javax.comm opsætning
Fra : Torben Lund

Dato : 16-10-01 09:18

Hej,
Nu er den fundamentalt gal igen...
Efter at ha' kørt jdk1.3.1 på w98se i alt for lang tid, har jeg skiftet
til jdk1.4Beta på w2K.
I første omgang lavede jeg en opgradering fra w98se til w2K med jdk1.3..1;
her virkede alt som det skulle (ifb. med Java), efterfølgende blev der
foretaget en nyinstallation af w2K hvor jdk1.4Beta kom på.
Nu ka' jeg ikke få javax.comm (2.0) til at køre; -jeg har sovet på det et
par gange, dog uden at ha' set lyset.

Min opsætning:
PATH       C:\jdk1.4\bin
win32com.dll    C:\jdk1.4\jre\bin
comm.ja   r C:\jdk1.4\jre\lib\ext
javax.comm.properties C:\jdk1.4\jre\lib

-ka' nogen sige mig, hvad der skal ændres?

Mvh, Torben

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 16-10-01 18:42

Husk at comm.jar skal være i din classpath.
kør dine programmer med java -cp c:\jdk1.4\lib\ext;c:\jdk1.4\lib\ext
some.class og prøv at kopiere Dll-filen ind i dit windows bibliotek(Evt.
system32, der hvor java.exe også ligger).

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk