Undermålere mindre for stangfiskere end fo~
Fra : Guster D

Dato : 24-11-00 17:49

Et emne som jeg har haft i tankerne i lang tid, er den stigende tendens som
jeg ser hos mange stangfiskere. Jeg har tit opserveret, ved en af mine mange
turer langs fjorden, mange ja ofte useriøse stangfiskere tage selv meget små
fisk med hjem, målet for om en fisk er for lille eller ikke kan variere, og
chancen for at få en ekstra fisk med hjem og derved få lidt ekstra anseelse.
Kan for mange stangfiskere være fristende. Derfor opfordre jeg alle
stangfiskere til at tænke på naturen og dermed på andre fiskere, for kun på
den måde får vi et bedre fiske miljø, både for stangfiskere og garnfiskere.

MVH

Peter Styver

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-11-00 18:23

.................chancen for at få en ekstra fisk med hjem og derved få lidt
ekstra anseelse
kan for mange stangfiskere være fristende..............

Jeg færdes meget ofte ved fjorden (Limfjorden). Det indtryk som som du har
fået ar "stangfiskerne", kan jeg bestemt ikke genkende. Det lyder faktisk
lidt søgt i mine ører ! Tværtimod er langt de fleste kytfiskere (flue og
blink efter havørred), seriøse mennesker som bruger meget tid på deres
fritid. For os er der bestemt ikke meget prestige i at få en ekstra
undermåler med hjem. Jo, etikken og moralen er bestemt for opadgående, med
den megen fokus der har været på kystfiskeriet de seneste år. Bevares der
findes da brådne kar alle steder. Således kan man i Skive Folkeblad læse
følgende : " ...Fiskerikontrollørerne har i sidste uge konstateret en del
overtrædelser af reglerne for placering af nedgarn ved Hvalpsund, ved
udløbet af Hjerk Nor (Gydefisk !!) og i Harre Vig. De har i alt fundet 13
tilfælde hvor garnet stod i strid med reglerne 8indenfor 100 m). Alle steder
manglede garnene afmærkninger...".Endvidere stod der:.............."Der blev
i alt taget 20 nedgarn ALENE i løbet af sidste uge.........".
Jo, der skal nok ha' været et par undermålere imellem, og mon ikke også et
par farvede fisk ? Når jeg tænker på nogen af de synspunkter der har været
fremme i NG'en her på det seneste, må der da være nogen som sidder med bare
lidt røde ører !

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 25-11-00 16:19

Fra : N/A

Dato : 25-11-00 16:19

Fra : Anders Wøbbe

Dato : 25-11-00 16:19

holst skriver:

> Nu vrøvler du igen!! Vores net står aldrig så længe at fiskene dør....hvad
> skulle vi få ud af det. -En masse arbejde, ingen glæde og ingen fisk på
> bordet.

Vrøvler og vrøvler, det er vel så meget sagt. Det lyder da mere til at det er
dig der lukker en masse vrøvl ud.

> Lad være med at udtale dig om noget, som du ikke ved noget som helst om!

Ja den er god. Alle skal bare klappe i. Det er kun dig der har forstanden i
orden og har set lyset. Så lang tid det stadig er tilladt at have en selvstændig
mening i dette land, så længe mener jeg, at du og de holdninger du fremturer med
er at sidestille med en byld i røven.
AndersW

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 11:28

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 11:28

Fra : Guster D

Dato : 27-11-00 11:28

Anders wrote:

> Er det det du kalder en ordentlig debat??

Disse citater du hiver frem, gavner selvfølgelig ikke min sag. Hvor de
kommer fra ved jeg ikke, jeg har ikke skrevet dem. Det lyder måske som en
god røver, men disse inlæg må have været skrevet af min lillebror.
Jeg agter gerne at mine indlæg bliver taget seriøs, da jeg finder det
interessant at deltage i debatten omkring lystfiskeri og fritidsfiskeri.

Skal vi nu ikke få en ordentlig debat?

Guster D

Fra : Erik Thorsen

Dato : 27-11-00 12:39

"Guster D" <mfdahm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg agter gerne at mine indlæg bliver taget seriøs, da jeg finder det
> interessant at deltage i debatten omkring lystfiskeri og fritidsfiskeri.

Så kender du måske heller ikke noget til det her indlæg:

citat:
> Så lad os da snakke om din mor, for hun lugter da værre end et 3 uger
> gamment bundgarn med halvrådne fisk.
> Og jeg burde vide det! Fy for fanden!!!
Citat slut.

> Skal vi nu ikke få en ordentlig debat?
Ikke med dig, du er vejet og fundet for let.
hilsen erik thorsen

Fra : Guster D

Dato : 27-11-00 12:47

> Citat slut.

> Ikke med dig, du er vejet og fundet for let.
> hilsen erik thorsen

Det var lidt hårdt sagt, men det skal ses i den enkelte situation. Læste du
ikke de indslag som jeg svarede på. Disse indslag var meget useriøse, ja
ligefrem dumme at høre på. Derfor denne hårde linje!

Guster D

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 09:50

Fra : Guster D

Dato : 27-11-00 09:50

"Mich@el" wrote in message
> Guster D wrote:

> Garnfiskere tænker ikke... "No Brain" du ved....

Hva' så 4.b ? Nu lukker i lige i derover!

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 27-11-00 10:07

"Guster D" <mfdahm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> stangfiskere til at tænke på naturen og dermed på andre fiskere, for kun

> den måde får vi et bedre fiske miljø, både for stangfiskere og

Fat dog endeligt at der ikke kommer noget godt ud af den slags hovedløse og
aldeles usaglige indlæg.

Jan

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 15:08

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 27-11-00 15:08

> Jan wrote:
> Sikke dog noget underligt noget at skrive, hvis du ikke har noget at
komme
> med skulle du helt lade være med at poste.
>
> Vil du da ikke naturen det bedste?

Håber det er godt for dig dette her .. for hvis ikke du får noget ud af det
er det da helt forgæves.

Endnu en til filteret ..

Jan

Fra : Guster D

Dato : 27-11-00 15:15

> Endnu en til filteret ..

Fjern lige denne fjentlige tone. Kan man virkelig ikke have en ordentlig
debat uden at folk begynder at svine hinanden til? Lad os nu få denne debat
tilbage der hvor den startede, nemlig sagen om at undermålere ikke altid
vurderes ens.

Tak for en tiltider god debat.

God jul Jan

MVH