være makeret hele tiden og ikke kun når man klikker på det. ?
indtil man klikker på et andet link.

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 17-10-01 12:16

> det skal være makeret hele tiden og ikke kun når man klikker på det. ?
> indtil man klikker på et andet link.

Så skal du jo lave en dobbelt. Som f.eks.:

A:HOVER, A:ACTIVE {
text-decoration: underline;
background-color: #2692A8;
color : White;